https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 8.4.2015

Suomen ABB:lle yli 60 miljoonan tilaus Azipod®-järjestelmistä

ABB on saanut yli 60 miljoonan dollarin tilauksen Azipod-sähköpropulsiojärjestelmien toimituksesta kahteen Norwegian Cruise Linen alukseen. Breakaway-Plus-luokan risteilyalukset rakennetaan Saksan MEYER WERFTin telakalla ja ne toimitetaan vuoden 2018 alkupuolella ja vuoden 2019 lopussa.

ABBWEB

Azipod-potkurijärjestelmällä varustettu alus säästää polttoainetta jopa 20 prosenttia perinteisiin potkureihin verrattuna.

Azipod-ruoripotkurijärjestelmät valmistetaan Suomen ABB:n Vuosaaren ja Haminan tehtailla.Toinen Azipod-potkurijärjestelmistä tilattiin vuonna 2014 ja toinen kirjataan kuluvalle vuodelle.

ABB:n polttoainetta säästävät Azipod XO -sähköpropulsiojärjestelmät ovat jo käytössä useilla Norwegian Cruise Linen uusilla aluksilla, luksusluokan Norwegian Breakawayllä ja Norwegian Getawayllä sekä suuremman Breakaway-Plus-luokan Norwegian Escapella ja Norwegian Blisillä, jotka ovat parhaillaan rakenteilla MEYER WERFTin telakalla. Suomen ABB toimittaa laivoihin myös täydelliset sähkövoimantuotantojärjestelmät ja taajuusmuuttajakäytöt.

Norwegian Cruise Line otti yhtenä ensimmäisistä risteilylinjoista maailmassa käyttöön uuden sukupolven Azipod XO -ratkaisun.

– ABB:n Azipod XO -ratkaisun avulla laivan käyttöaikaiset kustannukset pienenevät ja kannattavuus paranee. Tämä uusintatilaus maailman johtavalta risteilyaluksia rakentavalta telakalta MEYER WERFTiltä on vahvistus lippulaivatuotteemme asiakkaalle tuottamasta lisäarvosta”, liiketoimintajohtaja Juha Koskela ABB:ltä sanoo.

Azipod-potkurijärjestelmällä varustettu alus säästää polttoainetta jopa 20 prosenttia perinteisiin potkureihin verrattuna. Polttoainesäästö perustuu häiriöttömään veden virtaukseen potkureissa. Tyypillisessä Itämeren automatkustajalautassa järjestelmän käyttö vähentää hiilidioksidipäästöjä noin 10 000 tonnia vuodessa perinteiseen potkurijärjestelmään verrattuna.

ABB:n Azipod-ruoripotkuri on vaihteeton ohjattava propulsiojärjestelmä, jossa voimanlähteenä toimiva sähkömoottori on laivan rungon ulkopuolella. Azipod XO -sovellus on suunniteltu vähentämään aluksen käyttöaikaisia kustannuksia ja lisäämään sen tuottavuutta. Azipod XO tarjoaa varustamoille ja laivayhtiölle parempaa tehokkuutta ja ohjattavuutta sekä enemmän kuljetuskapasiteettia.

Lisätietoja: www.abb.fi

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.