https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 1.7.2020

Autonvalmistajia uhkaa 11,4 miljardin euron sakot EU:n päästötavoitteen ylittämisestä

Yksikään kymmenestä suurimmasta autonvalmistajasta ei ole lähellä EU:n hiilidioksidipäästöjen tavoitteen saavuttamista, ja uudet tutkimukset osoittavat, että niille voidaan määrätä jopa 11,4 miljardin euron vuotuiset sakot.

Autoteollisuuden päästöraportissa todettiin, että Daimler AG on kauimpana EU:n vuoden 2021 tavoitteen saavuttamisesta, jonka mukaan keskimääräisten ajoneuvopäästöjen tulisi olla 95 hiilidioksidigrammaa ajokilometriä kohden, kun taas Toyota Industries on kaikkein edistynein hiilijalanjälkensä pienentämisessä - mutta silti sitä uhkaavat merkittävät sakot.

Autonvalmistajien on vähennettävä huomattavasti vuotuista hiilijalanjälkeään voidakseen saavuttaa EU:n päästöstandardit tai muuten heille myönnetään sakkoja, jotka jokaista päästörajoituksen ylittänyttä hiilidioksidigrammaa kohden, kerrottuna yksikkömyynnillä. Viimeisen vuoden huipputuottajien päästöihin ja yksikkömyyntiin perustuen tämä merkitsee huimia, keskimäärin 11 462 337 802 euron sakkoja.

Sakkoja ja korvauksia 

EU:n tavoitteiden ylittämiseen liittyvien sakkojen lisäksi autonvalmistajien tulisi myös korvata vuotuisen myynnin päästöt. Vuonna 2019 kymmenen parhaan autonvalmistajan olisi pitänyt maksaa yhteensä 424 miljardia euroa - tai keskimäärin 39,5 prosenttia vuosittaisista tuloistaan.

Kunkin merkin myydyimpien mallien analyysi paljastaa, että Groupe PSA tuotti viime vuonna keskimäärin saastuttavimmat autot, joiden korvaaminen maksaisi 1,3 miljardia euroa. EU:n myynnin perusteella saastuttavin malli, joka myytiin viime vuonna, oli Renault Clio.

Valmistajien lippulaivamallien juoksevien kustannusten erittely osoittaa, että Mercedes-AMG GT oli viime vuonna saastuttavin malli markkinoilla, kun taas Peugeot 508 oli ympäristöystävällisin. Tästä huolimatta 508-mallin hiilijalanjälki vastaa edelleen 12 208 litran kaasun tai 10 659 litran dieselin kulutusta.

Liikenneteollisuus on yksi suurimmista globaaliin hiilijalanjäljen kasvattajista, ja sen osuus maailman kasvihuonekaasupäästöistä oli arviolta 24 prosenttia viime vuonna. Vaikka monet valmistajat ovat sähköistämässä mallistojaan päästöjen vähentämiseksi, autoteollisuus kohtaa yhä enemmän paineita puuttua ilmastonmuutokseen.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.