https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 21.1.2016

Delete puhdisti aluksen tankit puhtaiksi vuositelakoinnin yhteydessä

Silja Serenaden vuositelakoinnin yhteydessä tehdään muutoksia asiakkaille näkyvissä sisätiloissa. Kunnostukseen ja ylläpitoon liittyy muun muassa laivan tankkien puhdistaminen, jonka Delete suoritti. Tärkeimmässä tehtävässä puhdistusoperaatiossa ovat työntekijät.

Delete

Silja Serenaden vuositelakoinnin yhteydessä Delete hoiti likaiset työt.

Suuren risteilijän painolastiveden tankissa kaksi miestä työskenteli painepesureiden kanssa. Pimeyttä halkovat kypärälamppujen valokeilat. Miehet ovat kontallaan, koska korkeutta on vain alle metri. Pinta-alaa sen sijaan on noin sata neliötä. Tankin teräksiset tukirakenteet lokeroivat tankin ja tekevät tilasta entistä hankalamman työskentelyyn. Painepesurin pistoolin vesisuihku pakotti tiukasti kiinnittyneen lian irtoamaan.

Risteilijän vuositelakoinnin yhteydessä tehtiin myös muutoksia asiakkaille näkyvissä sisätiloissa. Kunnostukseen ja ylläpitoon liittyy muun muassa laivan tankkien puhdistaminen, jonka tehtävän Delete suoritti.
– Tankit ovat ehdottomasti risteilijän hankalimmat paikat puhdistaa, Deleten työnjohtaja Mika Savolainen sanoo.

Risteilijät ovat täynnä tankkeja muun muassa painolastivedelle, raskaalle polttoöljylle, harmaalle ja mustalle vedelle, käytetylle voiteluöljylle, pilssivedelle sekä makealle vedelle. Käytännössä tankit löytyvät kaikille nesteille, joita laivalla on. Deletellä oli noin 20 Silja Serenaden tankkia puhdistettavanaan.

Tankit on sijoitettu laivan rakenteisiin, ja suuri osa niistä sijaitsee vedenpinnan alapuolella. Työskenteleminen laivan rakenteissa on haasteellista, koska tankkien sijoituspaikkoja ei ole suunniteltu varsinaisesti liikkumiseen.

Tankit ovat hyvin erilaisia. Juomavedelle tarkoitetun tankin puhdistaminen vaatii erilaisia toimenpiteitä kuin käytetyn voiteluöljyn säiliöt.
– Vaikeimmin irrotettava on raskas polttoöljy, jos se on sakkautunut tankin pohjalle. Sakka muistuttaa pahimmillaan bitumia, Savolainen totesi.

Uusimmat artikkelit

30.12.2024 | Alan Uutiset

Selvitys: Valtaosa pohjoismaisten puolustusteknologiayritysten pääomarahoituksesta päätyy Suomeen

Danske Bankin ja Dealroomin tekemän pohjoismaisen selvityksen mukaan erityisesti avaruus- ja kvanttiteknologia-startupit vetävät rahoitusta Suomeen. Viidessä vuodessa kotimaiset yritykset ovat keränneet pääomaa yli miljardi dollaria.

30.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Ammoniakki -tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakki kytkeytyy erittäin vahvasti vetytalouden edistämiseen. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Alykkäämpää ja turvallisempaa lasintuotantoa

Jo minuutin sähkökatkos voi aiheuttaa lasintuotannolle jopa kuuden kuukauden suunnittelemattoman seisokin. Schneider Electricin ja Saint-Gobainin yhteisellä hankkeella varmistetaan lasintuotannolle kriittisen hehkutusprosessin luotettavuus ohjelmistopohjaisen automaation avulla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.