https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 8.4.2015

Suomen ABB:lle yli 60 miljoonan tilaus Azipod®-järjestelmistä

ABB on saanut yli 60 miljoonan dollarin tilauksen Azipod-sähköpropulsiojärjestelmien toimituksesta kahteen Norwegian Cruise Linen alukseen. Breakaway-Plus-luokan risteilyalukset rakennetaan Saksan MEYER WERFTin telakalla ja ne toimitetaan vuoden 2018 alkupuolella ja vuoden 2019 lopussa.

ABBWEB

Azipod-potkurijärjestelmällä varustettu alus säästää polttoainetta jopa 20 prosenttia perinteisiin potkureihin verrattuna.

Azipod-ruoripotkurijärjestelmät valmistetaan Suomen ABB:n Vuosaaren ja Haminan tehtailla.Toinen Azipod-potkurijärjestelmistä tilattiin vuonna 2014 ja toinen kirjataan kuluvalle vuodelle.

ABB:n polttoainetta säästävät Azipod XO -sähköpropulsiojärjestelmät ovat jo käytössä useilla Norwegian Cruise Linen uusilla aluksilla, luksusluokan Norwegian Breakawayllä ja Norwegian Getawayllä sekä suuremman Breakaway-Plus-luokan Norwegian Escapella ja Norwegian Blisillä, jotka ovat parhaillaan rakenteilla MEYER WERFTin telakalla. Suomen ABB toimittaa laivoihin myös täydelliset sähkövoimantuotantojärjestelmät ja taajuusmuuttajakäytöt.

Norwegian Cruise Line otti yhtenä ensimmäisistä risteilylinjoista maailmassa käyttöön uuden sukupolven Azipod XO -ratkaisun.

– ABB:n Azipod XO -ratkaisun avulla laivan käyttöaikaiset kustannukset pienenevät ja kannattavuus paranee. Tämä uusintatilaus maailman johtavalta risteilyaluksia rakentavalta telakalta MEYER WERFTiltä on vahvistus lippulaivatuotteemme asiakkaalle tuottamasta lisäarvosta”, liiketoimintajohtaja Juha Koskela ABB:ltä sanoo.

Azipod-potkurijärjestelmällä varustettu alus säästää polttoainetta jopa 20 prosenttia perinteisiin potkureihin verrattuna. Polttoainesäästö perustuu häiriöttömään veden virtaukseen potkureissa. Tyypillisessä Itämeren automatkustajalautassa järjestelmän käyttö vähentää hiilidioksidipäästöjä noin 10 000 tonnia vuodessa perinteiseen potkurijärjestelmään verrattuna.

ABB:n Azipod-ruoripotkuri on vaihteeton ohjattava propulsiojärjestelmä, jossa voimanlähteenä toimiva sähkömoottori on laivan rungon ulkopuolella. Azipod XO -sovellus on suunniteltu vähentämään aluksen käyttöaikaisia kustannuksia ja lisäämään sen tuottavuutta. Azipod XO tarjoaa varustamoille ja laivayhtiölle parempaa tehokkuutta ja ohjattavuutta sekä enemmän kuljetuskapasiteettia.

Lisätietoja: www.abb.fi

Uusimmat artikkelit

4.2.2025 | Alan Uutiset

Caverion laajentaa tuulivoimaloiden huoltopalvelunsa Poriin

Caverion ostaa paikallisen Huolto-Lepistön tuulivoimaliiketoiminnan.

30.1.2025 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n uusi valmennusohjelma auttaa suomalaisyrityksiä puolustusteollisuuden markkinoille

VTT käynnistää maksuttoman valmennusohjelman kaksikäyttöteknologiasta. Puolustusmarkkinat kiinnostavat, mutta yritysten on vaikea tunnistaa osaamista. Siviiliteknologiakin voi soveltua puolustuskäyttöön.

Vakava työtapaturma johti korvauksiin – alihankintasopimus ei vapauttanut vastuista

Hovioikeus piti voimassa tuomiot työturvallisuusrikoksesta. Tamperelaisen jätealan yrityksen toimitusjohtaja että työnjohtaja saivat sakkotuomiot, ja yritys tuomittiin yhteisösakkoon.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.