Alihankinnan valmistelut käynnissä
Alihankinta- ja AlihankintaHEAT -tapahtumakokonaisuutta valmistellaan parhaillaan. Tapahtumakokonaisuus järjestetään suunnitellusti 21.-23. syyskuuta 2021 Tampereella niiden rajoitusten mukaan, jotka viranomaiset ovat asettaneet.
- Teollisuuden aloilla on patoutunutta tarvetta kasvokkain kohtaamisiin tämän virtuaalipainotteisen ajanjakson jälkeen, sillä kumppanuuksien solmiminen, kaupankäynnin tekeminen, uusimman tiedon jakaminen ja innovaatioiden esitteleminen on parasta livenä – kuten myös Alihankinta, kertoo Tampereen Messut -konserni, joka toimii tapahtuman järjestäjänä.
Tapahtumien järjestäminen vallitsevassa koronapandemiatilanteessa on mahdollista, kun tapahtumajärjestäjä noudattaa vastuullisesti kaikkia viranomaismääräyksiä ja toteuttaa kaikki toimenpiteet, jotka tapahtumille on asetettu terveysturvallisuus huomioiden.
- Kuten kaikki Tampereen Messujen tapahtumat, myös Alihankinta ja AlihankintaHEAT 2021 toteutetaan Aluehallintoviraston ja THL:n voimassa olevien terveysturvallisuustoimien, linjausten ja rajoitusten mukaisesti. Seuraamme jatkuvasti edellä mainittujen tahojen määräyksiä ja suosituksia, ja otamme ajankohtaisesti huomioon kaikki yleisötapahtumia koskevat toimenpiteet, Tampereen Messut tiedottaa.
Datasta bisnestä – älykkäästi, turvallisesti ja tuottavasti
Alihankinnan ja AlihankintaHEATin viime vuoden teema Datasta bisnestä säilyy tapahtumassa myös tänä vuonna. Teemaa käsiteltiin loppuvuoden virtuaalitapahtumassa, johon tuhannesta näytteilleasettajasta osallistui 250.
Teemaa nostetaan esille kolmesta näkökulmasta, jotka ovat älykäs teollisuus, turvallisuus ja tuottavuus.
Tilaisuus toteutetaan hybridinä eli fyysisen ja virtuaalisen tapahtuman yhdistelmänä. Tämä tarkoittaa lähinnä Datasta bisnestä -teeman ja muun ohjelmasisällön nostamista esille myös verkossa. Kohtaamiset ja kontaktit antavat puolestaan merkittävän syyn lähteä live-tapahtumaan.
– Alihankinta toteutetaan hybriditapahtumana, jossa teemaa ja ohjelmaa nostetaan osittain myös verkkoon, mutta varsinainen verkostoituminen ja kontaktien hankkiminen keskitetään messuhalleihin. Live-tapahtuman tunnelma ja ainutlaatuiset kohtaamiset ovat kantaneet Alihankintaa jo yli 30 vuotta, joten kaikkea hyvää ei kannata muuttaa vallan virtuaaliseksi. Hybridi mahdollistaa kuitenkin osallistumisen tapahtumaan myös kansainvälisesti, mikäli matkustusrajoitukset syksyllä jatkuvat, Alihankinta-messuista vastaava markkinointi- ja viestintäjohtaja Tanja Järvensivu Tampereen Messut -konsernista sanoo.