https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 23.8.2021

LVI-alan ammattilaiset keräsivät lähes 7000 euroa lasten ja nuorten syöpätyöhön

Jo toisen kerran järjestetty Watermark-hyväntekeväisyyspyöräily keräsi syöpään sairastuneiden lasten ja nuorten sekä näiden perheiden hyväksi tehtävään työhön lähes 7000 euroa. Pyöräilyyn osallistui 40 LVI-alan ammattilaista.

- Tapahtuma tuntuu vain kasvavan ja yhä useampi huomaa pyöräilijämme jo myös liikenteessä. Pyöräilyn tavoite, kerätä rahaa syöpään sairastuneiden lasten ja nuorten auttamiseen, on kaikille pyöräilijöillemme lähellä sydäntä – se näkyy myös pyöräilyinnossa, iloitsee Xylemin maajohtaja Mikko Ojanen.

5.–8.8.2021 järjestetty Watermark-hyväntekeväisyyspyöräily kerää jo toisen kerran yhteen LVI-alan ammattilaiset, jotka haluavat pyöräillä hyvää. 40 hengen pyöräilyporukka otti urakakseen pyöräillä viime vuodelta tutun reitin nyt uudestaan. Reitti kulkee välillä Vantaa–Kotka–Lahti–Hyvinkää–Vantaa, ja kilometrejä kertyi ajoryhmästä riippuen 400–530 km. Pyöräilyllä kerätään rahaa syövänvastaiseen työhön, ja kaikki tempauksesta kerätyt rahat lahjoitetaan Sylva ry:lle.

Mukana myös pyöräilyn ammattilainen

Tänäkin vuonna pyöräilyyn osallistui parin etapin verran myös entinen ammattilaispyöräilijä Kjell Carlström, joka kilpaili aktiivisesti 2002–2011 eri ammattilaistalleissa. Tällä hetkellä Carlström toimii urheilupäällikkönä ammattilaispyöräilytallissa Israel Start-Up Nationilla.

- Oli suuri kunnia osallistua Watermark-pyöräilyyn ja tuoda huutokaupattavaksi tallimme ajopaita, johon kaikki Ranskan ympäriajoon osallistuneet pyöräilijämme olivat laittaneet nimikirjoituksensa. Parhaimman huudon teki Salpailma Oy:n Petri Siitari, joten paita meni hänelle 215 € hintaan. Yhdessä voimme tehdä suuria asioita, olemmehan jo nyt saaneet kerättyä Sylvalle miltei 7000 euroa, hymyilee Carlström.

Pyöräilyryhmät mahdollistivat eri tasoisten pyöräilijöiden osallistumisen

Pyöräilijät polkivat matkan kahdessa eri ryhmässä. Ensimmäisen ryhmän ajonopeus pyrittiin pitämään noin 30 km/tunnissa ja päiväajot noin 140 km mittaisina. Toinen vauhtiryhmä piti yllä noin 25 km/h nopeutta ja reittien pituus oli noin 100 km päivässä. Ensimmäisen päivän aikana kaikki polkivat omaan tahtiinsa kuitenkin saman matkan Vantaalta Kotkaan, eli 143 km. Kaksi pyöräilyryhmää mahdollisti sen, että kukin pyöräilijä saattoi vaihtaa ajoryhmää voimiensa mukaan. Kyseessä ei ollut kilpailu vaan iloinen pyöräilytapahtuma, jossa jokaista odotetaan ja autetaan, ja jonka tavoitteena oli päästä yhdessä maaliin, kuten Watermark-pyöräilyn isähahmo, Xylemin avainasiakaspäällikkö, Nils Backman muistutti ryhmäläisiä aika ajoin.

- On hienoa, että saimme jälleen mukaan uusia harrastajia, jotka pistivät itsensä likoon hyvän asian puolesta. Rohkeasti osa heistä lähti myös kokeilemaan ensimmäistä vauhtiryhmää, ja hyvinhän se meni. Viime vuoteen verrattuna nyt oli jo 10 pyöräilijää enemmän ja naiset ovat kiinnostuneita tapahtumasta entistäkin enemmän, kertoo Backman.

Kaikki pyöräilijät olivat LVI-alan ammattilaisia, jotka työskentelevät ympäri Suomea. Dahlilla työskentelevä Sami Andersson halusi myös tukea hyvää asiaa ja osallistui pyöräilyyn jo toista kertaa, tänä vuonna huoltoauton kuljetuspesti vaihtui jo oikeaan maantiepyörään.

- Harjoituskilometrejä ei kesän aikana tullut aivan niin paljon kuin olin suunnitellut, mutta en antanut sen haitata. Harjoituksen puute kostautui ensimmäisen päivän taipaleella, sillä Loviisassa jalat tuntuivat tekevän stopin. Sisulla kuitenkin puskin läpi, ja joka päivä pääsin perille – perjantaina poljin vielä 20 km ylimääräistä, koska ryhmämme eksyi reitiltä, nauraa Andersson.

Tänäkin vuonna säät suosivat pyöräilijöitä. Kuumat helteet olivat onneksi vaihtuneet hieman viileämmiksi polkukeleiksi eikä sadekaan päässyt pilaamaan tunnelmaa. Reissun aikana koettiin kolme rengasrikkoa, muutama lukkopolkimista johtuva pehmeä kellahdus, pari negatiivista autokuskia ja kasoittain iloisia kannustuspeukkuja. Tunnelma pyöräilijöillä oli hyvä ja energinen, vaikka joskus kroppaa vietiinkin äärirajoilla.

