1 2 3 4 5 6 7 ... 41 »

SSAB Europe suorittaa korjauksia ja aikaistaa Raahen tehtaan masuuni 2:n välikorjausta

SSAB Europe suorittaa korjaus- ja huoltotöitä Raahen tehtaalla, minkä vuoksi masuuni 2 on poissa käytöstä yhteensä noin 8 viikkoa. Kokonaiskustannuksiksi arvioidaan yhteensä noin 200 miljoonaa Ruotsin kruunua ensimmäisen kvartaalin aikana.

Suomi tähtää kärkipaikalle autonomisten järjestelmien kehityksessä

Autonomisten järjestelmien globaalit markkinat kasvavat nopeasti: robotiikkaan käytetään arviolta 76 miljardia euroa vuoteen 2025 mennessä. Suomi haluaa pysyä mukana tässä kehityksessä uuden autonomisten järjestelmien innovaatioekosysteemin RAAS:in avulla. Innovaatioekosysteemi tähtää yhdeksi alan johtavista kehitysympäristöistä maailmassa. Työ- ja elinkeinoministeriö on myöntänyt valtionavustuksen innovaatioekosysteemin toiminnan käynnistämiseen.

Tiedolla johtamisella ja tiimityöllä lisäarvoa teolliseen kunnossapitoon

Siilinjärveläinen perheyritys KP-ServicePartner on ohituskaistalla teollisuuden kunnossapidon liiketoimissaan. Yhtiön liiketoimintaan kuuluvat teollisuuden kunnossapito, älykkäät laitteet ja järjestelmät sekä teollisuusnosturit ja nostureiden elinkaaripalvelut.

Moottoriöljyltä lisää vaihtovälivarmuutta raskaaseen ajoon

Teboil Super HPD ECV -moottoriöljyt ylittävät joukon uusia suorituskykyluokkia. Uudistuksen myötä öljy täyttää erityisesti raskaiden Volvojen viimeisimmät VDS-4.5-vaatimukset sekä API CK-4 -luokituksen.

Keskiviikkona 23.1. vietetään pohjoismaista Sähkön päivää

Älykäs sähköistys yltää huomaamattomasti jo rakennuksiin ja jopa autoihin. Sähköä ei tarvitse ajatella eikä siitä ehkä siksi tiedetä kovin paljoa. Toisinaan vain sähkökatkos muistuttaa sen tärkeydestä, sanoo Sähköteknisen Kaupan Liiton toimitusjohtaja Tarja Hailikari.

Kaivostoiminta tehostuu uusien sensori-innovaatioiden avulla

Uusien röntgen- ja 3D-kuvantamisteknologiaan perustuvien sensorien sensorifuusiolla parannetaan mineraalivarojen 3D-mallinnusta ja tehostetaan arvometallien erottelua. VTT koordinoi sensorikehitystä yhdessä yritysten, kansainvälisten tutkimusinstituuttien sekä kaivosalan yhteisöjen kanssa X-Mine EU-projektissa. 

Akkusähkökuorma-autoista ei ole ratkaisuksi Suomen kuljetuksissa – avuksi pääteiden sähköistäminen?

Akkuteknologian kehittyessä myös sähkökuorma-autoja on tulossa kaupallisesti tarjolle. Ne kuitenkin sopivat Suomen oloihin huonommin kuin Keski-Eurooppaan, koska täällä kuljetuksissa käytetään raskaita täysperäkuorma-autoja. Lisäksi suurten akkujen tarvitsemien latausasemien rakentaminen vaatisi muutoksia paikallisiin sähköverkkoihin. Ratkaisu kuljetusten sähköistämiseen voikin Suomessa löytyä pääteiden sähköistämisestä, ehdottaa tuore tutkimus.