https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Digiloikka raiteilla: DB Cargo varustaa kaikki vaununsa älyantureilla

Euroopan suurin junarahtiyhtiö Deutsche Bahn Cargo varustaa vuoteen 2020 mennessä kaikki vaununsa älykkäillä mittareilla ja telematiikan järjestelmillä. Digiloikan laajutta kuvaa se, että remontin piiriin kuuluvat kaikki 70 000 DB Cargon Saksassa operoimaa rahtivaunua.

db_cargo

Yhtiön mukaan noin 19 000 rahtivaunua varustetaan äljyantureilla jo tänä vuonna ja loput 50 000 vaunua tulevat perässä vuoteen 2020 mennessä. Tällä hetkellä älyvaunuja on jo tuhatkunta kappaletta.

DB Cargon hallitus on äskettäin hyväksynyt kymmenien miljoonien eurojen investointiohjelman älyvaunuteknologiaa varten.

Asiakkaat saavat gps-antureiden avulla tosiaikaista ja läpinäkyvää tietoa siitä, missä vaunut, ja rahdit, kulloinkin kulkevat. Saapumisajat tarkentuvat näin huomattavasti ja rahdin kunnosta saadaan reaaliaikaista tietoa.

Anturit myös kertovat jokaisen vaunun kulloisenkin tilan eli sen, onko vaunu tyhjä vai täysi. Laitteet mittaavat myös kosteutta ja lämpötilaa. Tämä on tärkeää esimerkiksi paperilastien kuljetuksissa, sillä liian kosteasta paperista ei voi heti painaa sanomalehtiä.

- Asiakkaat edellyttävät yhä parempia palveluja nykyajan jatkuvasti laajenevassa digimaailmassa. Lastin saapuminen määräajassa on entistä tärkeämpää samoin kuin se, missä kunnossa tavarat saapuvat, DB Cargon toimitusjohtaja, tohtori Roland Bosch sanoo yhtiön nettisivuilla.

Kuiskaavat jarrut ottavat ympäristön huomioon

Boschin mukaan junarahtiyhtiö kiinnittää paljon huomiota myös kestävään kehitykseen ja ympäristöasioihin. Tätä varten rahtivaunut varustetaan niin sanotuilla kuiskausjarruilla, jotka vähentävät melusaastetta.

- Kuiskausjarrut osoittavat asiakkaille sen, että otamme vakavasti ympäristön huomioon. Teknologian tavoitteena on tietenkin siirtää enemmän kuljetuksia raiteille, toimitusjohtaja sanoo.

Samoin vuoteen 2020 mennessä kaikki DB Cargon omistamat tai liisaamat junanvaunut on varustettu kuiskaavilla jarruilla, jotka pienentävät pyörien ääntä jarrutettaessa. Tähän mennessä noin kaksi kolmasosaa DB Cargon omista vaunuista on varustettu hiljaisella teknologialla.

Markku Pervilä

 

 

Uusimmat artikkelit

Uusittu turbiini vie Metsä Board Kyron tehdasta lähemmäs fossiilittomuutta

Uuden turbiinin paremman hyötysuhteen ansiosta tehtaan biovoimalan tuottaman sähkön osuus tehtaan kokonaistarpeesta kasvaa 50 prosenttiin aiemman kolmasosan sijaan.

18.11.2024 | Alan Uutiset

Gasum lähtee Tanskan biokaasumarkkinoille

Gasum ostaa Hærup Biogas ApS:n biokaasulaitoksen. Tanska on houkutteleva paikka biokaasun tuotannolle vahvan maataloussektorinsa ansiosta – raaka-ainetta riittää. Maa on Euroopan neljänneksi suurin biokaasun tuottaja.

Alykkäämpää ja turvallisempaa lasintuotantoa

Jo minuutin sähkökatkos voi aiheuttaa lasintuotannolle jopa kuuden kuukauden suunnittelemattoman seisokin. Schneider Electricin ja Saint-Gobainin yhteisellä hankkeella varmistetaan lasintuotannolle kriittisen hehkutusprosessin luotettavuus ohjelmistopohjaisen automaation avulla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.

2.10.2024 | Tutkimus ja koulutus

SSAB:n Raahen tehtaan uusi päälaboratorio on Pohjoismaiden suurimpia

Laborotorion rakentaminen on osa yhtiön valmistautumista fossiilivapaaseen teräksentuotantoon. Vuosittain laboratoriossa analysoidaan noin 240 000 näytettä, joista tehdään noin 4,4 miljoonaa määritystä.

27.9.2024 | Kumppaniartikkeli

Innovaatiot vaativat yhteistyötä

Suomalainen osaaminen on tärkeässä roolissa globaalin pumppujätti Sulzerin toiminnassa. Sen varaan rakentuvat sekä oma että kumppanien prosessien tutkimus- ja kehitystoiminta ja tehokkuuden jatkuva parantaminen.