https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 16.10.2023

Valmet toimittaa biomassavoimalaitoksen Göteborg Energille Ruotsiin

Toimitukseen kuuluu 140 MWth Valmet BFB -kattilalaitos, jossa käytetään kuplivaa leijukerrostekniikkaa, sekä savukaasujen puhdistus- ja lauhdutusjärjestelmät. Pääpolttoaineina käytetään metsähaketta ja kierrätyspuuhaketta. 

abf653a849d9853d_800x800ar

Havainnekuva Göteborg Energin biomassavoimalaitoksesta. Kuva: Göteborg Energi

Valmet toimittaa biomassavoimalan Göteborg Energi AB:lle Göteborgiin, Ruotsiin. Göteborg Energi rakentaa uuden laitoksen tuottamaan energiaa ja kaukolämpöä uusiutuvista ja kierrätetyistä polttoaineista. Laitoksen käynnistyminen on suunniteltu vuodelle 2025.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 viimeisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

– Uusi laitos on meille virstanpylväs ja viimeinen vaihe kaukolämpötuotannon muuntamisessa. Uuden laitoksen myötä pääsemme eroon maakaasusta ja voimme tarjota asiakkaillemme 100-prosenttisesti uusiutuvista ja kierrätetyistä polttoaineista tuotettua kaukolämpöä. Odotamme innolla yhteistyötä Valmetin kanssa tässä tärkeässä hankkeessa, Göteborg Energin toimitusjohtaja Per-Anders Gustafsson sanoo.

Valmetin toimitukseen kuuluu 140 MWth Valmet BFB -kattilalaitos, jossa käytetään kuplivaa leijukerrostekniikkaa, sekä savukaasujen puhdistus- ja lauhdutusjärjestelmät. Pääpolttoaineina käytetään metsähaketta ja kierrätyspuuhaketta. 

Lisäksi Valmet toimittaa kattilarakennuksen ja putkistot uuden kattilan liittämiseksi nykyiseen höyryturbiiniin. Käyttö- ja kunnossapitopalvelut, mukaan lukien Valmetin teollisen internetin ratkaisut, maksimoivat luotettavuuden ja optimoivat suorituskyvyn ja varmistavat siten turvallisen ja kestävämmän tuotannon koko laitoksen elinkaaren ajan.

– Olemme erittäin ylpeitä voidessamme jatkaa pitkää ja tiivistä yhteistyötämme Göteborg Energin kanssa. Voimalaitos itsessään tulee varmasti olemaan huippuluokan esimerkki siitä, miten kestävät luonnonvarat voidaan muuntaa energiaksi mahdollisimman tehokkaasti. On hienoa tehdä yhteistyötä Göteborg Energin kanssa ja viedä sen toimintaa eteenpäin, Valmetin Energy Plant Solutions johtaja Antti Laaksonlaita sanoo.

Uusimmat artikkelit

Puolustusvoimat ostaa Instalta F-35-hävittäjien huolto- ja ylläpitopalveluita

Insta ja Puolustusvoimien Logistiikkalaitos ovat sopineet Suomen F-35-hävittäjähankkeeseen liittyvästä kolmivuotisesta hankintakokonaisuudesta. Hankinnalla halutaan varmistetaan, että Suomessa on tarvittava osaaminen ja F-35-järjestelmän huoltokyky sekä huoltovarmuus vuosikymmeniksi eteenpäin.

2.5.2024 | Alan Uutiset

Heikki Malinen Nesteen uudeksi toimitusjohtajaksi

Malinen siirtyy Nesteen palvelukseen Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut toimitusjohtajana vuodesta 2020. Malinen on tällä hetkellä Nesteen hallituksen jäsen ja hän jättää tämän tehtävän ennen kuin aloittaa Nesteen toimitusjohtajana.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.