https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 2.2.2016

Tehoa Stora Enson kartonkituotantoon uudella kalanteriteknologialla

Valmetin uusi vesijäähdytykseen perustuva kalanteriteknologia on otettu ensimmäistä kertaa asiakaskäyttöön Stora Enson Inkeroisten kartonkitehtaalla. Stora Enso päätti uudistaa Inkeroisten Kartonkitehtaan KK4:n esikalanterin.  Uudistuksen tavoitteena on kartongin laadun parantaminen ja kartongin keventämisen mahdollistaminen, muun muassa bulkin lisääminen ominaisuuksia heikentämättä. Kartonkikone KK4:lla valmistetaan taivekartonkia kuluttajapakkauksiin.

Industry_and_Logistics2

Uusi vesijäähdytysteknologia on ollut onnistuneesti käytössä muutaman kuukauden ajan. Vesijäähdytysteknologian avulla KK4:lla on pystytty laskemaan lopputuotteen neliömassaa säilyttäen kartongin toiminnalliset ja visuaaliset ominaisuudet.

– Vesijäähdytysteknologialla koneen ajotapaa voidaan kehittää ja optimoida niin, että prosessi tarjoaa potentiaalia kartongin ominaistilavuuden nostoon. Tämä johtaa merkittäviin energia ja raaka-ainesäästöihin tuotteen koko arvoketjussa, kertoo Inkeroisten Kartonkitehtaan johtaja Taisto Nevalainen mediatiedotteessa.

Vesijäähdytysteknologian avulla voidaan parantaa materiaali- ja energiatehokkuutta paperin ja kartongin valmistuksessa. Sen idea perustuu siihen, että rataa jäähdytetään haihduttamalla paperi radassa olevaa kosteutta pois. Vaikutusta voidaan tehostaa lisäämällä radan pintaan pieni määrä vettä ennen jäähdytystä. Mitä viileämmäksi rata saadaan ennen kalanteria, sitä enemmän laadun parannusta ja raaka-aineen säästöä on mahdollista saavuttaa.

– Yhteistyö Stora Enson kanssa ensimmäisestä yhteenotosta uuden prototyypin starttiin sujui loistavasti ja ennätysmäisen nopeasti. Käytännön kokemukset uudella vesijäähdytyslaitteistolla ovat vahvistaneet koelaitoksellamme saavutettuja aiempia tuloksia. Itse laitteiston asennus sujui hyvin, ja kompaktin rakenteensa vuoksi laitteisto istui ahtaudesta huolimatta hyvin käytettävissä olevaan tilaan, Valmetin kehityspäällikkö Mika Viljanmaa sanoo.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.