https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Varustamot vahvistamaan One Sea -ekosysteemiä, suomalaisen merenkulun digitalisaatiota

Suomen Varustamot Ry on aloittanut yhteistyön autonomista merenkulkua kehittävän kansainvälisen One Sea -ekosysteemin kanssa. Tarkoitus on luoda yhä paremmat edellytykset merkittävästi entistä energiatehokkaammalle ja turvallisemmalle merenkululle.

laivavarustamot

Kuvateksti: Suomen Varustamot Ry on aloittanut tiiviin yhteistyön autonomista merenkulkua kehittävän kansainvälisen One Sea -ekosysteemin kanssa. Kuva: Rolls-Royce.

- Haluamme olla One Sea -ekosysteemin mukana digitalisoituvan merenkulun kärkikaartissa”, linjaa Suomen Varustamoiden toimitusjohtaja Tiina Tuurnala.

Satavuotias Suomen Varustamot edustaa 25 varustamoa ja yli sataa ulkomaanliikenteessä kulkevaa suomalaisalusta. One Sea edustaa suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä, jotka yhdessä tähtäävät autonomisen merenkulun mahdollistamiseen vuoteen 2025 mennessä. Ekosysteemi kerää yhteen ainutlaatuisen osaamisen huipputason partnereiltaan: ABB, Cargotec, Ericsson, Finferries, Finnpilot Pilotage, Meyer Turku, Rolls-Royce, Tieto ja Wärtsilä, DIMECCin johdolla.

- One Sea -ekosysteemin kanssa solmittu yhteistyösopimus merkitsee meille erittäin tärkeää mahdollisuutta. Digitalisaatio ja automaatio mullistaa merenkulkua vauhdilla, ja haluamme olla One Sea’n mukana digitalisoituvan merenkulun kärkikaartissa, perustelee Tuurnala käynnistyvää yhteistyötä.

Tavoitteina energiatehokkuus ja turvallisuus

Turvallisuuden ja energiatehokkuuden lisäksi varustamoiden tavoitteina ovat myös toimintojen tehostaminen ja optimointi sekä parempi kustannustehokkuus digitalisaation ja automaation avulla.

One Sea -ekosysteemiä johtava DIMECC on suomalaisen teollisuuden tärkein innovaatioalusta. Ekosysteemiä rahoittavat Business Finland ja osallistuvat yritykset. Työ on kansainvälistä, mutta kansallinen merkitys on suuri.

- Tavoitteemme on erittäin kunnianhimoinen: Aiomme olla merenkulun kehityksen kansainvälinen johtotähti. Edellytykset ovat hyvät, kaikki ekosysteemin osallistujat edustavat alansa huippuja. Suomi on myös kansallisesti entistä paremmassa asemassa, kun varustamot antavat oman korvaamattoman panoksensa yhteiseen kehitystyöhömme, kiittää One Sea’ta johtava Päivi Haikkola DIMECC Oy:stä.

Uusimmat artikkelit

8.5.2024 | Alan Uutiset

Teknologiateollisuus: tilauskanta ohenee edelleen – odotukset kääntyneet silti paremmaksi

Teknologiateollisuuden tuore markkinakatsaus kertoo, että alan yritysten saamien tarjouspyyntöjen määrä väheni alkuvuonna edelleen, mutta aiempaa vähemmän. Samalla yritysten odotukset ovat kääntyneet positiivisempaan suuntaan. yritykset viestivä edelleen osaajapulasta.

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.