Salesforce -alustasta KONEen kunnossapitohenkilöstön uusi avaintyökalu
Hissi- ja liukuporrasyhtiö KONE laajentaa Salesforce- alustan käyttöä ja tuo teknologian myös kunnossapitohenkilöstön käyttöön. Yhtiön suunnitelmissa on yhdistää tarjoamansa laitteet pilveen ja siten parantaa huollon reagointinopeutta ja etävalvontaa.
KONEen kunnossapidon piirissä on yli miljoona hissiä ja liukuporrasta, jotka liikuttavat päivittäin yli miljardia ihmistä. Tällä hetkellä yrityksen huolto Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa työskentelee useiden erikseen räätälöityjen ja vanhentuneiden ohjelmistojen varassa.
Tulevaisuudessa niin sanottu Salesforcen -alusta antaa KONEen kunnossapitohenkilöstölle ja heidän esimiehilleen laajan tilannekuvan asiakkaisiin. Samalla nykyinen, useiden järjestelmien ja käyttöliittymien aiheuttama monimutkaisuus helpottuu.
Service Cloud Lightning- ja Field Service Lightning -palveluilla KONEen koko asiakaspalvelu- ja kunnossapitohenkilöstön toimintaa voidaan ohjata yhdellä ja samalla alustalla. Tämä koskee niin asiakaspalvelukeskuksissa työskenteleviä henkilöitä kuin yli 20 000 kunnossapitoasentajaa, jotka tarvitsevat pääsyn päivitettyyn asiakastietoon suoraan mobiililaitteilla.
Lisäksi teollisen internetin avulla yhtiön verkkoon yhdistetyt laitteet lähettävät tiedot Service Cloud Lightning -palveluun, mikä lisää huollon reagointinopeutta hälytyksiin. Kaikki yli miljoona hissiä ja liukuporrasta on tarkoitus yhdistää Salesforcen alustaan tulevien vuosien aikana, mikä lisää laitteiston turvallisuutta ja luotettavuutta.
- Me etsimme jatkuvasti uusia tapoja antaa asiakkaillemme lisäarvoa. Salesforce tarjoaa meille mahdollisuuden parantaa laatua, turvallisuutta ja palvelutasoa, sanoo KONEen kunnossapitoliiketoiminnasta vastaava johtaja Hugues Delval .
- Salesforce Lightning linkittää KONEen koko ekosysteemin yhteen ja lisää ymmärrystä asiakkaista. Oli kyse sitten verkottuneista laitteistoista, puhelinpalvelukeskuksista tai huoltotehtävistä, asiakaspalvelukokemuksesta tulee nyt entistä yhteneväisempi, sanoo Salesforcen GM & SVP of Service Cloud, Mike Millburn .