https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 19.11.2021

SSAB yhteistyöhön Lindabin kanssa fossiilivapaan teräksen alalla

Vuodesta 2026 alkaen SSAB toimittaa fossiilivapaata terästä Lindabille käytettäväksi ilmanvaihto- ja rakennusjärjestelmissä.

ssab

SSAB, LKAB ja Vattenfall käynnistivät HYBRIT-hankkeen (Hydrogen Breakthrough Ironmaking Technology) vuonna 2016 tavoitteenaan kehittää teknologiaa fossiilivapaaseen raudan ja teräksen valmistukseen.

- Olen iloinen voidessani toivottaa Lindabin tervetulleeksi kumppaniksi fossiilivapaan teräksen hyödyntämisessä. Yhdessä autamme vähentämään hiilidioksidipäästöjä rakennus- ja ilmanvaihtosektorilla sekä vahvistamaan kilpailukykyä säilyttäen samalla tuotteiden korkea laatu, sanoo SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist.

- Rakennamme fossiilivapaata arvoketjua aina loppuasiakkaaseen asti.

- Meille Lindabilla fossiilivapaa teräs on keskeistä kestävän kehityksen työssämme. Siihen siirtyminen on suurin yksittäinen ympäristöön vaikuttava toimintomme. Meillä on ollut läheinen suhde SSAB:n kanssa pitkään ja olemme erittäin iloisia yhteistyöstä myös fossiilivapaan teräksen alalla. Odotamme innolla, että voimme tarjota asiakkaillemme samaa korkeaa laatua kuin ennenkin, mutta entistäkin vahvemmalla vastuullisuusprofiililla, sanoo Ola Ringdahl, Lindabin toimitusjohtaja.

Vuonna 2026 SSAB aikoo toimittaa markkinoille fossiilivapaata terästä kaupallisessa mittakaavassa sen jälkeen, kun sen Oxelösundin tehtaan masuunit on korvattu valokaariuunilla sekä käyttämällä HYBRIT-teknologialla valmistettua rautasientä, joka korvaa perinteisesti rautamalmipohjaisessa teräksenvalmistuksessa tarvittavan koksihiilen fossiilivapaalla sähköllä ja vedyllä. Tämä prosessi käytännössä eliminoi hiilidioksidipäästöt terästuotannosta.

Uusimmat artikkelit

5.6.2025 | Alan Uutiset

Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt: yhdistetään maat tehokkaalla meriverkolla

BOGI hankkeen raportin mukaan Itämeren energiantuotantopotentiaali on noin 93 gigawattia. Turvallisuus ja suojaus ovat keskeisessä asemassa infraa rakennettaessa.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.