https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Kuusakosken ensimmäinen kaasukäyttöinen kuorma-auto aloitti kuljetuksensa syksyllä

Suomalainen kierrätysliiketoiminnan yhtiö Kuusakoski on ottanut käyttöönsä ensimmäisen paineistetulla kaasulla (CNG) kulkevan kuorma-autonsa syyskuun alussa. 

kuusakoski

Kaasu on vähäpäästöinen vaihtoehto perinteisille polttoaineille ja merkittävässä asemassa liikenteen päästöjen vähentämisessä.

Kaasukäyttöisten ajoneuvojen määrä on kasvanut raskaan liikenteen sektorilla huimaa vauhtia. Syksyn aikana kierrätysalan johtava toimija Kuusakoski otti käyttöönsä ensimmäisen kaasukäyttöisen kuorma-autonsa, joka palvelee asiakkaita Uudenmaan alueella. Yritys harkitsee useampien kaasukäyttöisten ajoneuvojen hankintaa tulevaisuudessa.

- Tavoitteemme on ottaa vähäpäästöisempää kuljetuskalustoa käyttöön Kuusakosken kuljetuksissa. Uudella ajoneuvolla olemme saaneet arvokasta tietoa kaasukäyttöisestä kuljetuskalustosta. Aiomme hyödyntää tietoa uusien ajoneuvojen hankinnassa, kertoo Kuusakosken logistiikkajohtaja Krister Heinonen.

Laajeneva kaasutankkausasemaverkosto tekee kaasukäyttöisten ajoneuvojen valinnasta entistä mutkattomampaa, mikä lisää yritysten kiinnostusta kaasua kohtaan. Myös ajoneuvotekniikan kehittyminen raskaissa ajoneuvoissa ja polttoaineen kustannustehokkuus vaikuttavat kaasun lisääntyvään kysyntään. 

Kaasu vastaa vihreämpien ratkaisujen kasvavaan kysyntään

Kuusakosken uutta paineistetulla kaasulla kulkevaa kuorma-autoa ajaa helsinkiläinen kuljetusyhtiö K&O Tiilikainen, jolla on kaiken kaikkiaan kuusi ajoneuvoa. Niistä kaksi kulkee nesteytetyllä maakaasulla (LNG). Kaikki kolme kaasukäyttöistä ajoneuvoa ovat saaneet positiivista palautetta niin kuljettajilta kuin asiakkailtakin.

- Kuljettajat ovat antaneet kiitosta kaasukäyttöisten ajoneuvojen toimivuudesta, ja asiakkaat ovat iloinneet vihreämpien vaihtoehtojen lisääntymisestä. Meille on tärkeää auttaa asiakkaitamme saavuttamaan omia tavoitteitaan tarjoamalla uudenlaista ympäristöystävällisempää kuljetuskalustoa, kertoo K&O Tiilikaisen toimitusjohtaja Ossi Tiilikainen.

Paineistettu maa- ja biokaasu soveltuu kuorma-autoihin, paikallisjakeluun ja jätekuljetuksiin. Paineistetun maakaasun elinkaaren aikaiset kasvihuonekaasupäästöt ovat noin 25 prosenttia alhaisemmat kuin bensiinillä, ja biokaasulla saavutetaan jopa 85 prosentin kasvihuonekaasupäästövähenemä polttoaineen koko elinkaaren aikana.

Runkoliikenteeseen soveltuva LNG mahdollistaa merkittäviä vähennyksiä raskaan liikenteen kasvihuonekaasupäästöissä. Suomessa jakelu- ja raskasliikenne aiheuttavat jopa 40 prosenttia maantieliikenteen päästöistä. LNG:n koko elinkaaren aikaiset kasvihuonekaasupäästöt ovat yli 20 prosenttia pienemmät kuin esimerkiksi fossiilisen dieselin. Kaasun käytössä syntyy vain murto-osa lähipäästöjä, kuten typenoksideja ja pienhiukkaspäästöjä.

Uusimmat artikkelit

Olkiluoto 3:n ensimmäinen vuosihuolto on lopulta ohi – palasi yöllä sähköntuotantoon

37 vuorokaudeksi tarkoitettu huolto kesti noin 74 vuorokautta ja yhdeksän tuntia. Teollisuuden Voima arvioi jo ennakkoon ensimmäisen vuosihuollon olevan työläs. Sähköntuotannonjohtaja Marjo Mustosen mukaan nyt päättyneistä huolloista saatiin arvokasta oppia tulevaisuuteen.

16.5.2024 | Alan Uutiset

Suomen kolmanneksi suurin tuulipuisto vihittiin käyttöön Pjelaxissa

Fortumin ja Helenin yhteishanke, 56 tuulivoimalan Pjelax-tuulipuisto tuottaa vuosittain noin viisi prosenttia Suomen koko tuulivoimatuotannosta.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.