https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Digiloikka raiteilla: DB Cargo varustaa kaikki vaununsa älyantureilla

Euroopan suurin junarahtiyhtiö Deutsche Bahn Cargo varustaa vuoteen 2020 mennessä kaikki vaununsa älykkäillä mittareilla ja telematiikan järjestelmillä. Digiloikan laajutta kuvaa se, että remontin piiriin kuuluvat kaikki 70 000 DB Cargon Saksassa operoimaa rahtivaunua.

db_cargo

Yhtiön mukaan noin 19 000 rahtivaunua varustetaan äljyantureilla jo tänä vuonna ja loput 50 000 vaunua tulevat perässä vuoteen 2020 mennessä. Tällä hetkellä älyvaunuja on jo tuhatkunta kappaletta.

DB Cargon hallitus on äskettäin hyväksynyt kymmenien miljoonien eurojen investointiohjelman älyvaunuteknologiaa varten.

Asiakkaat saavat gps-antureiden avulla tosiaikaista ja läpinäkyvää tietoa siitä, missä vaunut, ja rahdit, kulloinkin kulkevat. Saapumisajat tarkentuvat näin huomattavasti ja rahdin kunnosta saadaan reaaliaikaista tietoa.

Anturit myös kertovat jokaisen vaunun kulloisenkin tilan eli sen, onko vaunu tyhjä vai täysi. Laitteet mittaavat myös kosteutta ja lämpötilaa. Tämä on tärkeää esimerkiksi paperilastien kuljetuksissa, sillä liian kosteasta paperista ei voi heti painaa sanomalehtiä.

- Asiakkaat edellyttävät yhä parempia palveluja nykyajan jatkuvasti laajenevassa digimaailmassa. Lastin saapuminen määräajassa on entistä tärkeämpää samoin kuin se, missä kunnossa tavarat saapuvat, DB Cargon toimitusjohtaja, tohtori Roland Bosch sanoo yhtiön nettisivuilla.

Kuiskaavat jarrut ottavat ympäristön huomioon

Boschin mukaan junarahtiyhtiö kiinnittää paljon huomiota myös kestävään kehitykseen ja ympäristöasioihin. Tätä varten rahtivaunut varustetaan niin sanotuilla kuiskausjarruilla, jotka vähentävät melusaastetta.

- Kuiskausjarrut osoittavat asiakkaille sen, että otamme vakavasti ympäristön huomioon. Teknologian tavoitteena on tietenkin siirtää enemmän kuljetuksia raiteille, toimitusjohtaja sanoo.

Samoin vuoteen 2020 mennessä kaikki DB Cargon omistamat tai liisaamat junanvaunut on varustettu kuiskaavilla jarruilla, jotka pienentävät pyörien ääntä jarrutettaessa. Tähän mennessä noin kaksi kolmasosaa DB Cargon omista vaunuista on varustettu hiljaisella teknologialla.

Markku Pervilä

 

 

Uusimmat artikkelit

13.3.2025 | Alan Uutiset

Financial Times listasi Kempowerin Euroopan kahdeksanneksi nopeimmin kasvavaksi yritykseksi

FT1000-lista kokoaa yhteen tuhat Euroopan nopeimmin kasvavaa yritystä. Kempower on ainoa pohjoismainen yritys kymmenen parhaan joukossa.

Anoran Koskenkorvan tehdas siirtyy kohti hiilineutraaliutta

Alkoholiyhtiö Anora investoi uuteen biomassakattilaan Koskenkorvan tislaamollaan. Tavoitteena on, että tislaamo voi siirtyä täysin uusiutuviin polttoaineisiin ensi vuoden aikana. 

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.

Olkiluodon vuosihuollot käynnistyvät

Ensimmäisenä alkaa Olkiluoto 3:n vuosihuolto, jossa laitos valmistellaan tulevalle, pidempikestoiselle 18 kuukauden käyttöjaksolle. Suunniteltuun huoltokokonaisuuteen sisältyy noin 1700 erillistä työtä sekä 5000 työvaihetta.

30.1.2025 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n uusi valmennusohjelma auttaa suomalaisyrityksiä puolustusteollisuuden markkinoille

VTT käynnistää maksuttoman valmennusohjelman kaksikäyttöteknologiasta. Puolustusmarkkinat kiinnostavat, mutta yritysten on vaikea tunnistaa osaamista. Siviiliteknologiakin voi soveltua puolustuskäyttöön.

Vakava työtapaturma johti korvauksiin – alihankintasopimus ei vapauttanut vastuista

Hovioikeus piti voimassa tuomiot työturvallisuusrikoksesta. Tamperelaisen jätealan yrityksen toimitusjohtaja että työnjohtaja saivat sakkotuomiot, ja yritys tuomittiin yhteisösakkoon.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.