https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Sähköradan kunnossapitoon kuuluvat odottamattomat tilanteet

NRC Group Finland vastaa sähköradan kunnossapidosta tällä hetkellä Etelä- ja Pohjois-Suomessa Helsingin ja Oulun käyttökeskusalueilla. Työhön kuuluu tärkeänä osana päivystäminen vuorokauden ympäri ja mahdollisten vaurioiden korjaaminen, jotta junaliikenne pääsee kulkemaan sovitusti.

ncr

Junamatkustajan suunnitelmiin saattoi tulla muutos maanantai-iltana 10.8. Helsingin päärautatieasemalla. Ajojohdon rakenteeseen kuuluva kannatin petti yllättäen raiteen 9 ratajohdosta, mikä aiheutti jännitekatkon ja raideliikenteen keskeytymisen hetkeksi koko ratapihalta. Paikalle hälytettiin NRC Group Finlandin kunnossapidon ammattilaiset, jotka vastaavat vaurioiden korjaamisesta.

– Olemme vastanneet Etelä-Suomen sähkökunnossapidosta nyt puolisen vuotta, ja vastaavia ajojohtorakenteen (25 kV) pettämisestä aiheutuneita häiriötilanteita on ollut tänä aikana yhdeksän. Nämä ovat aina potentiaalisia vaaratilanteita, jos jännitteinen ajojohto katkeaa niin, että siinä on ihmisiä alla. Tässä tapauksessa oli onni onnettomuudessa, että katkennut ajojohdon osa jäi ilmaan roikkumaan eikä henkilövahinkoja aiheutunut, kertoo Etelä-Suomen sähkökunnossapidosta vastaava projektipäällikkö Leo Tuppurainen.

Vauriosta seurasi myöhästymisiä ja peruutuksia pääradan junaliikenteeseen. Laiturialue myös eristettiin, jotta matkustajat pääsivät liikkumaan turvallisesti. Vauriokorjauksissa on tärkeää toimia ripeästi, jotta aineelliset vahingot saadaan minimoitua ja junaliikenne palautettua normaaliksi mahdollisimman pian.

– Tämä tapaus tapahtui virka-ajan ulkopuolella, joten meiltä lähtee paikan päälle päivystäjä, joka tekee tilannearvion ja hälyttää paikalle tarvittavan korjausporukan sekä sähköradan huoltoon tarkoitetun koneen kuljettajineen.

Helsingin päärautatieasema kuuluu Etelä-Suomen sähkökunnossapitoalueeseen, joka kattaa yhteensä mittavan 665 raidekilometrin kokoisen alueen. Se ulottuu Helsingistä Riihimäelle ja Keravalle sekä Turun kautta aina Uuteenkaupunkiin asti. Alueen junatiheys on Suomen suurin, joten kunnossapidettävää riittää. NRC Group vastaa kaikista rataan liittyvistä sähkölaitteista, muun muassa syöttöasemien, lämmitettävien vaihteiden, ratapihojen valaistuksen ja tunneliosuuksien kunnossapidosta.

– Olemme tietysti aivan oikeat henkilöt tällaisten vaurioiden korjaamiseen. Sitä varten me täällä olemme, että pidämme sähköradan kunnossa, korjaamme vauriot ja junaliikenne pelaa, Tuppurainen tiivistää.

Uusimmat artikkelit

Wärtsilän ja 200 yrityksen yhteistyöprojekti kehittää autonomisia nollapäästöisiä tasapainotusratkaisuja energiasiirtymää varten

Projektin tavoitteena on tarjota joustavia autonomisia voimalaitoskonsepteja, jotka pystyvät toimimaan 100 prosentin e-polttoaineella, kuten vihreällä vedyllä ja sen johdannaisilla, vuoden 2028 loppuun mennessä.

22.2.2024 | Alan Uutiset

Outokumpu sijoittui ensimmäiseksi ruostumattoman terästeollisuuden ja suomalaisyritysten keskuudessa Corporate Knightin Clean200- listauksessa

Kaiken kaikkiaan Clean200-yritykset tekivät vastuullista liikevaihtoa yli 2,2 biljoonaa dollaria vuonna 2022. Kestävän liiketoiminnan osuus oli keskimäärin 54,7 prosenttia yritysten kokonaisliikevaihdosta.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

LUT-yliopisto rakentaa osaamiskeskittymän ennätyksellisellä viiden miljoonan lahjoituksella

Yrittäjäpariskunta Jalo ja Anja Paanasen LUT yliopistolle tekemä lahjoitus on tiettävästi suurin yksityislahjoitus suomalaiselle yliopistolle. Lahjoituksella lisätään myynnin perus- ja täydennyskoulutusta.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan. 

Sähköasennusstandardi SFS 6000 uudistui

Pienjännitesähköasennusten standardista on julkaistu uusi painos SFS 6000:2022. Uudistuksessa sähköasennustandardin aurinkosähköasennuksia käsittelevä osaan on tehty merkittäviä muutoksia. Päivitysten ja parannusten lisäksi sarjaan on julkaistu kaksi uutta standardia, jotka käsittelevät akkujen asennuksia SFS 6000-5-57 ja PoE-asennuksia SFS 6000-7-716.