https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 21.1.2016

Delete puhdisti aluksen tankit puhtaiksi vuositelakoinnin yhteydessä

Silja Serenaden vuositelakoinnin yhteydessä tehdään muutoksia asiakkaille näkyvissä sisätiloissa. Kunnostukseen ja ylläpitoon liittyy muun muassa laivan tankkien puhdistaminen, jonka Delete suoritti. Tärkeimmässä tehtävässä puhdistusoperaatiossa ovat työntekijät.

Delete

Silja Serenaden vuositelakoinnin yhteydessä Delete hoiti likaiset työt.

Suuren risteilijän painolastiveden tankissa kaksi miestä työskenteli painepesureiden kanssa. Pimeyttä halkovat kypärälamppujen valokeilat. Miehet ovat kontallaan, koska korkeutta on vain alle metri. Pinta-alaa sen sijaan on noin sata neliötä. Tankin teräksiset tukirakenteet lokeroivat tankin ja tekevät tilasta entistä hankalamman työskentelyyn. Painepesurin pistoolin vesisuihku pakotti tiukasti kiinnittyneen lian irtoamaan.

Risteilijän vuositelakoinnin yhteydessä tehtiin myös muutoksia asiakkaille näkyvissä sisätiloissa. Kunnostukseen ja ylläpitoon liittyy muun muassa laivan tankkien puhdistaminen, jonka tehtävän Delete suoritti.
– Tankit ovat ehdottomasti risteilijän hankalimmat paikat puhdistaa, Deleten työnjohtaja Mika Savolainen sanoo.

Risteilijät ovat täynnä tankkeja muun muassa painolastivedelle, raskaalle polttoöljylle, harmaalle ja mustalle vedelle, käytetylle voiteluöljylle, pilssivedelle sekä makealle vedelle. Käytännössä tankit löytyvät kaikille nesteille, joita laivalla on. Deletellä oli noin 20 Silja Serenaden tankkia puhdistettavanaan.

Tankit on sijoitettu laivan rakenteisiin, ja suuri osa niistä sijaitsee vedenpinnan alapuolella. Työskenteleminen laivan rakenteissa on haasteellista, koska tankkien sijoituspaikkoja ei ole suunniteltu varsinaisesti liikkumiseen.

Tankit ovat hyvin erilaisia. Juomavedelle tarkoitetun tankin puhdistaminen vaatii erilaisia toimenpiteitä kuin käytetyn voiteluöljyn säiliöt.
– Vaikeimmin irrotettava on raskas polttoöljy, jos se on sakkautunut tankin pohjalle. Sakka muistuttaa pahimmillaan bitumia, Savolainen totesi.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.