https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Viikki luovutettu Aspon ESL Shippingille

Viikki, maailman ympäristöystävällisin irtolastilaiva luovutettiin 4.9.2018 Aspo-konserniin kuuluvalle ESL Shippingille Jinlingin telakalta Nanjingissa Kiinassa. Viikin sisaralus Haaga luovutettiin 20. elokuuta.  Nesteytetyllä maakaasulla kulkeva 160-metrinen 25 600 dwt:n alus tuottaa yli 50 prosenttia vähemmän hiilidioksidipäästöjä kuin edeltävän sukupolven alukset.

viikki

- Viikki ja Haaga pienentävät merkittävästi asiakkaidemme kuljetusketjun ympäristöpäästöjä ja lisäävät toimitusten joustavuutta uuden aluskoon myötä. Olemme ylpeitä, että tämä innovatiivinen ja energiatehokas alus tulee liikennöimään Suomen lipun alla, kommentoi ESL Shippingin toimitusjohtaja Mikki Koskinen.

Sisaralus Haagan tavoin Viikki suuntaa telakalta kohti Japania, josta se saapuu raaka-ainelastissa Itämerelle arviolta lokakuun lopussa. Molempien alusten suunnitelmana on suunnata kohti Itämerta Pohjoisen merireitin eli Koillisväylän kautta, mikä lyhentää merimatkaa Panaman kanavan kautta kulkevaan reittiin verrattuna liki kolme viikkoa ja pienentää näin merkittävästi matkan ympäristövaikutuksia. Koillisväylän käyttäminen vähentää päästöjä yli 40 prosenttia Panaman kautta kulkevaan reittiin verrattuna. Koillisväylän käyttö on mahdollista vain noin kaksi kuukautta alkusyksystä, kun reitti on jäävapaa.

- Valmistuneet uuden sukupolven alukset ovat hyvä esimerkki siitä, miten Aspo vastuullisena omistajana pyrkii toiminnallaan hidastamaan ilmastonmuutosta. Alusten pohjoinen reitti Koillisväylän kautta on konkreettinen osoitus ilmastonmuutoksen vaikutuksista, mutta samalla myös uusista liiketoiminnan mahdollisuuksista. Jäävahvistettujen alusten osuus maailman kauppa-aluksista on marginaalinen.Kaikki ESL Shippingin noin 50 alusta ovat vahvasti jäävahvistettuja ja meillä on erinomaista osaamista, joka mahdollistaa toiminnan arktisella alueella, kommentoi Aspo Oyj:n toimitusjohtaja ja ESL Shippingin hallituksen puheenjohtaja Aki Ojanen.
Uudisrakennushanke on osa EU:n osittain rahoittamaa Bothnia Bulk -projektia, jonka tavoitteena on päivittää olemassa oleva Luulajan, Oxelosundin ja Raahen välinen merireitti aiempaa ympäristöystävällisemmäksi. Uusien alusten lisäksi ympäristöpäästöt pienenevät satamissa maasähkön saatavuutta kehittämällä. Alukset on suunniteltu Deltamarinilla Suomessa ja eurooppalaisten laitetoimittajien osuus on noin 60 prosenttia.

Artikkeli on julkaistu alunperin Navigator-lehden verkkosivustolla www.navigatormagazine.fi

Uusimmat artikkelit

Olkiluoto 3:n ensimmäinen vuosihuolto on lopulta ohi – palasi yöllä sähköntuotantoon

37 vuorokaudeksi tarkoitettu huolto kesti noin 74 vuorokautta ja yhdeksän tuntia. Teollisuuden Voima arvioi jo ennakkoon ensimmäisen vuosihuollon olevan työläs. Sähköntuotannonjohtaja Marjo Mustosen mukaan nyt päättyneistä huolloista saatiin arvokasta oppia tulevaisuuteen.

16.5.2024 | Alan Uutiset

Suomen kolmanneksi suurin tuulipuisto vihittiin käyttöön Pjelaxissa

Fortumin ja Helenin yhteishanke, 56 tuulivoimalan Pjelax-tuulipuisto tuottaa vuosittain noin viisi prosenttia Suomen koko tuulivoimatuotannosta.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.