LST Etävalvonta auttaa vähentämään tuotannon hallitsemattomia käyttökatkoja

LST Teollisuuspalvelu esittelee Uusi Teollisuus -messuilla langattoman kunnonvalvontapalvelun LST Etävalvonta -palvelun, joka on tärkeä osa teollisuuden riskienhallintaa.

sahkomoottori

LST Etävalvonta on keskitettyä moottorien kunnonvalvontapalvelua. Monitoroinnin hoitaa laitteen merkistä, mallista ja valmistajasta riippumaton langaton järjestelmä, jonka voi kytkeä mihin tahansa moottoriin, vaihteistoon, pumppuun tai puhaltimeen.

LST Etävalvonta skaalautuu erikokoisten toimijoiden tarpeisiin teollisuudesta elintarviketuotantoon.

– Laitteita, joiden valvonnassa palvelustamme on erityisesti hyötyä, löytyy esimerkiksi teollisuuden linjalaitteista, ilmastointimoottoreista ja isoilta eläintiloilta. Niissä moottorien toimintahäiriöt voivat aiheuttaa merkittävää haittaa ja kalliita käyttökatkoja, sanoo Susanna Iso-Lauri LST Teollisuusmyynnistä.

Valtaosa käyttökatkoista voidaan estää

LST Etävalvonnan anturit mittaavat muun muassa moottorin tärinää ja lämpötilaa. Muutokset niissä voivat paljastaa kehittymässä olevan vikatilanteen.

– Jopa 89 prosenttia moottorien käyttökatkoista voidaan löytää ja havaita moottorien kuntoa valvovilla tekniikoilla.* Käyttökatkoista voi tulla kymmenien tuhansien eurojen lisäkustannuksia, mutta LST Etävalvonta valvoo moottoreita ja varmistaa osaltaan häiriöttömän tuotannon, Iso-Lauri sanoo.

Etänä suoritettava valvonta lisää myös työntekijöiden turvallisuutta: pyörivien koneiden läheisyydessä tehtävä mittaaminen voi olla turvallisuusriski.

Skaalautuvaa palvelua

LST Etävalvonta -palvelussa LST ottaa asiakkaaseen yhteyttä järjestelmän hälyttäessä tai etukäteen sovituin väliajoin, ja ehdottaa sopivia toimenpiteitä.

– Säännöllinen, suunnitellusti tehty huolto säästää kustannuksia, pidentää moottorin käyttöikää ja parantaa sen tehokkuutta, Iso-Lauri muistuttaa.

LST Etävalvontaan ja muihin LST:n tuotteisiin ja palveluihin voi tutustua Uusi Teollisuus -messuilla 20.−21.3.2019 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa osastolla E 713.

* Hashemian and Bean: State-Of-The-Art Predictive Maintenance Techniques, October 2011

 

www.lst.fi

Uusimmat artikkelit

Fortumilta ratkaisu jätteenpolton tuhkaongelmaan

Fortum avaa lähiviikkojen aikana Suomen ensimmäisen tuhkankäsittelylaitoksen Porin Mäntyluodossa. Kyseessä on merkittävä ratkaisu tuhkan polttamisen mukana syntyvän suolaongelman poistamiseksi.

15.10.2019 | Tutkimus ja koulutus

IoT:n hyödyntäminen yrityksissä on merkittävässä kasvussa

Elisan teettämän tutkimuksen* mukaan jo lähes puolet yli 500 hengen suomalaisista yrityksistä ja organisaatioista hyödyntää esineiden internetiä. Sen käyttäminen on lisääntynyt erityisesti 250–1000 hengen yrityksissä ja organisaatioissa.

Uusi moottoroitu sääsuoja edistää puurakentamista

NCC rakentaa Kruunuasunnoille Turun Linnanfälttiin kahta puukerrostaloa, jotka valmistuvat täysin uudenlaisen sääsuojan alla. 

14.10.2019 | Alan Uutiset

Rakentamisen hyvä suhdannevaihe on päättymässä

Rakentamisen tuotanto pysyy kuluvana vuonna lähellä nykytasoaan tai vähenee enintään kaksi prosenttia vuodentakaisesta, arvioi rakennusalan suhdanneryhmä 14. lokakuuta julkaistussa raportissaan. Ensi vuonna rakentamisen tuotanto vähenee 1,5–3,5 prosenttia.

Empower ja Visuon käynnistävät yhteistyön 360°VR-teknologiaa hyödyntävien digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä

Empower ja 360° visuaalisten työkalujen toimittaja Visuon ovat aloittaneet yhteistyön, jossa teollisuudelle älykästä kunnossapitoa ja ylläpidon analytiikkapalveluita tarjoava Empower hyödyntää Visuonin 360° VR-teknologiaan pohjautuvaa alustaa Em360° toimitilojen mallinnus- ja etähallintaratkaisussa Suomessa.

18.9.2019 | Kumppaniartikkeli

Uusi puhtaasti kaasukäyttöinen Wärtsilä 31SG -moottori vähentää merenkulun päästöjä

Teknologiayhtiö Wärtsilä tuo markkinoille puhtaasti  kaasukäyttöisen Wärtsilä 31SG -moottorin  merisovelluksia varten. Wärtsilä 31 -tuotealustaan perustuvan moottorin dieselversio julkaistiin  Guinnessin ennätystenkirjassa maailman tehokkaimpana nelitahtidieselmoottorina

Perusväylänpidon lisärahoitus tulee tiestölle viime tipassa

Hallitus on sopinut vuoden 2020 budjettiesityksestä.  Perusväylänpidon rahoitukseen ehdotetaan pysyvää 300 miljoonan euron tasokorotusta tie-, raide- ja vesiväylien korjausvelan kasvun pysäyttämiseksi ja korjausvelan vähentämiseksi. Yhdessä muiden korotusten kanssa perusväylänpidon rahoitukseen tulee lisäystä 362 miljoonaa euroa vuonna 2020.