https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Sähköradan kunnossapitoon kuuluvat odottamattomat tilanteet

NRC Group Finland vastaa sähköradan kunnossapidosta tällä hetkellä Etelä- ja Pohjois-Suomessa Helsingin ja Oulun käyttökeskusalueilla. Työhön kuuluu tärkeänä osana päivystäminen vuorokauden ympäri ja mahdollisten vaurioiden korjaaminen, jotta junaliikenne pääsee kulkemaan sovitusti.

ncr

Junamatkustajan suunnitelmiin saattoi tulla muutos maanantai-iltana 10.8. Helsingin päärautatieasemalla. Ajojohdon rakenteeseen kuuluva kannatin petti yllättäen raiteen 9 ratajohdosta, mikä aiheutti jännitekatkon ja raideliikenteen keskeytymisen hetkeksi koko ratapihalta. Paikalle hälytettiin NRC Group Finlandin kunnossapidon ammattilaiset, jotka vastaavat vaurioiden korjaamisesta.

– Olemme vastanneet Etelä-Suomen sähkökunnossapidosta nyt puolisen vuotta, ja vastaavia ajojohtorakenteen (25 kV) pettämisestä aiheutuneita häiriötilanteita on ollut tänä aikana yhdeksän. Nämä ovat aina potentiaalisia vaaratilanteita, jos jännitteinen ajojohto katkeaa niin, että siinä on ihmisiä alla. Tässä tapauksessa oli onni onnettomuudessa, että katkennut ajojohdon osa jäi ilmaan roikkumaan eikä henkilövahinkoja aiheutunut, kertoo Etelä-Suomen sähkökunnossapidosta vastaava projektipäällikkö Leo Tuppurainen.

Vauriosta seurasi myöhästymisiä ja peruutuksia pääradan junaliikenteeseen. Laiturialue myös eristettiin, jotta matkustajat pääsivät liikkumaan turvallisesti. Vauriokorjauksissa on tärkeää toimia ripeästi, jotta aineelliset vahingot saadaan minimoitua ja junaliikenne palautettua normaaliksi mahdollisimman pian.

– Tämä tapaus tapahtui virka-ajan ulkopuolella, joten meiltä lähtee paikan päälle päivystäjä, joka tekee tilannearvion ja hälyttää paikalle tarvittavan korjausporukan sekä sähköradan huoltoon tarkoitetun koneen kuljettajineen.

Helsingin päärautatieasema kuuluu Etelä-Suomen sähkökunnossapitoalueeseen, joka kattaa yhteensä mittavan 665 raidekilometrin kokoisen alueen. Se ulottuu Helsingistä Riihimäelle ja Keravalle sekä Turun kautta aina Uuteenkaupunkiin asti. Alueen junatiheys on Suomen suurin, joten kunnossapidettävää riittää. NRC Group vastaa kaikista rataan liittyvistä sähkölaitteista, muun muassa syöttöasemien, lämmitettävien vaihteiden, ratapihojen valaistuksen ja tunneliosuuksien kunnossapidosta.

– Olemme tietysti aivan oikeat henkilöt tällaisten vaurioiden korjaamiseen. Sitä varten me täällä olemme, että pidämme sähköradan kunnossa, korjaamme vauriot ja junaliikenne pelaa, Tuppurainen tiivistää.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.