https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 12.4.2024

Volvo Cars käyttää biokaasua ensimmäisessä ilmastoneutraalissa tehtaassaan Kiinassa

Volvon tehdas Taizhoussa on siirtynyt käyttämään biokaasua. Taizhou on toinen Volvon ilmastoneutraali autotehdas Göteborgissa sijaitsevan Torslandan-tuotantolaitoksen jälkeen.

Volvo_cars_kiina

Kuva: Volvo

Volvon Taizhoun tehtaan siirtyminen pois maakaasun käytöstä vähentää CO2-päästöjä yli 7 000 tonnilla vuodessa.

Yhtiön mukaan päästöjen vähennyksen osuus saattaa vaikuttaa pieneltä Scope 1–3 -päästöjen 43 miljoonan tonnin kokonaismäärässä, ilmastoneutraalin energian käyttö Taizhoun-tehtaalla on kuitenkin tärkeä askel Volvon tavoitteessa saavuttaa ilmastoneutraalit valmistustoiminnot vuoteen 2025 mennessä.

Taizhou on toinen Volvon ilmastoneutraali autotehdas Göteborgissa sijaitsevan Torslandan-tuotantolaitoksen jälkeen

– Toimimme nopeasti, kun varteenotettavia ilmastoneutraaleja energiavaihtoehtoja tulee saataville, sanoo Volvon varajohtaja Javier Varela.

Taizhoun-tehdas käyttää jo nyt ilmastoneutraalia sähköä. Nyt tehtaalla on käytössä myös ilmastoneutraali lämmitys.

Taizhoun-tehtaan energiansyöttö koostuu sähköstä ja lämmityksestä. Se tuottaa noin 40 prosenttia tarvittavasta sähköstä aurinkopaneeleilla, ja tämän osuuden on määrä kasvaa tulevina vuosina. Jäljellä oleva 60 prosenttia tulee sähköverkosta, ja myös se on ilmastoneutraalia aurinkosähköä. Lämmitystarpeisiin vastataan nyt käyttämällä ilmastoneutraalia biokaasua.

Volvon tavoite on saavuttaa kasvihuonekaasujen nollanettopäästöt vuoteen 2040 mennessä. Ensimmäinen prioriteetti on vähentää todellisia päästöjä ennen turvautumista hiilenpoistoon, jolla rajoitetaan väistämättömiä päästöjä. Yhtiö kannustaa myös alihankkijoitaan toimimaan samoin.

Volvo julkisti ensimmäisen kestävän kehityksen strategiansa vuonna 2019. CO2-päästöjä on vähennetty kokonaistoiminnoissa käyttämällä 74-prosenttisesti ilmastoneutraalia energiaa, minkä lisäksi autonvalmistaja edistyy hyvin CO2-kokonaistavoitteissaan.

Volvon ilmastotavoitteet kattavat kaikki päästöt Volvo Carsin GHG-protokollassa, lukuun ottamatta alaluokkaa “Polttoaineen ja sähkön tuotanto ja jakelu” luokassa “Myytyjen tuotteiden käyttö”

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.