https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 25.2.2016

Induktiivinen lämmitysmenetelmä erittäin suurille työkappaleille

Schaeffler on kehittänyt asiakkaalleen TAKRAF GmbH:lle induktiivisen lämmitysmenetelmän, jolla voidaan lämmittää enintään viisi tonnia painavat komponentit mahdollisimman nopeasti. FAG HEATER5000 erikoislämmitin pystyy syöttämään painaville työkappaleille tarvittavan sähkötehon, ja sen avulla asiakas säästää aikaa jopa 95 % perinteisiin lämmittimiin verrattuna ja voi siten parantaa prosessia sekä optimoida kustannukset ja henkilöstötarpeen.

fag

FAG HEATER5000 -lämmitintä ohjataan kosketusnäytöllä. Delta-T-tekniikan lisäksi optiona aika- ja lämpöohjaus.

Saksalaisyhtiö TAKRAF GmbH valmistaa telamurskaimia vaihteineen. Tämän uuden tuotesektorin vaihteet koostuvat suurista ja raskaista osista, joihin kuuluvat jopa viiden tonnin painoiset hammaspyörät. TAKRAF on käyttänyt aikaisemmin induktiivisia FAG-lämmittimiä pienempien työkappaleiden lämmitykseen. Koska ne soveltuvat maksimissaan 1 200 kg painoisille työkappaleille, tarvittiin suurten vaihteiden lämmitykseen huomattavasti suorituskykyisempi laite.

Schaeffler kehitti asiakkaansa tarpeisiin erikoislämmittimen, joka pystyy siirtämään tarvittavan sähkötehon jopa viisi tonnia painaville työkappaleille. Lämmittimessä käytetään niin sanottua Delta-T -tekniikkaa, joka mahdollistaa turvallisen ja tasaisen lämmityksen valvomalla työkappaleen sisä- ja ulkolämpötilan eroa.

- Delta-T -ohjausjärjestelmän kaksi magneettianturia valvoo työkappaleen sisä- ja ulkolämpötilaa ja pienentää tehoa heti, jos niiden välinen suurin sallittu lämpötilaero ylittyy. Näin minimoidaan materiaalien rakennemuutoksien riski. FAG HEATER5000 lämmitysprosessia ohjataan kosketusnäytöllä ja sitä voidaan Delta-T -tekniikan lisäksi ohjata aika- tai lämpöohjauksella. Lämmittimessä on kolme erilaista palkkia, joten sillä voidaan lämmittää sisähalkaisijaltaan erikokoisia työkappaleita, yhtiö kertoo lehdistötiedotteessa.

Uuden lämmittimen avulla TAKRAF pystyi parantamaan asennusprosessiaan huomattavasti ottamalla erikoislämmittimen käyttöön. Esimerkiksi 2.000 kg painoisen hammaspyörän lämmitysaika lyheni kuudesta tunnista 20 minuuttiin, kun aikaisemmin käytössä ollut lämmitin korvattiin uudella erikoislämmittimellä.

Uusimmat artikkelit

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

2.5.2024 | Alan Uutiset

Heikki Malinen Nesteen uudeksi toimitusjohtajaksi

Malinen siirtyy Nesteen palvelukseen Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2020. Malinen on tällä hetkellä Nesteen hallituksen jäsen ja hän jättää tämän tehtävän ennen kuin aloittaa Nesteen toimitusjohtajana.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.