https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Tutkimus ja koulutus | 19.6.2020

Neste kehittää raakaöljyn käyttöä vähentäviä uusia ratkaisuja ja lisää tutkimusta Suomessa

Neste kertoo kehittävänä uudessa tutkimusohjelmassaan kaalautuvia raaka-aine- ja teknologiaratkaisuja liikennepolttoaineisiin sekä kemikaalien ja polymeerien tuotantoon. Ratkaisut pohjautuvat toistaiseksi vaikeasti hyödynnettäviin raaka-ainelähteisiin, kuten maa- ja metsätalouden tähteisiin ja yhdyskuntajätteisiin, joiden odotetaan vähentävän raakaöljyn käyttöä ja hillitsevän ilmastonmuutosta.

bf

Kuva: Business Finland

Neste saa hankkeeseen tukea Business Finlandilta ja tekee tiivistä yhteistyötä yritysten, tutkimuslaitosten ja yliopistojen kanssa.

- Tavoitteemme on olla globaali johtaja uusiutuvissa ja kiertotalousratkaisuissa. Innovaatiot ovat tärkeä mahdollistaja kunnianhimoisen kasvustrategiamme toteutumisessa. Innovaatiotoimintamme keskittyy nykyisen liiketoimintamme uudistamiseen sekä aivan uusien raaka-aine- ja teknologiaratkaisujen kehittämiseen liikennepolttoaineisiin ja kemikaalien sekä polymeerien tuotantoon, Nesteen innovaatiojohtaja Lars Peter Lindfors sanoo lehdistötiedotteessa.

Neste kertoo lisäävänsä lähivuosina tutkimusta ja kehitystä sekä niihin liittyviä työpaikkoja Suomessa. Innovaatiotoiminnan kasvattamisen odotetaan edistävän suomalaisten tutkimuslaitosten ja teollisuuden kilpailukykyä ja luovan mahdollisuuksia uusille start up -yrityksille.

- Kehitämme viiden, kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä kaupallistettavissa olevia ratkaisuja, jotka pohjautuvat uusiin raakaöljyä korvaaviin raaka-aineisiin. Esimerkiksi maa- ja metsätalouden olki- ja metsätähteet saattavat jo lähivuosina soveltua raaka-aineeksi. Yhdyskuntajäte ja jätemuovit ovat myös mielenkiintoisia vaihtoehtoja, jotka voisivat olla kaupallistettavissa nopeastikin, Lindfors sanoo.

Aikajanalla kauempana mahdollisina raaka-ainelähteinä ovat levät sekä uusiutuva vety ja Power-to-X, jotka mahdollistavat uusiutuvien polttoaineiden ja kemikaalien valmistuksen hyödyntämällä raaka-aineina hiilidioksidia ja uusiutuvaa sähköä.

Uusien raaka-aineiden potentiaali on globaalisti suuri, ja arvioiden mukaan niillä voidaan korvata merkittävä määrä maailman liikenteen raakaöljyn käytöstä vuoteen 2040 mennessä.

Uusimmat artikkelit

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

2.5.2024 | Alan Uutiset

Heikki Malinen Nesteen uudeksi toimitusjohtajaksi

Malinen siirtyy Nesteen palvelukseen Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2020. Malinen on tällä hetkellä Nesteen hallituksen jäsen ja hän jättää tämän tehtävän ennen kuin aloittaa Nesteen toimitusjohtajana.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.