https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 16.5.2023

Destia voitti jälleen Savon radan kunnossapitosopimuksen

Destia jatkaa Savon radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitäjänä lokakuuhun 2028 Väyläviraston uusittua Destian sopimuksen. 

juna

Destian tukemiskone työssään.

Noin 40 miljoonan euron arvoinen sopimus sisältää myös neljän vuoden jatko-option. Savon 680 kilometriä pitkän radan keskeisiä liikennepaikkoja ovat Kouvola sekä Hamina ja Kotka, joiden satamaliikennettä rata myös palvelee.

– Säännöllisellä ja oikein ajoitetulla kunnossapidolla varmistamme, että Suomen rataverkko pysyy liikennekelpoisena koko ajan. Nyt päättyneessä Kunnossapitoalue 6:n kilpailutuksessa valituksi kunnossapitäjäksi tuli Destia. Näin alueen hyvin tunteva toimija jatkaa laadukasta työtään kunnossapitoalueen kunnon ylläpitämiseksi ja parantamiseksi. Rataverkon kunnon tarkastukset ja kunnossapito vaativat erityisosaamista ja erikoiskalustoa, joita Destialta löytyy, aluepäällikkö Markku Ahtiainen Väylävirastosta sanoo.

Sopimus kattaa monipuolisia kunnossapidon tehtäviä ratojen päällysrakenteesta, vaihteista, radan varusteista ja laitteista alus- ja pohjarakenteisiin, rautatiealueisiin, liikennepaikkoihin ja ulkoalueisiin, raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmiin sekä rakennuksien kunnossapitoon. Sopimukseen sisältyy myös kunnossapitoalueen vaihteen lämmitysten sekä siltojen, rumpujen ja tunneleiden kunnossapito.

Kesäisin radalla vaihdetaan tuhansittain puisia ratapölkkyjä ja useita kilometrejä kiskoja sekä vaihteiden osia koko alueelle. Savon radalla on 630 rautatievaihdetta sekä mittavat määrät turvalaitteita. Destia on valmiudessa ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä vastaamaan erilaisiin vikatilanteisiin ja korjaamaan niitä.

– Meiltä löytyy ammattitaitoinen ja motivoitunut ratakunnossapidon työporukka, joilla on käytössään nykyaikaiset koneet, laitteet ja työkalut. Olemme vastanneet Kunnossapitoalueesta 6 jo vuodesta 2016 lähtien ja nyt kun lumet ovat sulaneet pääsemme taas kesän kunnossapitotöihin. Yksi merkittävä kesän työvaihe ratakunnossapidossa on raiteiden ja vaihteiden läpituennat. Vuosittain tämän alueen raiteita läpituetaan noin 85 raidekilometriä ja lisäksi kymmenittäin vaihteita, kertoo Ratakunnossapitoyksikön johtaja Antti Vierimaa Destiasta.

Destia on Suomen suurin radan päällysrakenteen ja turvalaitteiden kunnossapitäjä, joka ylläpitää noin 3 400 kilometriä valtion rataverkkoa.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.