https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 10.6.2022

Syksyn Alihankinta 2022 -messut lupaavat kohtaamisia ja teollisuuden vetovoimaa

Euroopan toiseksi suurin alihankintateollisuuden ja Suomen johtava teollisuuden messutapahtuma Alihankinta ja AlihankintaHEAT järjestetään 27.–29. syyskuuta 2022 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Tapahtumakokonaisuuden teemana on teollisuuden vetovoima, tarpeet ja tekijät.

alihankinta-2

Syksyn Alihankinta-messujen osastopaikat on myyty loppuun, joten kaikki hallit täyttävässä kansainvälisessä tapahtumassa nähdään noin tuhat näytteilleasettajaa. Alihankinta 2022 -kumppaniyrityksenä toimii Wärtsilä Finland Oy.

Alihankinta ja AlihankintaHEAT 2022 -tapahtumakokonaisuus rakentuu tiiviisti ajankohtaisten teemojen, merkittävien kohtaamisten ja uusimpien ratkaisujen ympärille.

– Syksy näyttää valoisalta ja messuja odotetaan innolla. Pandemia-aika muutti monia käytäntöjä, mutta ihmisten tarve kohdata toisiaan kasvotusten ei ole kadonnut. Tämän johdosta messuille ja tapahtumille on edelleen vahva tilaus, mistä myös loppuunmyyty Alihankinta on hyvä osoitus. Livetapahtumat mahdollistavat sovittujen tapaamisten lisäksi satunnaiset kohtaamiset ja yllättävät yhteistyömahdollisuudet, mikä ei onnistu vaikkapa Teams-tapaamisissa. Toki myös yhdessäololle on annettava iso arvo. Tavoitteena on tehdä syyskuun Alihankinta & AlihankintaHEAT -tapahtumasta merkityksellinen kohtaamispaikka ja kolmen päivän teollisuusjuhla, jossa se kuuluisa Tampereen positiivinen alihankintahenki on vahvasti läsnä, kertoo Tampereen Messut -konsernin PR- ja kumppanuusjohtaja, Alihankinnan projektipäällikkö Tanja Järvensivu.

Teemana teollisuuden vetovoima, tarpeet ja tekijät 

Alihankinta ja AlihankintaHEAT 2022 -tapahtumakokonaisuuden teema on teollisuuden vetovoima, tarpeet ja tekijät. Teema nostaa laajasti esille teollisuuden tarpeet ja näkymät tässä hetkessä ja tulevaisuudessa. Näkökulmina puhuttavat etenkin teollisuuden vetovoimaisuus ja osaavien tekijöiden houkuttelu alalle, uudenlaisen yhteistyön tärkeys sekä alati muuttuvan maailmantilanteen aiheuttamat haasteet ja muutokset.
Ohjelmassa keskitytään tiistaina 27.9. teemaan ”Teollisuuden vetovoima, tarpeet ja tekijät”. Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY palkitsee avajaispäivänä Vuoden alihankkijan ja Vuoden päähankkijan. Keskiviikkona 28.9. ohjelmakokonaisuus rakentuu otsikolla ”Teollisuuden tulevaisuus ja ajankohtaiset haasteet”, jonka alla pureudutaan muun muassa Ukrainan kriisin vaikutuksiin, alan hankintavaikeuksiin, kyberturvallisuuteen ja varautumiseen sekä teollisuuden tulevaisuuden muutoksiin. Torstaina 29.9. on luvassa ”Tulevaisuuden tekijöiden torstai”, jolloin sisällössä korostetaan teollisuuden vetovoimaa, nuoria ja opiskelijoita kiinnostavia kokonaisuuksia sekä oppilaitosten, korkeakoulujen ja yritysten yhteistyön tärkeyttä.

Alihankinta 2022 -kumppaniyrityksenä toimii Wärtsilä Finland Oy. Wärtsilä on kansainvälisesti johtava innovatiivisen teknologian ja elinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Vuonna 2021 Wärtsilän liikevaihto oli 4,8 miljardia euroa.

Teemakummit teollisuuden alalta

Alihankinta on viime vuosien tapaan saanut kolme teollisuuden arvostettua asiantuntijaa teemakummiksi. Tapahtuman kumppaniyritys Wärtsilän teemakummi on tuotannosta, tuotantolaitoksista ja hankinnasta vastaava johtaja sekä Sustainable Technology Hub -hankkeen vetäjä Vesa Riihimäki. Toisena teemakummina nähdään Enston hallituksen puheenjohtaja Marjo Miettinen. Kolmas teemakummi on Tampereen Teollisuusoppilaitos Oy:n ​toimitusjohtaja ja uuden Konepajakoulun vetäjä Peer Haataja.

Alihankinta esittelee metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuutta, teollisuuden ICT-ratkaisuja sekä näiden alojen suunnittelua ja konsultointia. Tapahtuma on perinteisesti koonnut Tampereelle yli tuhat näytteilleasettajaa paristakymmenestä maasta ja noin 18 000 messuvierasta. Tampereen Messut -konserni järjestää tapahtuman yhteistyössä Teknologiateollisuus ry:n, Kumiteollisuus ry:n, LOGY ry:n ja Muoviteollisuus ry:n kanssa. Tapahtuma on toteutettu Tampereella vuodesta 1988 lähtien.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.