Hydrolinen humoristinen Hydro-Pena-kampanja tuotti yli 400 työhakemusta
Siilinjärveläisen hydraulisylintereiden markkinajohtajan Hydrolinen sosiaalisessa mediassa toteutettu rekrytointikampanja on ylittänyt odotukset. Yhtiö sai loka-joulukuun 2017 aikana humoristisen kampanjansa aikana yli 400 työhakemusta.
Hydrolinen rekrytointikampanjan tavoitteena oli houkutella 40 uutta tuotannon työntekijää, kuten koneistajia ja hitsaajia. Kampanjan tarkoituksena oli murtaa ennakkoluuloja kaavoihin kangistuneesta toimialasta ja kertoa nykyaikaisesta työpaikasta, jossa korostuvat alan korkeimmat työturvallisuus-, laatu- ja ympäristövaatimukset. Erilainen markkinointi nousi tarpeelliseksi, koska osaajien saaminen metalli- ja konepaja-alalle on nykyään erittäin haastavaa. Perinteisillä hakukanavilla hakemuksia on tullut aiemmin yleensä muutamia kymmeniä.
Loka-joulukuussa toteutettu rekrytointikampanja tavoitti yli 212 000 ihmistä. Kampanja perustui humoristisiin, mutta silti asiapitoisiin Hydro-Pena-videoihin, joissa Hydro-Pena etsi uusia työntekijöitä ja loi kuvaa mukavasta ja menestyvästä työnantajasta. Hydro-Penaa näytteli kuopiolainen Juha Jylhäsalmi ja uutta työntekijää stand up -koomikko Ilari Johansson. Videoita katsottiin yli 116 000 kertaa, ja some-postaukset keräsivät yhteensä 1 398 tykkäystä. Hydrolinen kotisivujen tykkäysten määrä kääntyi myös nousuun, kun kampanjan alussa se oli 665 ja joulukuun puolivälissä 853.
Rekrytointikampanjan taustalla on siilinjärveläisen Hydroline Oy:n markkinointi- ja kehitysjohtajan Jani Lehikoisen mukaan yhtiön voimakas kasvukehitys vuosina 2017−2018, jonka siivittämänä se aikoo palkata 100 uutta työntekijää vuoden 2018 loppuun mennessä Suomessa ja Puolassa. Uusia työntekijöitä on palkattu tähän mennessä jo 40. Kuluvan vuoden liikevaihtoennuste on 50 miljoonaa euroa. Tällä hetkellä yhtiö työllistää Suomessa noin 250 ja Puolassa 27 alan ammattilaista.
Linkit videoihin YouTubessa hakusanalla Hydro-Pena: https://www.youtube.com/results?search_query=hydro+pena
Mia Weckström