https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 28.1.2020

Kansallinen biokaasuohjelma vahvistaa biokaasun roolia liikenteen päästöjen vähentämisessä

Työ- ja elinkeinoministeriön asettama työryhmä julkaisi tänään kansallisen biokaasuohjelman, joka vahvistaa biokaasun roolia erityisesti liikenteen päästöjen vähentämisessä. Biokaasuohjelma listaa useita merkittäviä toimenpiteitä, joiden toteuttaminen nykyisen hallituskauden aikana parantaisi biokaasun kilpailukykyä jatkossa. 

aerial-view-architecture-buildings-681335

Biokaasuohjelman toimeenpanosuunnitelmassa biokaasun rooli liikenteen päästöjen vähentämisessä nähdään merkittävänä. Suunnitelman mukaan biokaasun jakeluverkostoa tulee kasvattaa ja vuodelle 2030 asetettua tavoitetta 50 000 kaasuajoneuvosta tulee tarkastella ylöspäin. Suunnitelmassa todetaan hallitusohjelman mukaisesti, että kestävästi tuotettu biokaasu sisällytetään biopolttoaineiden jakeluvelvoitteen piiriin. Tätä ennen tullaan kuitenkin tekemään selvityksiä jakeluvelvoitteen mahdollisesti mukanaan tuomista verovaikutuksista. 

Biokaasun tuotanto ja käyttö edistävät liikenteen päästöjen vähenemistä sekä maatalouden ravinnekierron tehostumista. Biokaasun tuotannon sivutuotteena syntyvästä mädätteestä voidaan tuottaa lannoitevalmisteita ja kierrätysravinnetuotteita. Suunnitelmassa ehdotetaankin, että biokaasun ympärille kehitetään pilotti- ja tutkimushankkeita sekä kannustetaan maatila- ja maaseutuyrityksiä tuottamaan ja käyttämään biokaasua sekä jalostamaan prosessissa syntyneitä ravinnejakeita. 

Hallitusohjelman mukaan suunnitelmassa mainitaan myös, että käyttöön otetaan ravinnekiertoon perustuva biokaasun tuotantotuki lannalle ja muille maatalousmassoille. Biokaasuinvestointien lisäksi tuetaan myös uusia lannankäsittelytekniikoita sekä pyritään sujuvoittamaan biokaasulaitosten sääntelyä kuten esimerkiksi luvitusta ja energian myyntiä.

Biokaasuohjelmaa on ollut koostamassa laajajoukko ministeriöitä: TEM, MMM, LVM, YM ja VM. Tämän lisäksi työryhmässä on ollut asiantuntijoina Gasum, Bioenergia ry, Energiateollisuus ry, Envitecpolis Oy, Luonnon-varakeskus, MTK ry, SEO, Suomen Biokierto ja Biokaasu ry (SBB), Suomen Kaasuyhdistys ry ja Suomen ympäristökeskus.

Lue lisää  TEM:in tiedotteesta

Uusimmat artikkelit

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

2.5.2024 | Alan Uutiset

Heikki Malinen Nesteen uudeksi toimitusjohtajaksi

Malinen siirtyy Nesteen palvelukseen Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2020. Malinen on tällä hetkellä Nesteen hallituksen jäsen ja hän jättää tämän tehtävän ennen kuin aloittaa Nesteen toimitusjohtajana.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.