https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 16.5.2023

Destia voitti jälleen Savon radan kunnossapitosopimuksen

Destia jatkaa Savon radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitäjänä lokakuuhun 2028 Väyläviraston uusittua Destian sopimuksen. 

juna

Destian tukemiskone työssään.

Noin 40 miljoonan euron arvoinen sopimus sisältää myös neljän vuoden jatko-option. Savon 680 kilometriä pitkän radan keskeisiä liikennepaikkoja ovat Kouvola sekä Hamina ja Kotka, joiden satamaliikennettä rata myös palvelee.

– Säännöllisellä ja oikein ajoitetulla kunnossapidolla varmistamme, että Suomen rataverkko pysyy liikennekelpoisena koko ajan. Nyt päättyneessä Kunnossapitoalue 6:n kilpailutuksessa valituksi kunnossapitäjäksi tuli Destia. Näin alueen hyvin tunteva toimija jatkaa laadukasta työtään kunnossapitoalueen kunnon ylläpitämiseksi ja parantamiseksi. Rataverkon kunnon tarkastukset ja kunnossapito vaativat erityisosaamista ja erikoiskalustoa, joita Destialta löytyy, aluepäällikkö Markku Ahtiainen Väylävirastosta sanoo.

Sopimus kattaa monipuolisia kunnossapidon tehtäviä ratojen päällysrakenteesta, vaihteista, radan varusteista ja laitteista alus- ja pohjarakenteisiin, rautatiealueisiin, liikennepaikkoihin ja ulkoalueisiin, raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmiin sekä rakennuksien kunnossapitoon. Sopimukseen sisältyy myös kunnossapitoalueen vaihteen lämmitysten sekä siltojen, rumpujen ja tunneleiden kunnossapito.

Kesäisin radalla vaihdetaan tuhansittain puisia ratapölkkyjä ja useita kilometrejä kiskoja sekä vaihteiden osia koko alueelle. Savon radalla on 630 rautatievaihdetta sekä mittavat määrät turvalaitteita. Destia on valmiudessa ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä vastaamaan erilaisiin vikatilanteisiin ja korjaamaan niitä.

– Meiltä löytyy ammattitaitoinen ja motivoitunut ratakunnossapidon työporukka, joilla on käytössään nykyaikaiset koneet, laitteet ja työkalut. Olemme vastanneet Kunnossapitoalueesta 6 jo vuodesta 2016 lähtien ja nyt kun lumet ovat sulaneet pääsemme taas kesän kunnossapitotöihin. Yksi merkittävä kesän työvaihe ratakunnossapidossa on raiteiden ja vaihteiden läpituennat. Vuosittain tämän alueen raiteita läpituetaan noin 85 raidekilometriä ja lisäksi kymmenittäin vaihteita, kertoo Ratakunnossapitoyksikön johtaja Antti Vierimaa Destiasta.

Destia on Suomen suurin radan päällysrakenteen ja turvalaitteiden kunnossapitäjä, joka ylläpitää noin 3 400 kilometriä valtion rataverkkoa.

Uusimmat artikkelit

Wärtsilän ja 200 yrityksen yhteistyöprojekti kehittää autonomisia nollapäästöisiä tasapainotusratkaisuja energiasiirtymää varten

Projektin tavoitteena on tarjota joustavia autonomisia voimalaitoskonsepteja, jotka pystyvät toimimaan 100 prosentin e-polttoaineella, kuten vihreällä vedyllä ja sen johdannaisilla, vuoden 2028 loppuun mennessä.

22.2.2024 | Alan Uutiset

Outokumpu sijoittui ensimmäiseksi ruostumattoman terästeollisuuden ja suomalaisyritysten keskuudessa Corporate Knightin Clean200- listauksessa

Kaiken kaikkiaan Clean200-yritykset tekivät vastuullista liikevaihtoa yli 2,2 biljoonaa dollaria vuonna 2022. Kestävän liiketoiminnan osuus oli keskimäärin 54,7 prosenttia yritysten kokonaisliikevaihdosta.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

LUT-yliopisto rakentaa osaamiskeskittymän ennätyksellisellä viiden miljoonan lahjoituksella

Yrittäjäpariskunta Jalo ja Anja Paanasen LUT yliopistolle tekemä lahjoitus on tiettävästi suurin yksityislahjoitus suomalaiselle yliopistolle. Lahjoituksella lisätään myynnin perus- ja täydennyskoulutusta.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan. 

Sähköasennusstandardi SFS 6000 uudistui

Pienjännitesähköasennusten standardista on julkaistu uusi painos SFS 6000:2022. Uudistuksessa sähköasennustandardin aurinkosähköasennuksia käsittelevä osaan on tehty merkittäviä muutoksia. Päivitysten ja parannusten lisäksi sarjaan on julkaistu kaksi uutta standardia, jotka käsittelevät akkujen asennuksia SFS 6000-5-57 ja PoE-asennuksia SFS 6000-7-716.