https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 5.12.2019

Konecranes vahvistaa markkina-asemaansa Kaakkois-Aasiassa ostamalla MHE-Demagin

Konecranes vahvistaa markkina-asemaansa nopeasti kasvavilla Kaakkois-Aasiassa ostamalla MHE-Demagin. Yritysosto kasvattaa Konecranesin liikevaihtoa Aasian ja Tyynenmeren alueella noin 30 prosenttia. Kaupan odotetaan toteutuvan 2.1.2020.

Konecranes_terex_Merger_1

Konecranes on sopinut ostavansa 50 prosentin osuuden MHE-Demag-yhteisyrityksestä Jebsen & Jesseniltä noin 147 miljoonalla eurolla.

Yritysosto parantaa merkittävästi Konecranesin markkina-asemaa nopeasti kasvavilla Kaakkois-Aasian markkinoilla. Lisäksi Konecranes sanoo, että yrityskauppa luo uusia mahdollisuuksia kunnossapitopalvelujen myynnille ja "yksinkertaistaa" teollisuuslaitteiden ja komponenttien jakelukanavaa.

Konecranes arvioi kaupan kasvattavan konsernin vuotuista liikevaihtoa noin 150–180 miljoonalla eurolla vuoteen 2022 mennessä tavoitellut synergiat mukaan lukien. Tällä hetkellä Konecranes raportoi MHE-Demagin osakkuusyhtiönä. Vuonna 2018 MHE-Demagin osuus konsernin tuloksesta oli noin 5 miljoonaa euroa.

- MHPS-yrityskaupan jälkeen Konecranes on nyt valmis ottamaan seuraavat askeleensa kasvupolullaan. Tämä yritysosto tukee tavoitettamme kasvaa kannattavasti sekä vahvistaa asemaamme strategisesti tärkeällä alueella, jolla on useita nopeasti kasvavia markkinoita. Lisäksi se tasapainottaa Konecranesin myynnin alueellista rakennetta, sanoo Konecranesin väliaikainen toimitusjohtaja ja talousjohtaja Teo Ottola.

MHE-Demag lyhyesti

MHE-Demag on Kaakkois-Aasian johtavia teollisuusnosturien ja palvelujen toimittajia, ja se edustaa MHE ja Demag-brändejä. Yritys suunnittelee, valmistaa ja huoltaa kattavaa teollisuusnosturien ja nostolaitteiden valikoimaa. Se palvelee räätälöidyillä ratkaisuilla monipuolisesti eri asiakkaita ja toimialoja teollisuustuotannosta avaruusteollisuuteen. Lisäksi MHE-Demag toimittaa varastointilaitteita, kuten trukkeja ja kuormaussiltoja, sekä nostolavoja, rakennusten kunnossapitolaitteita, kompakteja rakennuslaitteita ja automatisoituja pysäköintijärjestelmiä.

MHE-Demagin liikevaihdosta noin 50 prosenttia tulee kunnossapidosta, noin 35 prosenttia nostureista ja komponenteista ja noin 15 prosenttia muista teollisuuden tuotteista. MHE-Demagin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 285 Singaporen dollaria (179 miljoonaa euroa) ja EBITA noin 20 miljoonaa Singaporen dollaria (13 miljoonaa euroa). Konecranes on MHE-Demagin pääasiallinen toimittaja. Konecranes myy MHE-Demagille nostureiden komponentteja Demag-brändillä.

MHE-Demagilla on noin 1 800 työntekijää, mukaan lukien noin 700 huoltoinsinööriä. Yrityksellä on 11 tehdasta ja yli 70 palvelupistettä Kaakkois-Aasiassa. Sen pääkonttori on Singaporessa.

MHE-Demagilla on omaa toimintaa kahdeksassa maassa: Australiassa, Indonesiassa, Malesiassa, Singaporessa, Filippiineillä, Taiwanissa, Thaimaassa ja Vietnamissa. Lisäksi MHE-Demagilla on jälleenmyyjiä muun muassa Bruneissa, Kambodžassa, Laosissa, Myanmarissa, Papua-Uusi-Guineassa ja Itä-Timorissa.

MHE-Demag on perustettu vuonna 1983 Demagin ja Jebsen & Jessenin yhteisyrityksenä. Se on rakentanut yli 26 000 teollisuusnosturia, yli 20 000 kuormaussiltaa varastoihin, yli 2 000 rakennusten kunnossapitojärjestelmää sekä yli 200 pysäköintialuetta, joissa on yhteensä yli 6 000 paikkaa.

Yritysoston myötä Konecranes:

  • kasvattaa ja monipuolistaa maailmanlaajuista kunnossapidon organisaatiotaan, joka kasvaa noin 700 huoltoinsinöörillä
  • saavuttaa synergioita ja yksinkertaistaa teollisuusnosturiensa jakelukanavaa Kaakkois-Aasiassa
  • vahvistaa läsnäoloaan ja markkina-asemaansa nopeasti kasvavilla Kaakkois-Aasian markkinoilla kasvattamalla liikevaihtoa noin 30 prosentilla Aasian ja Tyynenmeren (APAC) alueella; yritysoston jälkeen APAC-alueen osuus konsernin liikevaihdosta on noin 20 prosenttia.

Tällä hetkellä Konecranesilla on omat tytäryhtiöt seitsemässä MHE-Demagin kahdeksasta toimintamaasta, poikkeuksena Taiwan, jossa Konecranes toimii jälleenmyyjäkumppanin kautta.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.