https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 5.5.2022

CNGR Finland Oy edistämään Haminan akkumateriaalitehdasta

Suomen Malmijalostus ja teknologiayhtiö CNGR Advanced Material ilmoittivat loppuvuodesta 2021 perustavansa yhteisyrityksen edistämään prekursorimateriaalia tuottavan pCAM-tehtaan rakentamista Haminaan. Yhteisyritys on nyt perustettu, ja sen nimi on CNGR Finland Oy. CNGR Advanced Material omistaa uudesta yrityksestä 60 prosenttia ja Suomen Malmijalostus 40 prosenttia.

fmg

– Yhteisyritys on tärkeä askel kohti Haminan prekursoritehtaan toteuttamista. Tehtaalla on olennainen rooli eurooppalaisen akkuarvoketjun kehityksessä, ja se auttaa osaltaan hillitsemään hiilidioksidipäästöjä, sanoo Suomen Malmijalostuksen akkutoimialan johtaja Vesa Koivisto.

Yhteisyrityksen toimitusjohtajaksi on nimitetty saksalainen Thorsten Lahrs, joka tulee työskentelemään pääsääntöisesti Suomessa. Hänellä on pitkä kokemus kemianteollisuudesta sekä akkumateriaalien tuotannosta globaalisti.

– Haminan tehtaasta on tulossa huippumoderni tuotantolaitos, jonka prekursorituotteella on ennätyksellisen alhainen hiilijalanjälki. Yhteisyrityksen toiminnan käynnistymisen myötä projektimme saa konkreettista uutta vauhtia, toteaa Lahrs.

Eurooppa tuottaa tällä hetkellä vajaat seitsemän prosenttia litiumioniakkujen kennoista globaalisti ja kysynnän kasvun myötä tuotannon arvioidaan nousevan 15 prosenttiin seuraavan 10 vuoden kuluessa. Toistaiseksi Euroopassa ei kuitenkaan valmisteta prekursoria, joka on välttämätön materiaali litiumioniakkujen tuotantoketjussa.

CNGR on Shenzhenin pörssissä listattu kiinalainen teknologiayhtiö, joka toimii materiaali- ja energiasektoreilla. Yhtiö tuottaa prekursorimateriaaleja asiakkailleen maailmanlaajuisesti kahdessa tuotantolaitoksessaan Guizhoun ja Hunanin maakunnissa Kiinassa. Lisäksi yhtiö on hiljattain ilmoittanut suunnittelevansa uutta tuotantolaitosinvestointia Guangxin maakuntaan.

 

 

 

 

Perustermit:

Prekursorimateriaali – litiumioniakun katodiaktiivimateriaalin esiaste. Englanniksi precursor cathode active material, pCAM.

 

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.