https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 20.4.2020

Audin tehtaat Euroopassa käynnistävät tuotannon uudelleen huhtikuun lopulla

Audi uudelleenkäynnistää tuotannon asteittain Euroopan tehtaillaan tulevina viikkoina. Näin maaliskuun puolessa välissä alkanut tuotannonkeskeytys Euroopan tehtailla loppuu. Tuotannonkeskeytyksen taustalla olivat syyt koronaepidemian aiheuttamasta kysynnän vähenemisestä ja alihankintaketjujen pullonkaulat, yhtiö kertoo lehdistötiedotteessa.

audi

Tuleva maailmanlaajuisesti Audin tehtaita koskeva uudelleenkäynnistys tehdään säännellysti yhteistyössä Volkswagen-konsernin ja alihankkijoiden ja palveluntarjoajien kesken. Uudelleenkäynnistyksen keskeisin tekijä on yhtiön mukaan kattava toimenpidesuunnitelma, joka keskittyy työntekijöiden turvallisuuden suojelemiseen. Tältä osin Audi seuraa erittäin tarkkaan myös kunkin maan terveysviranomaisten ja Saksan kansallisen tartuntatautien asiantuntijalaitoksen Robert Koch -instituutin suosituksia.

- Me hoidamme uudelleenkäynnistyksen yhtenäisenä eurooppalaisena toimena. Tämä johtuu siitä, että alihankintaketjut, tuotanto- ja logistiikkaprosessit ovat vahvasti linkitettynä toisiinsa Volkswagen-konsernin sisällä ja kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Fokus on kuitenkin työntekijöissämme, koska he tarvitsevat turvallisen työympäristön. Audin asiantuntijatiimit ovat sopeuttaneet prosesseja yhdessä terveydenhuollon ammattilaisten ja työntekijöiden edustajatiimien kanssa turvatakseen työntekijöiden turvallisuuden. Haluankin kiittää kaikkia Audin työntekijöitä ja partnereitamme ympäri maailman heidän joustavuudestaan ja yhteisistä ponnisteluista tänä aikana, sanoi Audin tuotannosta vastaava johtaja Peter Kössler

Yhtiö kertoo, että tuotannonkeskeytyksiä seuraavassa ensimmäisessä vaiheessa työntekijöiden terveyden suojeleminen on tärkeintä. Yhtiö on tehnyt suunnitelman toimenpiteistä työntekijöidemme terveyden suojelemiseksi. Toimenpiteitä ovat muun muassa selkeät säännöt etäisyyden pitämisestä ja hygieniasta, muutettu vuorojärjestelmä, jossa vältetään kontakteja ja pakollinen kasvo- ja nenäsuojaimen käyttö tiloissa, joissa 1,5 metrin suojaetäisyyden pitäminen ei ole mahdollista.

- Audi on myös luonut fyysisiä esteitä kriittisille työpisteille. Ovien esikokoonpanossa esimerkiksi kaksi työntekijää työskentelevät yhtäaikaisesti samalla kuljetustelineellä ja seisovat suoraan toisiaan vastapäätä. Tähän tarkoitukseen työntekijät myös kehittivät itse muovikalvosta tehdyn läpinäkyvän esteen, sanoo työntekijöiden edustaja Peter Mosch.

Eri tuotanto-osastojen ja -linjojen johtajat yhdessä terveydenhuoltohenkilöstön, teollisuusinsinöörien ja työntekijöiden edustajien kanssa ovat tarkastaneet jokaisen yksittäisen työpisteen, analysoineet sen ja tehneet parantavan toimenpide-ehdotuksen. Kaikkien osapuolten antaessa hyväksynnän, työpiste on voitu julistaa ”korona-vapaaksi”.

Yhtiö kertoo, että työryhmät tarkastelivat yksityiskohtaisesti myös työympäristöä kokonaisuudessaan: ryhmätilat, tehtaan sisääntuloportit, pysäköintipaikat ja tehtaan sisäinen liikenne kuten myös tehtaan ravintolat ja ruokailutilat tarkastettiin. Kaikille näille alueille Audi kehitti uudet soveltuvat toimenpiteet. Työntekijöitä informoidaan toimenpiteistä kirjallisesti ennakkoon ja he saavat kattavat turvaohjeet tuotantolinjavastaavilta, kun he palaavat takaisin töihin. Työntekijöitä informoidaan säännöllisesti myös intranetin kautta ja muissa tehtaan käyttämissä informaatiokanavissa.

Kattavat turvaohjeet ja toimenpiteet sekä muutetut työsäännöt koskevat myös toimistotyöntekijöitä. Työtä voi tehdä esimerkiksi etänä kotoa käsin, jotta koronaviruksen leviämistä voidaan estää. Kaiken kaikkiaan tuotannon uudelleenkäynnistyksen aiheuttamat uudet säännökset koskevat ennen kaikkea tuotannossa työskenteleviä työntekijöitä.

Audin tehtaiden tuotanto käynnistyy uudelleen asteittain erilisen suunnitelman mukaan huhtikuun lopusta alkaen. Moottorituotanto Unkarin Györissä on jo alkanut asteittain tällä viikolla. Saksan Audin tehtailla työskentelevät työntekijät, jotka voivat palata töihin täysaikaisesti vasta myöhemmässä vaiheessa, jatkavat siihen saakka työskentelyä osa-aikaisesti.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.