https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 24.10.2018

Vaikuttavia kohtaamisia – Expomark alalla jo 30 vuotta

Messujen ja markkinointitapahtumien asema säilyy digitaalisaationkin aikakaudella. Tuoreen  markkinoinnin väitöstutkimuksenkin  mukaan tapahtumat synnyttävät kohtaamisia, tunnetta ja tietoa, joihin digitaalisuus ei pysty. Ihmiset haluavat tavata toisiaan ja luoda suhteita.

IMG_20181024_172301 (3) (1)

Energiamessujen toisen messupäivän pääteeksi järjestetyssä Happy hour -tilaisuudessa näytteilleasettajat tapasivat toisensa ja ottivat lasilliset tapahtuman järjestäjän, Expomark Oy:n, 30-vuotis taipaleen kunniaksi. Kuva: Heikki Jokinen.

– Kohtaamisten arvo vain korostuu. Tapahtumien merkityksellisyyttä kuvaa hyvin nuorille suunnattu Tubecon, joka vetää tuhansia osallistujia eri puolilta Suomea. Jopa nuoret diginatiivit haluavat nähdä kasvokkain netistä tuttuja tubettajatähtiä, avaa Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Yrityksille tapahtumat tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden vuorovaikutukseen oikeiden kohderyhmien kanssa. Kantar TNS:n tutkimuksen mukaan messumedian osuus yritysten mainoskakusta kasvoikin viime vuonna Suomessa noin 45 miljoonaan euroon, mikä on viisi prosenttia edellisvuotta enemmän.

– Jotain alan potentiaalista kertoo, että viime aikoina uudetkin toimijat mediataloista teleoperaattoreihin ovat lähteneet mukaan bisnekseen, Niemi kertoo.

Expomark 30 vuotta toimialamessujen edelläkävijänä

30-vuotias Expomark on yksi kotimaisista tapahtuma-alan konkareista ja erikoismessujen edelläkävijä. Yritys järjestää valtakunnallisia teollisuuden ja hyvinvointialan ammattilaistapahtumia yhdessä toimialojen parhaiden asiantuntijaorganisaatioiden kanssa. Kumppaneita ovat Kunnossapitoyhdistys Promaint ry:n ohella esimerkiksi Energiateollisuus, työ- ja elinkeinoministeriö, VTT, World Energy Council Finland sekä Invalidiliitto ja Vanhustyön keskusliitto.

Kiinnostus ammatillisiin toimialamessuihin jatkuu vahvana. Suurimmalla osalla Expomarkin tapahtumistakin on jo vuosikymmenten historia, mikä ei olisi mahdollista ilman kohderyhmän ja toimialan tarpeiden mukana kehittymistä.

– Nykyään ohjelmassa on yhä enemmän seminaareja, esityksiä ja koulutuksellista sisältöä. Osallistujat haluavat ja saavat kattavan tietopaketin. Muutaman vuoden ajan verottajakin on hyväksynyt messut ammatillisena koulutuspäivänä, Niemi avaa.

– Myös yritysyhteistyö on syventynyt. Nykyään yritysten kanssa keskustellaan paljon strategisemmalla tasolla messumediasta osana suurempaa markkinointikokonaisuutta.

IMG_20181024_172903 (1) (1)

Kuvassa Expomark Oy:n tehotiimin jäseniä oikealta vasemmalle Nina Nurminen, Juha Nyholm, Tomi Niemi ja Katariina Kotomäki. Kuva: Anna Paananen.

Energia 2018: Laaja katsaus energiaratkaisuihin ja muutoksen hallintaan

Parhaillaan käynnissä oleva Energia 2018 -messutapahtuma tarjoaa kattavan näkymän niin toimialan käytännön ratkaisuihin kuin muutoksen hallintaan ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin. Tapahtumasta on kehittynyt merkittävä kansallisen ja kansainvälisenkin energiakeskustelun foorumi runsaan kaupallisen messutarjonnan ohella.

Esimerkiksi World Energy Council Finlandin yhteistyössä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa koostama Energiapäivä 2018 -tilaisuus toi messutapahtuman avajaispäivänsä yhteen edustavan joukon asiantuntijoita hakemaan yhdessä ratkaisuja energia-alan akuutteihin haasteisiin. Euroopan komission energiaosaston varapääjohtaja Gerassimos Thomas arvioi globaaleja haasteita ja mahdollisuuksia Euroopan perspektiivistä.

– Meidän on tehtävä paljon enemmän ja katsottava vuoden 2030 jälkeen, jotta Eurooppa voi päästä Pariisin sopimuksen tavoitteeseen. Tämä edellyttää peräti 200 miljardin vuotuisia investointeja pääosin yksityisin varoin. Investointeja varten on luotava vakaa sääntely-ympäristö ja rahoitusmahdollisuuksia, Thomas totesi.

Energia_2016

Energia-messut järjestetään joka toinen syksy Tampereella. Kuva: Heikki Jokinen.

 

Uusimmat artikkelit

25.3.2024 | Alan Uutiset

Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma jälleen tiukasti teollisuuden ajan hermoilla

Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma järjestetään jälleen Oulun Ouluhallissa 22.–23.5.2024. Näytteilleasettajapaikat on loppuunmyyty,  ja tapahtuman ohjelmalava täyttyy mielenkiintoisista ja taatusti ajankohtaisista puheenvuoroista.

Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi

Metsä Group rakentaa Äänekosken biotuotetehtaan yhteyteen ligniininjalostuksen koetehtaan. Laitteet toimittaa teknologiayhtiö ANDRITZ. Rakennustyöt alkavat kesällä 2024 ja koetehdas valmistuu loppuvuonna 2025. Koetehtaan kapasiteetti tulee olemaan kaksi tonnia uudenlaista ligniinituotetta päivässä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

Tuulivoima-ala tarvitsee lisää tekijöitä – Turun AMK ja VAMK kouluttavat uusia osaajia

Tuulivoimaloihin tullaan tarvitsemaan paljon teknisen alan osaajia.Turun ja Vaasan ammattikorkeakoulut aloittavat yhteisen tuulivoimaan liittyvän maksuttoman koulutuksen. Opinnot ovat työelämälähtöisiä ja ne on mahdollista suorittaa työn ohessa. 

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.