https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 3.9.2021

Valmet Automotiven Salon tehtaalle uusi asiakas; tehtaan laajennus valmistunut

Valmet Automotive on saanut toisen akkuihin liittyvän valmistussopimuksen Salon akkutehtaalle. Sopimuksen myötä Salon tehdas laajentaa tuotantoaan korkeajänniteakkuihin. Salon tehtaan laajennusosa on valmistunut aikataulun mukaisesti. 

kokoonpano_0109

Uusi asiakkuus on yhtiön mukaan merkittävä avaus Salon akkutehtaalle, jonka tuotanto on toistaiseksi keskittynyt 48 voltin akkuihin. Uuden valmistussopimuksen myötä Salon tehtaalla käynnistetään myös autoteollisuuden korkeajänniteakkujen tuotanto. Asiakasyritystä ei sopimusteknisistä syistä voida julkistaa. Tavoitteena on tuotannon käynnistäminen jo tämän vuoden aikana.

Tuotannon kasvun vuoksi Salon akkutehdasta on laajennettu 3 500 neliömetrillä. Laajennustyö alkoi loppuvuodesta 2020, ja nyt tehtaan kokonaispinta-ala on noin 23 500 neliömetriä. Suurin osa uudistilasta hyödynnetään logistiikan tarpeisiin, mutta samalla on laajennettu myös tehtaan tuotantotilaa. Uuden akkumallin tuotantolinja sijoittuu osittain tehtaan laajennusosaan.

– Valmet Automotiven akkuliiketoiminta kasvaa nyt erittäin nopeasti. Salon akkutehtaan uuden asiakkuuden myötä olemme julkistaneet jo viisi akkujen valmistussopimusta Suomen toiminnoissamme. Tämä on olennainen osa yrityksemme kasvustrategiaa, kertoo Valmet Automotiven EV Systems -liiketoimintalinjan johtaja Jyrki Nurmi.

Uusien logistiikkatilojen ja tuotantolinjan myötä Salon akkutehtaan sisäisessä logistiikassa otetaan käyttöön uutta, alan johtavaa teknologiaa. Korkeajänniteakun tuotantolinjalla materiaalitäydennyksistä tulevat huolehtimaan AMR-automaattirobotit perinteisen trukkiliikenteen sijaan.

Rekrytointi Salon akkutehtaalle jatkuu edelleen. Syksyn aikana tarve on noin 250 henkilöä tuotanto-, laatu- ja logistiikka-alan tehtäviin. Lisäksi tuotannon ja henkilöstömäärän kasvaessa tehtaalle tarvitaan työnjohtajia ja eri alojen toimihenkilöitä. Uusien tuotantohenkilöiden sisäänottoja tullaan tekemään viikoittain.

Tehdas työllistää tällä hetkellä noin 500 henkilöä.

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.