https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Digiloikka raiteilla: DB Cargo varustaa kaikki vaununsa älyantureilla

Euroopan suurin junarahtiyhtiö Deutsche Bahn Cargo varustaa vuoteen 2020 mennessä kaikki vaununsa älykkäillä mittareilla ja telematiikan järjestelmillä. Digiloikan laajutta kuvaa se, että remontin piiriin kuuluvat kaikki 70 000 DB Cargon Saksassa operoimaa rahtivaunua.

db_cargo

Yhtiön mukaan noin 19 000 rahtivaunua varustetaan äljyantureilla jo tänä vuonna ja loput 50 000 vaunua tulevat perässä vuoteen 2020 mennessä. Tällä hetkellä älyvaunuja on jo tuhatkunta kappaletta.

DB Cargon hallitus on äskettäin hyväksynyt kymmenien miljoonien eurojen investointiohjelman älyvaunuteknologiaa varten.

Asiakkaat saavat gps-antureiden avulla tosiaikaista ja läpinäkyvää tietoa siitä, missä vaunut, ja rahdit, kulloinkin kulkevat. Saapumisajat tarkentuvat näin huomattavasti ja rahdin kunnosta saadaan reaaliaikaista tietoa.

Anturit myös kertovat jokaisen vaunun kulloisenkin tilan eli sen, onko vaunu tyhjä vai täysi. Laitteet mittaavat myös kosteutta ja lämpötilaa. Tämä on tärkeää esimerkiksi paperilastien kuljetuksissa, sillä liian kosteasta paperista ei voi heti painaa sanomalehtiä.

- Asiakkaat edellyttävät yhä parempia palveluja nykyajan jatkuvasti laajenevassa digimaailmassa. Lastin saapuminen määräajassa on entistä tärkeämpää samoin kuin se, missä kunnossa tavarat saapuvat, DB Cargon toimitusjohtaja, tohtori Roland Bosch sanoo yhtiön nettisivuilla.

Kuiskaavat jarrut ottavat ympäristön huomioon

Boschin mukaan junarahtiyhtiö kiinnittää paljon huomiota myös kestävään kehitykseen ja ympäristöasioihin. Tätä varten rahtivaunut varustetaan niin sanotuilla kuiskausjarruilla, jotka vähentävät melusaastetta.

- Kuiskausjarrut osoittavat asiakkaille sen, että otamme vakavasti ympäristön huomioon. Teknologian tavoitteena on tietenkin siirtää enemmän kuljetuksia raiteille, toimitusjohtaja sanoo.

Samoin vuoteen 2020 mennessä kaikki DB Cargon omistamat tai liisaamat junanvaunut on varustettu kuiskaavilla jarruilla, jotka pienentävät pyörien ääntä jarrutettaessa. Tähän mennessä noin kaksi kolmasosaa DB Cargon omista vaunuista on varustettu hiljaisella teknologialla.

Markku Pervilä

 

 

Uusimmat artikkelit

4.2.2025 | Alan Uutiset

Caverion laajentaa tuulivoimaloiden huoltopalvelunsa Poriin

Caverion ostaa paikallisen Huolto-Lepistön tuulivoimaliiketoiminnan.

30.1.2025 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n uusi valmennusohjelma auttaa suomalaisyrityksiä puolustusteollisuuden markkinoille

VTT käynnistää maksuttoman valmennusohjelman kaksikäyttöteknologiasta. Puolustusmarkkinat kiinnostavat, mutta yritysten on vaikea tunnistaa osaamista. Siviiliteknologiakin voi soveltua puolustuskäyttöön.

Vakava työtapaturma johti korvauksiin – alihankintasopimus ei vapauttanut vastuista

Hovioikeus piti voimassa tuomiot työturvallisuusrikoksesta. Tamperelaisen jätealan yrityksen toimitusjohtaja että työnjohtaja saivat sakkotuomiot, ja yritys tuomittiin yhteisösakkoon.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.