https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 11.2.2021

Koronavuosi kasvatti Sortti-asemien asiakasmäärää lähes 72 000:lla

HSY:n Sortti-asemilla asioi viime vuonna lähes 600 000 asiakasta eli lähes 72 000 asiakasta enemmän kuin edellisenä vuonna. Erityisen vilkasta asemilla oli keväällä. 

sorttiasema

Sortti-asemilla palvellaan keskimäärin 460 asiakasta päivässä.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden Sortti-asemilla rikottiin jälleen kävijäennätys. HSY:n viidellä Sortti-asemalla kävi viime vuonna lähes 600 000 asiakasta. Kävijämäärä nousi 14 prosenttia edellisestä vuodesta. Päivittäin asemilla kävi keskimäärin 460 asiakasta.

- Sortti-asemillamme kävi valtavasti asiakkaita taas koko vuoden. Erityisesti keväällä oli ennätysvilkasta. Koronarajoitukset saattoivat vaikuttaa siihen, että asukkaat tekivät tavallista enemmän puutarhatöitä sekä siivosivat pihojaan ja varastojaan, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen.

Tämä näkyi myös jätemäärissä. Asemille tuotiin erityisen paljon puutarhajätettä ja risuja. Niiden määrä kasvoi lähes 2 500 tonnia vuoteen 2019 verrattuna. Yhteensä niitä tuotiin lähes 14 000 tonnia. Puujätteen määrä myös lisääntyi selvästi. Viime vuonna asemille tuotiin noin 2 300 tonnia enemmän kuin edellisenä vuonna.

Palvelu sai erinomaisen arvosanan asiakaskyselyssä

HSY selvittää säännöllisesti Sortti-asemien asiakkailta, millaista on asioida asemilla. Kyselyn tavoitteena on Sortti-asemien asiakaspalvelun parantaminen.

- Sortti-asemien kävijämäärän jatkuvasti lisääntyessä on tärkeää, että asiakkaat saavat hyvää ja tarvitsemaansa palvelua nopeasti. Haluamme selvittää, miten asiakkaat kokevat käynnin asemalla ja millaisia kehittämisehdotuksia heillä on, kertoo Mäntynen.

Syksyllä tehdyn kyselyn mukaan asiakkaat kokivat saavansa palvelua nopeasti, asiantuntevasti ja ystävällisesti. Asiakkaat antoivat kokonaiskokemuksesta arvosanan 4,6/5.

Asiakkaat toivoivat voivansa maksaa tuomansa jätteet itsepalveluautomaateilla muillakin asemilla kuin Ruskeasannassa ja Jorvaksessa. Lisäksi he toivoivat, että Sortti-asemat olisivat auki myös lauantaisin.

- Kumpaankin toivomukseen vastaamme keväällä, kun itsepalvelumaksaminen tulee mahdolliseksi kaikilla asemilla. Lisäksi Konalan Sortti-asemalla voi asioida myös viikonloppuisin 10.4. alkaen kello 10–17, kertoo Mäntynen.

Tietoa kerättiin haastattelemalla asiakkaita asemilla, mutta annettiin myös mahdollisuus vastata sähköisesti suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tutkimus tehtiin viime vuoden syys–joulukuussa. Vastauksia saatiin lähes 1 400 asiakkaalta.

Korona nopeutti uuden eSortti.fi-palvelun käyttöönottoa

HSY otti testikokeiluun uuden verkkomaksujärjestelmän, eSortti.fi-palvelun, alkuvuodesta 2020. Koronarajoitusten astuttua voimaan, palvelun kehittämistä nopeutettiin ja eSortti.fi saatiin henkilöasiakkaiden käyttöön kaikilla Sortti-asemilla lokakuussa.

Maksaminen onnistuu kirjautumalla osoitteeseen eSortti.hsy.fi. Uudistus nopeuttaa käyntiä asemalla, kun jätteet voi viedä suoraan jätelavoille, eikä tarvitse asioida infopisteellä. Palvelu laajenee yritysasiakkaiden käyttöön keväällä.

Uusimmat artikkelit

21.2.2025 | Alan Uutiset

Wärtsilä asettaa toimitusketjuillensa päästötavoitteet

Wärtsilä sitoutuu vähentämään suorien toimittajiensa kasvihuonekaasupäästöjä neljänneksellä vuoteen 2030 mennessä. 

Valmet korvaa automaatiojärjestelmän KSS Energian vesivoimalaitoksella Kouvolassa

Uusi järjestelmä korvaa vanhan, elinkaarensa päähän tulleen automaation ja parantaa merkittävästi laitoksen käyttövarmuutta.

12.2.2025 | Kumppaniartikkeli

Kestävää teollisuuden kunnossapitoa: Kustannussäästöjä ja ympäristöetuja Lubehousen luotettavuuskeskeisellä voiteluhuollolla

Lubehouse vie teollisuuden kunnossapidon uudelle tasolle luotettavuuskeskeisellä voiteluhuollolla. Ennakoivalla huoltostrategialla vältetään turhat seisokit ja ylimääräiset huoltokierrokset, samalla kun ympäristövaikutukset ja kustannukset pienenevät. Lue, kuinka RCL-menetelmä voi kehittää teollisuuden kunnossapitoa, tukea vastuullisuustavoitteita ja lisätä kilpailuetua.

EstLink 2 -sähkönsiirtoyhteyden korjaustöihin valmistaudutaan merellä

EstLink 2 -sähkönsiirtoyhteyden korjaustöiden valmistelu etenee. Seuraavien viikkojen aikana merellä tehdään korjauksen esitöitä. Yhteyden oletetaan olevan jälleen käytössä elokuun alussa.

30.1.2025 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n uusi valmennusohjelma auttaa suomalaisyrityksiä puolustusteollisuuden markkinoille

VTT käynnistää maksuttoman valmennusohjelman kaksikäyttöteknologiasta. Puolustusmarkkinat kiinnostavat, mutta yritysten on vaikea tunnistaa osaamista. Siviiliteknologiakin voi soveltua puolustuskäyttöön.

Vakava työtapaturma johti korvauksiin – alihankintasopimus ei vapauttanut vastuista

Hovioikeus piti voimassa tuomiot työturvallisuusrikoksesta. Tamperelaisen jätealan yrityksen toimitusjohtaja että työnjohtaja saivat sakkotuomiot, ja yritys tuomittiin yhteisösakkoon.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.