https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 16.6.2015

BG Varasto Oy:llä mittava investointi Exide Technologiesin älykkääseen varaamojärjestelmän

Broman Groupin tytäryhtiö BG Varasto Oy:n Hyvinkään logistiikkakeskus siirtyi vuoden 2015 alussa tekemään töitä kahdessa vuorossa. Muutokseen liittyen yritys hankki Exide Technologiesin akkuvaraamojärjestelmän. Uusi järjestelmä pitää Motonetin ja AD Varaosamaailman logistiikan hoitavan keskuksen trukit ajossa koko työajan.

Exide

Varaamotilaa riittää jatkoinvestointeihinkin, lupaa Exiden myyntipäällikkö Tomi Knuutila. BG Varaston Petri Nietula taustalla.

BG Varasto Oy:n Hyvinkään 23 000 neliömetrin logistiikkakeskus hoitaa niin ikään Broman Groupiin kuuluvien Motonetin ja AD Varaosamaailman maahantuonnin ja logistiikan järjestelyt. Ketjuihin kuuluu yhteensä 55 toimipistettä. Hyvinkään varastossa pientavarahyllystöä on noin 30 km ja lavapaikkoja 25 000. Logistiikkakeskuksessa on käytössä noin 50 trukkia.

– Vaihtoehtoinen ratkaisu, lisätrukkien hankinta ja investointi näiden vaatimaan entistä suurempaan varaamotilaan, olisi ollut kustannuksiltaan huomattavasti kalliimpi ja myös lyhytkestoinen ratkaisu. Lisäksi saavutamme noin 15 prosentin säästön myös sähkönkulutuksessa, sanoo BG Varasto Oy:n logistiikkapäällikkö Petri Nietula.

Varaamojärjestelmä sisälsi akut, varaajat, akkupöydät, IV- ja sähkökonsultoinnin sekä asennuksen. Uudet korkeataajuusvaraajat tuovat säästöä sähkönkulutukseen. Akkujen siirtely tapahtuu akkusiirtimillä, joten työtapaturmille altistavaa raskaiden akkujen käsin käsittelyä ei enää tarvita.

Exide Technologiesin myyntipäällikkö Tomi Knuutila sanoo, että moderni varaamojärjestelmä elää samassa tahdissa käyttöasteen ja tilojen kanssa. Latauspaikkoja voidaan tarpeen mukaan lisätä ilman, että varaamotilaa tarvitsee kasvattaa. Järjestelmä sallii tarvittaessa myös kolmivuorotyöhön siirtymisen.

– Uudistukseen ja sen vaikutuksiin valmistauduttiin huolella ja yhdessä suunnitellen. Näin tuleva tilantarve, mahdolliset laitehankinnat sekä varaamon vaateet sähköratkaisuille ja ilmanvaihdolle pystyttiin ottamaan ennakoivasti huomioon, Knuutila sanoo.

Lisätietoja: www.exide.fi

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.