https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 5.4.2023

VR sai ison kaluston modernisointiprojektin ruotsalaiselta SJ:ltä

“Mittava sopimus kaluston modernisoinnista SJ:n kanssa on meille aivan loistava päänavaus Ruotsin raidekaluston kunnossapitomarkkinoille,” VR FleetCaren toimitusjohtaja Otso Ikonen iloitsee.

d408a08d-3d28-4b56-9c89-c4c20a1535c7

X40 on SJ:n liikennöimä kolmen vaunun kaksikerroksinen sähkömoottorijuna. Kuva: Stefan Nilsson /SJ.

VR FleetCare toteuttaa 27 X40 -sähköjunan kattavan modernisoinnin ja matkustajainformaatiojärjestelmän päivittämisen. Modernisoinnilla tavoitellaan kaluston elinkaaripidennystä ja matkustusmukavuuden parannusta asiakkaille. Sopimuksen arvo on yhteensä yli 35 miljoonaa euroa.

– Ennen kaikkea olen ylpeä SJ:n luottamuksesta meihin. Mittava sopimus kaluston modernisoinnista SJ:n kanssa on meille aivan loistava päänavaus Ruotsin raidekaluston kunnossapitomarkkinoille. Nyt voitettu hanke on myös osoitus kyvykkyyksistämme ja kansainvälisen kasvustrategiamme onnistumisesta, VR FleetCaren toimitusjohtaja Otso Ikonen sanoo.

Kalustoprojektin suunnittelu ja toteutus alkaa heti, ja kaluston viimeiset uudistetut junat toimitetaan asiakkaalle ja liikenteeseen vuonna 2027. Työt tehdään Suomessa VR FleetCaren Oulun varikon projektikeskuksessa ja Pieksämäen konepajalla.

Alstomin valmistama X40 on SJ:n liikennöimä kolmen vaunun kaksikerroksinen sähkömoottorijuna. Junat on otettu käyttöön vuosien 2004–2008 aikana. Kalustolle on tarkoitus tehdä kattava remontti sisä- ja ulkopuolelle käsittäen muun muassa matkustamon tilajärjestyksen muutoksen, penkkien ja valaistuksen uusimisen sekä matkustajainformaatiojärjestelmän päivityksen nykyaikaan. Junat myös pintakäsitellään ja maalataan asiakkaan brändin mukaisesti.

Ikosen mukaan yhtiön toimipaikoilla on jo valmiiksi hyvät puitteet kalustoprojekteille, mutta kaluston pintakäsittelyihin ja ulkomaisen kaluston siirtoihin Suomen rataverkolla tarvitaan uusia ratkaisuja. Oulun varikon huoltohalliin rakennetaan nykyaikainen esikäsittelytila ja maalaamo. Lisäksi Suomen raideleveyksiin sopivat uudet hankittavat siirtotelit tulevat jatkossakin helpottamaan kaluston siirtämistä raiteita pitkin kunnossapitoyksiköihin.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.