Quant ostaa suomalaisen teollisuuden kunnossapitopalveluyhtiö Sataservice Oy:n
Globaali johtava kunnossapitopalveluyhtiö Quant on ostanut suomalaisen Sataservice Oy:n koko osakekannan. Sataservice Oy on johtava kunnossapidon palveluyritys Suomen länsi- ja etelärannikolla, ja sillä on merkittävä asema kasvavalla elintarviketoimialalla. Liiketoimintakauppa vahvistaa huomattavasti Quantin markkina-asemaa Suomessa ja Pohjoismaissa.
- Yrityskauppa yhdistää Sataservicen ketteryyden ja asiakaslähtöisen palvelustrategian Quantin joustavaan liiketoimintamalliin ja vahvaan digitalisaatiota hyödyntävään palvelutarjoamaan. Nämä luovat erinomaisen pohjan operatiiviselle tehokkuudelle, houkuttelevan työpaikan kunnossapidon ammattilaisille sekä toimivaa huippuosaamista asiakkaille. Sataservicen markkina-asema useilla teollisuudenaloilla, etenkin elintarviketeollisuudessa, vahvistaa Quantin kasvumahdollisuuksia sekä lisää yhtiön osaamista ja referenssejä, kertoo Sataservcie lehdistötiedotteessa.
Sataservicen asiakkaisiin kuuluu kotimaisia ja kansainvälisiä elintarvike- ja teknologiateollisuuden yrityksiä. Yhtiö on viimeisten 12 kuukauden aikana yhtiö on tehnyt yli 40 miljoonan euron liikevaihdon reilun 400 henkilön organisaatiollaan ja yli 14 asiakaskohteellaan Länsi- ja Etelä-Suomessa.
Kaupan myötä Sataservicen operatiivinen organisaatio ja johto siirtyvät Quantille.,Samalla Sataservicen toimitusjohtaja Thomas Luther siirtyy Quantin Suomen ja Baltian toimintojen operatiiviseksi johtajaksi.
– Vuonna 2018 olemme keskittyneet asiakasarvon tuottamiseen sekä kannattavaan kasvuun. Sataservice erinomaisesti johdetuilla ja toimivilla yksiköillään sopii täydellisesti Quantin strategiaan, jossa myös korostuvat operatiivinen tehokkuus ja kasvu. Näen, että liiketoimintakauppa parantaa kilpailuasemaamme Pohjoismaisilla kunnossapitomarkkinoilla yritysten liiketoimintakulttuurin vahvuuksien, asiakaslähtöisyyden ja operatiivisen tekemisen tehokkuuden, yhdistyessä. Quant tuo yhtiöön vakaan kasvualustan ja digitaalisten työkalujen tarjoaman Sataservicen yrittäjämäisen hengen ja tunnetun asiakastyytyväisyyden rinnalle, kertoo Olof Sand, President ja CEO, Quant AB.
Nina Garlo-Melkas