https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Vaasalainen insinööritoimisto kehittää diagnostiikkajärjestelmän Tampereen älykkäisiin raitiovaunuihin

Vaasalainen TK Engineering Oy kehittää Tampereen uusiin älykkäisiin raitiovaunuihin sijoitettavan telematiikkapohjaisen diagnostiikkajärjestelmän. Kehitystyö tehdään tiiviissä yhteistyössä Škoda-konserniin kuuluvan Transtech Oy:n kanssa.

TKE lehdistötiedote

Kuvassa Timo Kesti, Bertil Bäck, Christian Söderbacka ja Tony Ohls ©TKE Oy

Diagnostiikkajärjestelmän tarkoituksena on kerätä tietoa raitiovaunun hajautetuista ohjausjärjestelmistä esimerkiksi CAN-teknologian ja muiden tietoverkkojen avulla.  TK Engineeringin ratkaisu mahdollistaa suuren tietomäärän automaattisen keräämisen, lajittelemisen ja siirtämisen palvelimelle luotettavalla tavalla. Järjestelmän kehityksessä pyritään huomioimaan sen skaalautuvuus tulevaisuuteen niin lyhyellä kuin pitkälläkin aikavälillä. Kerättyä tietoa käytetään raitiovaunujen toimintavarmuuden parantamiseen ja matkustusmukavuutta lisäävien palveluiden luomiseen.

Raitiovaunujen ylläpitodiagnostiikalla vaikutetaan raitiovaunun maksimaaliseen toimintavarmuuteen. Tietojen avulla ennakoidaan huoltotarpeet niin, että yllättävät varikkokäynnit saadaan minimoitua. Tarkka ja täsmällinen tieto vähentää varmuuden vuoksi tehtäviä huoltoja. Näin ylläpitodiagnostiikalla saadaan sekä rahallista että ympäristön kannalta järkevää säästöä.

—Tampereen raitiovaunuprojektissa sovellusympäristö on meille erittäin mieleinen ja mielenkiintoinen haaste. Tiivistämme tässä työssä eri aloilta keräämämme osaamisen ja hyödynnämme hyviksi havaittuja toimintatapoja. Olemme ylpeitä siitä, että voimme olla mukana päästöttömien kulkuneuvojen ja joukkoliikenteen kehittämisessä. Isojen kaupunkien mittakaavassa nämä ovat erityisen merkittäviä asioita ilmaston paranemisen kannalta, yrityksen toimitusjohtaja Timo Kesti kertoo.

Tukea myös kiertotalouteen

Tiedonkeruu on merkittävässä roolissa ympäristöystävällisten ratkaisujen kehittämisessä. TK Engineering on tehnyt kehitystyötä ympäristöystävällisten ratkaisujen parissa aiemminkin. Näistä esimerkkeinä mm. Ruotsissa toteutettu projekti, jossa suunniteltiin ja testattiin mm. sähköautojen latausjärjestelmiä maantielle upotettavalla latauskiskolla. Uumajassa yritys on kehittänyt julkisen liikenteen sähköbusseille huolto- ja diagnostiikkajärjestelmän.

CAN-teknologia tukee myös kiertotaloutta. Sitä voidaan hyödyntää uusien ratkaisujen lisäksi myös vanhoissa, jo olemassa olevissa laitteissa. CAN-teknologia ei vaadi raskaita tietokantoja tai muita väyliä. Erilaisia teknologioita yhdistämällä voidaan luoda tehokkaasti ja turvallisesti toimivia sovelluksia.

TK Engineering on erikoistunut CAN-väyläpohjaisten ratkaisujen suunnitteluun, valmistukseen ja toimituksiin.  He ovat mukana myös tähän liittyvässä standardoinnissa ja yritys on CAN-teknologian edelläkävijä myös maailmanlaajuisesti mitattuna. Heidän vahvuutenaan on tuottaa uudenlaisia ratkaisuja yhdistämällä laaja teoriatieto ja pitkä käytännön kokemus alalta. Yritys on tehnyt konsultointia ohjausjärjestelmien rakentamisessa jo vuosien ajan ja asiakkuuksia sillä on ollut mm. laiva-, juna- ja lentokoneteollisuudessa. Lisäksi heidän osaamistaan on hyödynnetty tuulivoimaloissa ja kaivosteollisuudessa.

Uusimmat artikkelit

21.5.2024 | Alan Uutiset

Pohjoinen Teollisuus kokoontuu Ouluun

Pohjoinen Teollisuus järjestetään tänä vuonna neljättätoista kertaa, ja mukana on jälleen laaja kattaus näytteilleasettajia, messukävijöitä ja ajankohtaista tietoa.

Olkiluoto 3:n ensimmäinen vuosihuolto on lopulta ohi – palasi yöllä sähköntuotantoon

37 vuorokaudeksi tarkoitettu huolto kesti noin 74 vuorokautta ja yhdeksän tuntia. Teollisuuden Voima arvioi jo ennakkoon ensimmäisen vuosihuollon olevan työläs. Sähköntuotannonjohtaja Marjo Mustosen mukaan nyt päättyneistä huolloista saatiin arvokasta oppia tulevaisuuteen.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.