https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 22.9.2023

Fingrid jättää perimättä kantaverkkomaksuja

Suunnitelmissa on jättää perimättä kantaverkkomaksuja kuudelta kuukaudelta vuonna 2024, ja alentaa näin asiakkaidensa kantaverkkomaksuja noin 250 miljoonalla eurolla.   

Fingrid

Kuva: Fingrid Oyj

Vuoden 2024 tammi-, helmi- ja kesäkuun kantaverkkomaksut on jo päätetty jättää perimättä. Loppuvuoden kantaverkkomaksujen perimättäjättämisestä päätetään kesällä 2024. Uusien kantaverkkoliittymien liittymismaksuja tarkistetaan vastaamaan rakentamisen nousseita kustannuksia 1.1.2024 alkaen.  

Poikkeuksellisen suuret sähkön aluehintaerot vuonna 2022 johtivat merkittävään pullonkaulatuottojen kertymään Fingridille. Fingridille kertyy pullonkaulatuottoja Suomen ja Ruotsin sekä Suomen ja Viron välisiltä sähkönsiirtoyhteyksiltä. EU-sääntely määrittää pullonkaulatuottojen käytön. Fingrid käyttää pullonkaulatuottoja sähkön rajasiirtokapasiteettia lisäävien investointien rahoittamiseen sekä kohdistaa niitä toiminnan kustannuksiin ja jättää perimättä kantaverkkomaksuja asiakkailtaan. Vuoden 2024 osalta kantaverkkomaksut on jo päätetty jättää perimättä tammi-, helmi- ja kesäkuulta. Loppuvuoden 2024 kantaverkkomaksujen perimättäjättäminen vahvistetaan kesällä 2024. Esitetty suunnitelma ei vaikuta yhtiön muiden palveluiden hinnoitteluun.

– Fingridin keskeisinä tavoitteina on säilyttää sähköjärjestelmän käyttövarmuus korkealla tasolla ja mahdollistaa uusiutuvaan sähköön perustuvan sähköjärjestelmän kasvu. Tällä varmistetaan myös kohtuuhintaista sähkön siirtohintaa. Fingrid hinnoittelee palvelunsa kustannusvastaavasti. Kun vaihtelut yhtiön markkinaehtoisissa kustannuksissa lisääntyvät, se heijastuu väistämättä myös asiakashinnoitteluun. Tulevaisuudessa kantaverkkomaksujen suuruutta voidaankin tarkistaa useammin kuin kerran vuodessa, arvioi Fingridin kantaverkon suunnittelusta vastaava johtaja Jussi Jyrinsalo.

Liittymismaksut 1.1.2024

Kantaverkon liittymismaksuja päivitetään 1.1.2024 alkaen vastaamaan kantaverkon liittymismaksuperiaatteiden mukaisesti sähköasemaliityntöjen rakentamiskustannusten nousua. Liittymismaksuja korotetaan kaikilla jänniteportailla.

Fingrid_kantaverkonliittymismaksut

Uusimmat artikkelit

12.4.2024 | Alan Uutiset

Volvo Cars käyttää biokaasua ensimmäisessä ilmastoneutraalissa tehtaassaan Kiinassa

Volvon tehdas Taizhoussa on siirtynyt käyttämään biokaasua. Taizhou on toinen Volvon ilmastoneutraali autotehdas Göteborgissa sijaitsevan Torslandan-tuotantolaitoksen jälkeen.

Kunnossapitokonkari opiskelee työn ohella alan erikoisammattitutkintoa

L&T Ympäristöpalveluiden laitostyöntekijä Kari Asikainen suorittaa aikuisena jo kolmatta tutkintoa. Taitotalossa suoritettava Kunnossapidon erikoisammattitutkinto auttaa etenemään hallinnollisiin tehtäviin.

SSAB:n vihreä energian jätti-investointi meni Ruotsiin, Raahen terästehtaan vuoro myöhemmin

Uusi huippumoderni fossiilivapaan teräksen minimill-tuotantolaitos rakennetaan Ruotsiin. Tehtaan uudistus vähentää Ruotsin hiilidioksidipäästöjä seitsemän prosenttia. SSAB kertoo liiketoiminnallisten syiden puoltaneen hankkeen etenemistä seuraavaksi Luulajan tehtaassa.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.