https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 5.4.2023

VR sai ison kaluston modernisointiprojektin ruotsalaiselta SJ:ltä

“Mittava sopimus kaluston modernisoinnista SJ:n kanssa on meille aivan loistava päänavaus Ruotsin raidekaluston kunnossapitomarkkinoille,” VR FleetCaren toimitusjohtaja Otso Ikonen iloitsee.

d408a08d-3d28-4b56-9c89-c4c20a1535c7

X40 on SJ:n liikennöimä kolmen vaunun kaksikerroksinen sähkömoottorijuna. Kuva: Stefan Nilsson /SJ.

VR FleetCare toteuttaa 27 X40 -sähköjunan kattavan modernisoinnin ja matkustajainformaatiojärjestelmän päivittämisen. Modernisoinnilla tavoitellaan kaluston elinkaaripidennystä ja matkustusmukavuuden parannusta asiakkaille. Sopimuksen arvo on yhteensä yli 35 miljoonaa euroa.

– Ennen kaikkea olen ylpeä SJ:n luottamuksesta meihin. Mittava sopimus kaluston modernisoinnista SJ:n kanssa on meille aivan loistava päänavaus Ruotsin raidekaluston kunnossapitomarkkinoille. Nyt voitettu hanke on myös osoitus kyvykkyyksistämme ja kansainvälisen kasvustrategiamme onnistumisesta, VR FleetCaren toimitusjohtaja Otso Ikonen sanoo.

Kalustoprojektin suunnittelu ja toteutus alkaa heti, ja kaluston viimeiset uudistetut junat toimitetaan asiakkaalle ja liikenteeseen vuonna 2027. Työt tehdään Suomessa VR FleetCaren Oulun varikon projektikeskuksessa ja Pieksämäen konepajalla.

Alstomin valmistama X40 on SJ:n liikennöimä kolmen vaunun kaksikerroksinen sähkömoottorijuna. Junat on otettu käyttöön vuosien 2004–2008 aikana. Kalustolle on tarkoitus tehdä kattava remontti sisä- ja ulkopuolelle käsittäen muun muassa matkustamon tilajärjestyksen muutoksen, penkkien ja valaistuksen uusimisen sekä matkustajainformaatiojärjestelmän päivityksen nykyaikaan. Junat myös pintakäsitellään ja maalataan asiakkaan brändin mukaisesti.

Ikosen mukaan yhtiön toimipaikoilla on jo valmiiksi hyvät puitteet kalustoprojekteille, mutta kaluston pintakäsittelyihin ja ulkomaisen kaluston siirtoihin Suomen rataverkolla tarvitaan uusia ratkaisuja. Oulun varikon huoltohalliin rakennetaan nykyaikainen esikäsittelytila ja maalaamo. Lisäksi Suomen raideleveyksiin sopivat uudet hankittavat siirtotelit tulevat jatkossakin helpottamaan kaluston siirtämistä raiteita pitkin kunnossapitoyksiköihin.

Uusimmat artikkelit

16.1.2025 | Alan Uutiset

Sähkön vuosi 2024: päästöt vähenivät 25 prosenttia

Ydinvoima on edelleen suurin sähkön tuotantomuoto, tuuli on noussut toiseksi suurimmaksi. Sähkön päästöt ovat nyt vain kymmenes vuoden 2010 päästöistä.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

30.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Ammoniakki -tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakki kytkeytyy erittäin vahvasti vetytalouden edistämiseen. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.