https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 22.9.2023

Fingrid jättää perimättä kantaverkkomaksuja

Suunnitelmissa on jättää perimättä kantaverkkomaksuja kuudelta kuukaudelta vuonna 2024, ja alentaa näin asiakkaidensa kantaverkkomaksuja noin 250 miljoonalla eurolla.   

Fingrid

Kuva: Fingrid Oyj

Vuoden 2024 tammi-, helmi- ja kesäkuun kantaverkkomaksut on jo päätetty jättää perimättä. Loppuvuoden kantaverkkomaksujen perimättäjättämisestä päätetään kesällä 2024. Uusien kantaverkkoliittymien liittymismaksuja tarkistetaan vastaamaan rakentamisen nousseita kustannuksia 1.1.2024 alkaen.  

Poikkeuksellisen suuret sähkön aluehintaerot vuonna 2022 johtivat merkittävään pullonkaulatuottojen kertymään Fingridille. Fingridille kertyy pullonkaulatuottoja Suomen ja Ruotsin sekä Suomen ja Viron välisiltä sähkönsiirtoyhteyksiltä. EU-sääntely määrittää pullonkaulatuottojen käytön. Fingrid käyttää pullonkaulatuottoja sähkön rajasiirtokapasiteettia lisäävien investointien rahoittamiseen sekä kohdistaa niitä toiminnan kustannuksiin ja jättää perimättä kantaverkkomaksuja asiakkailtaan. Vuoden 2024 osalta kantaverkkomaksut on jo päätetty jättää perimättä tammi-, helmi- ja kesäkuulta. Loppuvuoden 2024 kantaverkkomaksujen perimättäjättäminen vahvistetaan kesällä 2024. Esitetty suunnitelma ei vaikuta yhtiön muiden palveluiden hinnoitteluun.

– Fingridin keskeisinä tavoitteina on säilyttää sähköjärjestelmän käyttövarmuus korkealla tasolla ja mahdollistaa uusiutuvaan sähköön perustuvan sähköjärjestelmän kasvu. Tällä varmistetaan myös kohtuuhintaista sähkön siirtohintaa. Fingrid hinnoittelee palvelunsa kustannusvastaavasti. Kun vaihtelut yhtiön markkinaehtoisissa kustannuksissa lisääntyvät, se heijastuu väistämättä myös asiakashinnoitteluun. Tulevaisuudessa kantaverkkomaksujen suuruutta voidaankin tarkistaa useammin kuin kerran vuodessa, arvioi Fingridin kantaverkon suunnittelusta vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo.

Liittymismaksut 1.1.2024

Kantaverkon liittymismaksuja päivitetään 1.1.2024 alkaen vastaamaan kantaverkon liittymismaksuperiaatteiden mukaisesti sähköasemaliityntöjen rakentamiskustannusten nousua. Liittymismaksuja korotetaan kaikilla jänniteportailla.

Fingrid_kantaverkonliittymismaksut

Uusimmat artikkelit

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

2.5.2024 | Alan Uutiset

Heikki Malinen Nesteen uudeksi toimitusjohtajaksi

Malinen siirtyy Nesteen palvelukseen Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2020. Malinen on tällä hetkellä Nesteen hallituksen jäsen ja hän jättää tämän tehtävän ennen kuin aloittaa Nesteen toimitusjohtajana.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.