https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 21.9.2023

Viron rautatieyhtiön junien telit huolletaan jatkossakin Pieksämäellä

Elronin Flirt-junien telihuolto jatkuu Suomessa raidekaluston kunnossapitoyhtiön VR FleetCaren voitettua kansainvälisen tarjouskilpailun. 

Photo_ AtteMalaska_VR_wheelsets

Pyöräkertojen huoltoa. Kuva: Atte Mäläskä

Kolmivuotinen sopimus, kahden vuoden optiolla, kattaa Elronin Flirt-junien telien sekä vetopyöräkertojen määräaikaiskunnostuksen.

VR FleetCaren on kunnostanut Elronin Flirtien telejä jo viiden vuoden ajan. Kaksi vuotta sitten avatussa komponenttipajassa keskitytään nimenomaan raskaiden telien ja vetopyöräkertojen huoltoihin, ja siellä käy kunnossapidettävänä myös muun junakaluston telejä.

Teli on raidekaluston merkittävin komponentti kustannusten ja liikenteen turvallisuuden kannalta. Junakaluston elinkaarikustannuksista telin osuus on noin viidennes.

– Jatkamme mielellämme yhteistyötä VR Fleetcaren kanssa Elronin junien komponenttipalvelussa. Aiempien sopimusten toteutus on osoittanut, että VR FleetCare on luotettava kumppani, sanoo Elronin tekninen johtaja Mark Pakin.

– Olemme todella tyytyväisiä sopimuksen jatkumisesta ja sen työllistävästä vaikutuksesta. Elronin telien ja vetopyöräkertojen kunnossapitosopimus on meille strategisesti todella tärkeä. Kaksi vuotta sitten avasimme uuden komponenttipajan, joka on erikoistunut telien ja muiden komponenttien kunnossapitoon. Elronin päätös jatkaa meidän kanssamme kertoo Elronin vahvasta luottamuksesta osaamiseemme ja kustannustehokkuuteen komponenttipalveluissamme, VR FleetCaren myyntijohtaja Wilhelm Schevelew kertoo.

– Meillä on VR FleetCaressa laaja osaaminen erilaisista raidekalustojen telityypeistä ja muista komponenteista. Kunnossapidämme saman katon alla niin tavaravaunujen, sähkö- ja dieselveturien, sähköjunien kuin matkustajavaunujenkin telit. Työntekijämme ovat erittäin osaavia ja meillä on otettu konkreettisia askeleita tuotantolinjojemme tehokkuudessa ja tuottavuudessa, joiden avulla pystymme tarjoamaan kansainvälisesti kilpailukyistä komponenttien kunnossapitopalvelua asiakkaillemme, VR FleetCaren komponenttipalveluiden johtaja Juha Lintula sanoo.

Suomessa liikennöivässä raidekalustossa on paljon Stadlerin valmistamia Flirt-junia ja Siemensin Vectron -vetureita, joita käytetään laajasti myös muissa Euroopan maissa. Luonnollisesti niiden telit ja komponentit kiinnostavat komponenttipalveluiden johtajaa erityisesti.

– Meillä on osaamista useiden eri valmistajien kaluston komponenttien huollosta. Tällä hetkellä erityisesti Flirt-junien sekä vetureissa Vectronien komponenttien huollon osaamisemme sekä Euroopan laajuisen markkinapotentiaalin yhteensovittaminen näyttää hyvältä. Myös muiden kalustotyyppien haltuunotto tällä kokemuksella ja osaamisellamme on meille kiinnostavaa, Lintula jatkaa.

Uusimmat artikkelit

19.12.2024 | Alan Uutiset

VR FleetCare sai ison tilauksen raskaskuljetusvaunuista Norjan ja Ruotsin Puolustusvoimille

Arktinen osaaminen on sarjavalmistukseen soveltuvien vaunujen suunnittelun lähtökohtana. Pohjoismaisen huoltovarmuuden kannalta hanke on merkittävä; se mahdollistaa raskaiden puolustusmateriaalien kuljetukset rautateitse.

18.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Oppisopimuksella ammattiin - Ovako Imatran ensimmäinen oppisopimusryhmä valmistui

Oppisopimuskoulutuksessa opiskelijat ovat työsuhteessa ja saavat palkkaa oppiessaan uutta. Vasta valmistuneiden, metallien jalostuksen ammattilaisten Henri Luostarisen ja Marjo Saarelaisen mielestään teollisuusala ja oppisopimusmuotoinen opiskelu sopii erityisesti heille, jotka ovat kiinnostuneita tekniikasta ja käsillä tekemisestä. 

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Alykkäämpää ja turvallisempaa lasintuotantoa

Jo minuutin sähkökatkos voi aiheuttaa lasintuotannolle jopa kuuden kuukauden suunnittelemattoman seisokin. Schneider Electricin ja Saint-Gobainin yhteisellä hankkeella varmistetaan lasintuotannolle kriittisen hehkutusprosessin luotettavuus ohjelmistopohjaisen automaation avulla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.