https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 21.9.2023

Viron rautatieyhtiön junien telit huolletaan jatkossakin Pieksämäellä

Elronin Flirt-junien telihuolto jatkuu Suomessa raidekaluston kunnossapitoyhtiön VR FleetCaren voitettua kansainvälisen tarjouskilpailun. 

Photo_ AtteMalaska_VR_wheelsets

Pyöräkertojen huoltoa. Kuva: Atte Mäläskä

Kolmivuotinen sopimus, kahden vuoden optiolla, kattaa Elronin Flirt-junien telien sekä vetopyöräkertojen määräaikaiskunnostuksen.

VR FleetCaren on kunnostanut Elronin Flirtien telejä jo viiden vuoden ajan. Kaksi vuotta sitten avatussa komponenttipajassa keskitytään nimenomaan raskaiden telien ja vetopyöräkertojen huoltoihin, ja siellä käy kunnossapidettävänä myös muun junakaluston telejä.

Teli on raidekaluston merkittävin komponentti kustannusten ja liikenteen turvallisuuden kannalta. Junakaluston elinkaarikustannuksista telin osuus on noin viidennes.

– Jatkamme mielellämme yhteistyötä VR Fleetcaren kanssa Elronin junien komponenttipalvelussa. Aiempien sopimusten toteutus on osoittanut, että VR FleetCare on luotettava kumppani, sanoo Elronin tekninen johtaja Mark Pakin.

– Olemme todella tyytyväisiä sopimuksen jatkumisesta ja sen työllistävästä vaikutuksesta. Elronin telien ja vetopyöräkertojen kunnossapitosopimus on meille strategisesti todella tärkeä. Kaksi vuotta sitten avasimme uuden komponenttipajan, joka on erikoistunut telien ja muiden komponenttien kunnossapitoon. Elronin päätös jatkaa meidän kanssamme kertoo Elronin vahvasta luottamuksesta osaamiseemme ja kustannustehokkuuteen komponenttipalveluissamme, VR FleetCaren myyntijohtaja Wilhelm Schevelew kertoo.

– Meillä on VR FleetCaressa laaja osaaminen erilaisista raidekalustojen telityypeistä ja muista komponenteista. Kunnossapidämme saman katon alla niin tavaravaunujen, sähkö- ja dieselveturien, sähköjunien kuin matkustajavaunujenkin telit. Työntekijämme ovat erittäin osaavia ja meillä on otettu konkreettisia askeleita tuotantolinjojemme tehokkuudessa ja tuottavuudessa, joiden avulla pystymme tarjoamaan kansainvälisesti kilpailukyistä komponenttien kunnossapitopalvelua asiakkaillemme, VR FleetCaren komponenttipalveluiden johtaja Juha Lintula sanoo.

Suomessa liikennöivässä raidekalustossa on paljon Stadlerin valmistamia Flirt-junia ja Siemensin Vectron -vetureita, joita käytetään laajasti myös muissa Euroopan maissa. Luonnollisesti niiden telit ja komponentit kiinnostavat komponenttipalveluiden johtajaa erityisesti.

– Meillä on osaamista useiden eri valmistajien kaluston komponenttien huollosta. Tällä hetkellä erityisesti Flirt-junien sekä vetureissa Vectronien komponenttien huollon osaamisemme sekä Euroopan laajuisen markkinapotentiaalin yhteensovittaminen näyttää hyvältä. Myös muiden kalustotyyppien haltuunotto tällä kokemuksella ja osaamisellamme on meille kiinnostavaa, Lintula jatkaa.

Uusimmat artikkelit

16.1.2025 | Alan Uutiset

Sähkön vuosi 2024: päästöt vähenivät 25 prosenttia

Ydinvoima on edelleen suurin sähkön tuotantomuoto, tuuli on noussut toiseksi suurimmaksi. Sähkön päästöt ovat nyt vain kymmenes vuoden 2010 päästöistä.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

30.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Ammoniakki -tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakki kytkeytyy erittäin vahvasti vetytalouden edistämiseen. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.