https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Nesteen Porvoon jalostamon suurseisokki saatiin onnistuneesti päätökseen

Suurseisokin ajan Porvoon jalostamo oli yksi Suomen suurimmista. Vuoden 2024 suurseisokin kokonaisinvestointi oli noin 390 miljoonaa euroa.

b70f2f0f06df44f3_800x800ar

Kuva: Neste

– Toteutimme suurseisokin aiempaa lyhyemmässä aikataulussa. Olemme tarkasti arvioineet sekä kustannuksia että riskejä, jotka liittyvät aiemmin viiden vuoden välein toteutettuun seisokkiin. Lyhyemmät seisokkivälit vähentävät huoltotarpeen laajuutta ja seisokin monimutkaisuutta. Jatkossa seisokit toteutetaan noin 2,5–3 vuoden välein. Muutos ei liity suoraan Porvoon jalostamon asteittaiseen muutokseen uusiutuvien ja kiertotalousratkaisujen jalostamoksi, mutta mahdollistaa omalta osaltaan tarvittavien muutosten joustavamman toteutuksen, Markku Korvenranta, Nesteen Öljytuotteet-liiketoimintayksikön johtaja kertoo.

– Huolsimme noin 5 000 laitetta ja teimme suuren määrän lakisääteisiä tarkastuksia sekä laitteistojen perusparannuksia, joita ei voida tehdä jalostamon ollessa käynnissä. Seisokkityöt kohdistuivat muun muassa painelaitteisiin sekä pyöriviin laitteisiin ja putkistoihin. Haluamme kiittää kaikkia saumattomasta yhteistyöstä, asiantuntemuksesta ja aktiivisesta vuoropuhelusta, jalostamo- ja terminaalitoimintojen johtaja Jori Sahlsten Nesteen Öljytuotteet-liiketoimintayksiköstä tiivistää.

Kaikkiaan seisokkitöihin osallistui noin 7 600 henkilöä ja työmaalla työskenneltiin yli 1,4 miljoonaa työtuntia. Vuoden 2024 suurseisokin kokonaisinvestointi oli noin 390 miljoonaa euroa.

Suurseisokki ei vaikuttanut Nesteen asiakkaille toimitettavien tuotteiden jakeluun. Kilpilahden satama ja jalostamon jakeluterminaali toimivat normaalisti suurseisokin aikana.

Uusimmat artikkelit

Työturvallisuusrikoksesta ja ympäristön törkeästä turmelemisesta ehdollista vankeutta

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi kauhavalaisen yrityksen törkeästä ympäristön turmelemisesta ja työturvallisuusrikoksesta yhteisösakkoon ja rikoshyödyn menettämiseen. Laiminlyönnit paljastuivat työsuojelutarkastuksessa.

17.6.2025 | Alan Uutiset

NRC Group kunnossapitäjäksi Riihimäki–Kokkola-rataosuudelle

NRC Group on valittu Riihimäen ja Kokkolan välisen rautatien radan ja turvalaitteiden kunnossapitäjäksi vuosille 2026–2030.

HSY uusi laitos jalostaa biojätteen lannoitteeksi pelloille

Biojätteen käsittelyssä siirrytään tehokkaampaan tapaan hyödyntää pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella kerättyä biojätettä.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.