https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Paineella tyhjennettävät kuljetussäiliöt määräaikaistarkastusten piiriin

Paineella tyhjennettävien kuljetussäiliöiden, niin sanottujen bulkkisäiliöiden, rekisteröintirajaa on tiukennettu vuoden alussa voimaan tulleessa uudessa painelaitelainsäädännössä. Jos kuljetussäiliö tyhjennetään yli 0,5 bar paineella, on säiliö rekisteröitävä painelaite, ja säiliölle on tehtävä määräaikaistarkastus kahden vuoden välein. 

 

painesäiliökuljetus_tukes

Paineella tyhjennettävien kuljetussäiliöiden rekisteröintiraja oli aiemmin 1,0 bar. Paineella tyhjennettävät kuljetussäiliöt on tarkoitettu vaarattomiksi luokiteltujen jauhe- ja raemaisten aineiden ammattimaisiin tiekuljetuksiin. Painelaiteturvallisuus-asetuksen 1549/2016 mukaan kuljetussäiliö on rekisteröitävä painelaite, jos säiliön tyhjennyksessä käytetään yli 0,5 bar painetta. Rekisteröintiraja on sama kuin vastaavilla vaarallisten aineiden kuljetussäiliöillä.

Uuden määräyksen mukaan kuljetussäiliön omistajan tai haltijan on pyydettävä tarkastuslaitokselta muutostarkastus, jossa säiliö rekisteröidään. Tarkastuslaitos toimittaa Tukesille säiliön rekisteröinti- ja tarkastustiedot. Omistajan tai haltijan on huolehdittava, että säiliölle tehdään määräaikaistarkastus kahden vuoden välein.

Muutostarkastuksessa on otettava huomioon, ettei kuljetussäiliön kuntoa ole varmennettu tarkastuslaitoksen määräaikaistarkastuksilla. Muutostarkastuksessa on tämän vuoksi tärkeää selvittää:

•onko säiliössä tekniset tiedot sisältävä merkintäkilpi ja onko säiliöstä teknisiä asiakirjoja

•onko säiliö ollut poistettuna määräaikaistarkastusten piiristä suurimman sallitun käyttöpaineen alentamisen perusteella (aiemman lainsäädännön painerajan 1,0 bar mukaisesti)

•onko säiliö ollut pitkään poissa käytöstä

•onko säiliötä tai sen tukirakenteita korjattu omatoimisesti

•onko säiliössä tai sen tukirakenteissa silmämääräisesti havaittavia poikkeamia kuten syöpymiä, halkeamia tai heikkolaatuisia hitsausliitoksia

•onko säiliön luukku ja sen lukituslaite kunnossa

•onko säiliön varoventtiili toimintakykyinen ja vastaako avautumispaine suurinta sallittua käyttöpainetta, lisäksi varoventtiilin putki ei saa olla tukossa.

www.tukes.fi

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.