https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 28.2.2020

Ministeri Lintilä Kanadaan ja Yhdysvaltoihin edistämään akkuteollisuutta

Elinkeinoministeri Mika Lintilä vierailee Kanadassa ja Yhdysvalloissa 1.–6.3.2020. Tavoitteena on edistää suomalaisten kaivos- ja akkuteollisuuden yritysten vientiä ja kansainvälistymistä.

6energy_storage_2

Akkuteollisuudessa on suuria kansainvälisiä liiketoimintamahdollisuuksia, sillä sähköautot kasvattavat akkujen tarvetta tulevaisuudessa.

– Ilmastonmuutos on yrityksille mahdollisuus kehittää liiketoimintaa ja hiilineutraalia yhteiskuntaa tukevia uusia ratkaisuja. Suomella on paljon akkujen tuotannossa tarvittavia mineraaleja. Muita Suomen valtteja kilpailussa ovat vahvat kemianteollisuuden keskittymät, edullinen ja vähäpäästöinen sähköenergia sekä vakaa toimintaympäristö, elinkeinoministeri Mika Lintilä sanoo.

Maailman suurin kaivostapahtuma Kanadassa

Torontossa 1.–3.3. ministeri Lintilä vierailee maailman suurimmassa vuosittain järjestettävässä malminetsintä- ja kaivosalan PDAC 2020 -tapahtumassa. Tapahtumassa esittäytyy joukko suomalaisia teknologia- ja palveluyrityksiä.

Lisäksi Torontossa järjestetään Kanadan luonnonvaraministerin Seamus O’Reganin isännöimä kaivosministerien kokous. Ministeri Lintilä tapaa myös Ruotsin elinkeinoministerin Ibrahim Baylanin ja Kanadan akkuklusterin yrityksiä.

Meriliikenne, cleantech ja akkuteollisuus esillä Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa vierailu suuntautuu Michiganin osavaltioon 4.–6.3.2020. Tavoitteena on edistää suomalaisyritysten vientiä ja kansainvälistymistä sekä vahvistaa tutkimus- ja kehitysyhteistyötä älykkään meriliikenteen, cleantechin ja akkuteollisuuden aloilla.

Ministeri Lintilä tapaa muun muassa Michiganin osavaltion kuvernöörin Gretchen Whitmerin sekä vierailee yritysdelegaation kanssa yhdysvaltalaisyrityksissä, kuten Ford ja General Motors. Ministeri Lintilä allekirjoittaa yhdessä osavaltion kuvernöörin kanssa Suomen ja Michiganin välistä cleantech-alan yhteistyötä koskevan yhteisymmärryspöytäkirjan.

Michiganin Team Finland -vierailulle osallistuvat yritykset ja organisaatiot ovat Aalto-yliopisto, ICEYE, Luke, LUT-yliopisto, Merinova / Energy Vaasa, Prizztech, VTT ja Wärtsilä.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.