- Uusille pyöräilijöille ryhmässä polkeminen on ainutlaatuinen kokemus. Yleensä he hämmästyvät siitä, miten joukko imee mukanaan ja antaa lisää nopeutta ja kestävyyttä. Pitkät matkat tai nopea vauhti eivät olekaan mahdoton tehtävä, kertoo Backman.

Syöpä koskettaa meitä kaikkia

Tänä vuonna pyöräilyyn osallistui ensimmäistä kertaa myös Tuomas Rilla, joka on harrastanut maantiepyöräilyä neljä vuotta ja seurannut aktiivisesti ammattipyöräilyä ja osallistunut kuntoajoihin. Rilla tietää kuinka syöpä muuttaa elämää.

- Sairastuin itse imusolmukesyöpään kahdeksan vuotta sitten. Tuolloin kaikki tieto ja vertaistuki oli todella tärkeää, sillä toisten tarinoiden kautta ymmärsin paremmin mitä omassa elämässä tapahtuu. Nyt 1-vuotiaan tyttären isänä asiaan avautuu uusi perspektiivi, sillä oman lapsen sairastuminen tuntuisi vielä pahemmalta, Rilla jakaa ajatuksiaan.

Pyöräily oli Rillan mielestä hieno keino tuoda esille tärkeää syöpäasiaa.

- Suu messingillä olen kertonut ystäville Watermark-pyöräilystä. Sain hetken kokea huippu-urheilijan elämää, jossa voi keskittyä vain ketjun pyörittämiseen. Ammattilaispyöräilijän arki olisi hieno elämäntapa, hän tuumailee.

Rillan sanoihin voi varmasti yhtyä kaikki Watermark-pyöräilyssä mukana olleet. Ja aivan varmaa on, että tapahtuma tullaan toteuttamaan myös ensi vuonna.

- Kiitos kaikille upeille pyöräilijöille, huoltoautojen kuljettajille, auttaville käsille, lahjoittajille ja kaikille teille, jotka teitte tästä mahdollista! Teemme tästä perinteen, johon asiakkaamme voivat osallistua ylpeinä vuosi toisensa jälkeen! sanoo Ojanen intoa ja iloa äänessään.

Uusimmat artikkelit

23.9.2021 | Alan Uutiset

Konkurssiaaltoa ei tullutkaan – miten suojautua asiakasyritysten maksuvaikeuksilta

Koronapandemian alkaessa ekonomistit ympäri maailman ennustivat kaikkien aikojen konkurssiaaltoa. Valtioiden nopeasti liikkeelle polkaisemat tukitoimet, lainojen lyhennysvapaat ja verottajan myöntämät lykkäykset ovat toistaiseksi suojanneet yrityksiä konkursseilta. Määräaikaiset lainsäädännön muutokset ja valtioiden tukitoimet ovat kuitenkin päättyneet kesällä 2021 tai päättyvät viimeistään kuluvan syksyn aikana.

Typpihapon luokituksen muuttuminen voi edellyttää kemikaaliturvallisuussäädösten mukaisia toimia

Typpihapolle on määritetty EU:ssa yhdenmukainen, sitova luokitus- ja merkintävaatimus. Muutos voi vaikuttaa tuotantolaitoksen vaarallisten kemikaalien käsittelyn ja varastoinnin laajuuteen. Muutosta sovelletaan 1.3.2022 alkaen.

Jumiskon vesivoimalaitoksen peruskunnostuksesta lisää joustavuutta tuotantoon

Kemijärvellä sijaitsevan Jumiskon vesivoimalaitos on otettu peruskunnostuksen jälkeen jälleen käyttöön. Peruskunnostuksen ansiosta voimalaitoksen säätömahdollisuudet ja energiatehokkuus paranevat, Pohjolan Voima (PVO) kertoo lehdistötiedotteessa.

Vaasan yliopisto järjestää kansainvälisen älykkäiden energiajärjestelmien ja -teknologioiden SEST2021-konferenssin 6.–8.9.2021

Vaasan yliopisto järjestää 6.–8. syyskuuta 2021 kansainvälisen konferenssin älykkäistä energiajärjestelmistä ja -teknologioista. Kolmipäiväinen SEST2021 järjestetään koronapandemian vuoksi etäkonferenssina. Konferenssi on tarkoitettu akateemisille tutkijoille ja energia-alan ammattilaisille.

Terrafamen akkukemikaalitehtaan tuotannon ylösajo on käynnistynyt

Terrafamen uuden akkukemikaalitehtaan tuotannon ylösajo on käynnistynyt. Terrafame teki päätöksen akkukemikaalitehtaan 240 miljoonan euron investoinnista vuonna 2018. Akkukemikaalitehdas on valmistuessaan kapasiteetiltaan yksi maailman suurimmista akkukemikaalien tuotantolinjoista.

VR ottaa käyttöön koneälyisen apukuskin

VR on ottanut kevään aikana sekä matkustaja- että tavaraliikenteen junissa käyttöön veturinkuljettajaa avustavan, koneälyä hyödyntävän DAS-järjestelmän. DAS auttaa optimoimaan junan ajoa niin, että energiatehokkuus lisääntyy, täsmällisyys paranee ja samalla matkustusmukavuus kasvaa.

1.6.2021 | Kumppaniartikkeli

S/Y Christopher -jahdin peräsimien tiivisteiden vaihto – kuinka jahti päätyi Suomeen?

Viisi vuotta sitten S/Y Christopher -jahti oli Mallorcalla kunnostuksessa ja Baltic Yachts auttoi heitä siellä monissa kunnostukseen liittyvissä asioissa. Samalla Baltic Yachts loi hyvät suhteet kapteeni Mark O’Reillyyn.