https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 11.2.2021

Koronavuosi kasvatti Sortti-asemien asiakasmäärää lähes 72 000:lla

HSY:n Sortti-asemilla asioi viime vuonna lähes 600 000 asiakasta eli lähes 72 000 asiakasta enemmän kuin edellisenä vuonna. Erityisen vilkasta asemilla oli keväällä. 

sorttiasema

Sortti-asemilla palvellaan keskimäärin 460 asiakasta päivässä.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden Sortti-asemilla rikottiin jälleen kävijäennätys. HSY:n viidellä Sortti-asemalla kävi viime vuonna lähes 600 000 asiakasta. Kävijämäärä nousi 14 prosenttia edellisestä vuodesta. Päivittäin asemilla kävi keskimäärin 460 asiakasta.

- Sortti-asemillamme kävi valtavasti asiakkaita taas koko vuoden. Erityisesti keväällä oli ennätysvilkasta. Koronarajoitukset saattoivat vaikuttaa siihen, että asukkaat tekivät tavallista enemmän puutarhatöitä sekä siivosivat pihojaan ja varastojaan, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen.

Tämä näkyi myös jätemäärissä. Asemille tuotiin erityisen paljon puutarhajätettä ja risuja. Niiden määrä kasvoi lähes 2 500 tonnia vuoteen 2019 verrattuna. Yhteensä niitä tuotiin lähes 14 000 tonnia. Puujätteen määrä myös lisääntyi selvästi. Viime vuonna asemille tuotiin noin 2 300 tonnia enemmän kuin edellisenä vuonna.

Palvelu sai erinomaisen arvosanan asiakaskyselyssä

HSY selvittää säännöllisesti Sortti-asemien asiakkailta, millaista on asioida asemilla. Kyselyn tavoitteena on Sortti-asemien asiakaspalvelun parantaminen.

- Sortti-asemien kävijämäärän jatkuvasti lisääntyessä on tärkeää, että asiakkaat saavat hyvää ja tarvitsemaansa palvelua nopeasti. Haluamme selvittää, miten asiakkaat kokevat käynnin asemalla ja millaisia kehittämisehdotuksia heillä on, kertoo Mäntynen.

Syksyllä tehdyn kyselyn mukaan asiakkaat kokivat saavansa palvelua nopeasti, asiantuntevasti ja ystävällisesti. Asiakkaat antoivat kokonaiskokemuksesta arvosanan 4,6/5.

Asiakkaat toivoivat voivansa maksaa tuomansa jätteet itsepalveluautomaateilla muillakin asemilla kuin Ruskeasannassa ja Jorvaksessa. Lisäksi he toivoivat, että Sortti-asemat olisivat auki myös lauantaisin.

- Kumpaankin toivomukseen vastaamme keväällä, kun itsepalvelumaksaminen tulee mahdolliseksi kaikilla asemilla. Lisäksi Konalan Sortti-asemalla voi asioida myös viikonloppuisin 10.4. alkaen kello 10–17, kertoo Mäntynen.

Tietoa kerättiin haastattelemalla asiakkaita asemilla, mutta annettiin myös mahdollisuus vastata sähköisesti suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tutkimus tehtiin viime vuoden syys–joulukuussa. Vastauksia saatiin lähes 1 400 asiakkaalta.

Korona nopeutti uuden eSortti.fi-palvelun käyttöönottoa

HSY otti testikokeiluun uuden verkkomaksujärjestelmän, eSortti.fi-palvelun, alkuvuodesta 2020. Koronarajoitusten astuttua voimaan, palvelun kehittämistä nopeutettiin ja eSortti.fi saatiin henkilöasiakkaiden käyttöön kaikilla Sortti-asemilla lokakuussa.

Maksaminen onnistuu kirjautumalla osoitteeseen eSortti.hsy.fi. Uudistus nopeuttaa käyntiä asemalla, kun jätteet voi viedä suoraan jätelavoille, eikä tarvitse asioida infopisteellä. Palvelu laajenee yritysasiakkaiden käyttöön keväällä.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.