https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 7.3.2016

Teboililta uusi hydrauliikkaöljy pohjoismaisiin oloihin

Teboil on erikoistunut valmistamaan pohjoisiin olosuhteisiin soveltuvia tuotteita. Haminan voiteluainelaboratorion tuotekehityksen tuloksena on syntynyt uusi Teboil Hydraulic Oil Scandic 32 -erikoishydrauliikkaöljy. Suunnittelun lähtökohtana ovat olleet raskaasti kuormitetut korkeapainehydrauliikkajärjestelmät, jotka työskentelevät voimakkaasti vaihtelevissa lämpötiloissa arktisesta kylmyydestä kesähelteeseen.

Uutuusöljyn tyypillisiä käyttökohteita ovat nosturijärjestelmät, puutavarakuormaimet ja henkilönostimet sekä päällirakennehydrauliikka. Lisäksi se on erinomainen valinta ulkokäytössä toimiviin hydrauliikkajärjestelmiin, joiden tulee olla toimintakuntoisia ilman lämmityskäyttöä kuten esimerkiksi puristimiin ja nostosiltoihin.

– Uutuustuotteen kehittäminen lähti liikkeelle asiakaskunnan tarpeista ja toiveista. Otamme tuotekehityksessämme aktiivisesti huomioon asiakkaidemme muuttuvat tarpeet, tuoteryhmäpäällikkö Ari Holmila toteaa.

Hydrauliikkaöljyn viskositeettiluokka on ISO VG 32 ja sen jähmepiste on huiman alhainen -60 °C. Se soveltuu erityisen hyvin laitteisiin, joita käytettäessä ei ole mahdollisuutta tai aikaa lämmityskäyttöön. Sen tasapainoiset juoksevuusominaisuudet ja tehokas lisäaineistus takaavat sen, että laitteistot toimivat luotettavasti, nopeasti ja täsmällisesti haasteellisissa pohjoismaisissa keliolosuhteissa. Tuote antaa myös hydrauliikkajärjestelmän komponenteille erinomaisen kulumis- ja korroosiosuojan.

Teboil Hydraulic Oil Scandic 32 on valmistettu korkealaatuisista erikoisjalostetuista perusöljyistä. Erinomaisten viskositeettiominaisuuksiensa ansiosta se soveltuu erittäin laajalle käyttölämpötila-alueelle ja sillä on mahdollisuus korvata käyttökohteesta riippuen ISO VG 15-, 22- tai jopa 46-luokan öljyjä.
– Uudella erikoisöljyllämme saadaan hydrauliikkajärjestelmälle paremmat suorituskykyominaisuudet normaalikäyttölämpö-tila-alueilla kuin kylmiin olosuhteisiin räätälöidyillä ISO VG 15- ja 22-öljyillä, Holmila toteaa.

Tavanomaisen hydrauliikkaöljyn optimaalinen viskositeettialue on melko kapea: liian ohuesta öljystä aiheutuu ohivuotoja ja liian jähmeä öljy aiheuttaa vastuksia. Molemmat tekijät heikentävät järjestelmien tehokkuutta ja lisäävät polttoaineen kulutusta. Uutuusöljyn keskeisenä vahvuutena on viskositeetin säilyminen ihanteellisena erittäin laajalla lämpötila-alueella.

Hydrauliikkaöljyä valittaessa on otettava huomioon useita eri seikkoja. Varsinkin tämän talven aikana öljyjen kylmäominai-suudet ovat korostuneet.

– Hydrauliikkaöljyä valittaessa on muistettava, että ISO 
VG -viskositeettiarvo kertoo vain öljyn viskositeetin 
40 °C lämpötilassa. Luokitustapa eroaa siis merkittävästi moottoriöljyjen SAE-viskositeettiluokista, joissa otetaan huomioon ominaisuudet kylmässä ja kuumassa. Samaan ISO VG-luokkaan kuuluvien tuotteiden kylmäviskositeeteilla voi olla valtavat erot, Holmila neuvoo.

Jähmepisteitä vertailemalla saa peruskäsityksen erilaisten hydrauliikkaöljyjen ominaisuuksista kylmässä. Toisena perehtymisen arvoisena lukuarvona on viskositeetti-indeksi, joka kuvaa öljyn viskositeetin muutosta lämpötilan kylmetessä ja kuumetessa. Mitä suurempi viskositeetti-indeksin arvo on, sitä vähemmän öljy muuttaa viskositeettiaan. Teboil Hydraulic Oil Scandic 32 -öljyn viskositeetti-indeksi on erittäin korkea 305.

Lisätietoja: Teboil-voiteluaineneuvonta 020 470 0916.

Uusimmat artikkelit

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

30.5.2025 | Alan Uutiset

Patria aloittaa ASCOD-rynnäkköpanssarivaunujen kokoonpanon Latviassa

Patria aloittaa strategisen yhteistyön espanjalaisen GDELS-Santa Bárbara Sistemasin kanssa. Latvian Valmieran tuotantolaitos vastaa ASCOD-rynnäkköpanssarivaunujen kokoonpanosta ja huollosta.

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Suomen ja Viron välisen EstLink 2 -yhteyden korjaustyöt alkavat toukokuussa

Merenpohjaan asennetaan uutta kaapelia noin kilometrin verran. Sähkönsiirtoyhteyden odotetaan palaavan kaupalliseen käyttöön heinäkuun puolivälissä.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.