https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Saksalaisjätti Schaeffler lanseeraa suomalaisen partneriverkoston avulla kehitetyn kunnonvalvontajärjestelmän

Saksalainen auto- ja teollisuusalan yritys Schaeffler on toteuttanut kunnonvalvontajärjestelmänsä OPTIME:n suomalaisen partneriverkoston avulla. Saksalaisyhtiö on jo aikaisemmin perustanut tuotekehitystiimin Suomeen ja nyt yhteistyöllä luotua tuotetta lanseerataan kaupallisesti.

tekes_aleksi_poutanen0482

Tekes/Aleksi Poutanen

14,4 miljardin euron liikevaihdolla Saksan suurimpiin perheyrityksiin kuuluva Schaeffler perusti Jyväskylään vuoden 2018 loppupuolella IoT Solutions Center -yksikön. 

Nyt Jyväskylässä kehitetty uusi kunnonvalvontajärjestelmä on suunniteltu teollisuussovelluksiin, minkä avulla mitataan koneen tai mottorin erilaisia arvoja. Mittaustuloksia analysoimalla voidaan ennakoida esimerkiksi osien kulumista, jolloin laitteiden huoltotoimet voidaan hoitaa hallitusti.

- Perustimme Suomeen Industrial IoT Solutions Centerin ja löysimme sopivat partnerit järjestelmän eri osa-alueiden kehittämiseen. Olemme löytäneet Suomesta myös osaavia työntekijöitä tiimiimme ja olemme hyvin tyytyväisiä Jyväskylän tuotekehityskeskukseemme, kertoo Rauli Hantikainen Schaefflerin Senior Vice President Industry 4.0.

- Tulimme Suomeen tuotekehitysosaamisen, partneriverkoston, sekä aktiivisen asiakasverkoston vuoksi. Vaihdossa tuomme partneriverkostolle merkittävää kasvua työntekijämäärässä ja liikevaihdossa, jatkaa Hantikainen.

Schaefflerin tehokkaan yhteistyön takana on yhdessä Business Finlandin Invest in Finland -yksikön kanssa rakennettu suomalainen partneriverkosto, joka on toiminut yhdessä tehokkaasti edistääkseen ja ylläpitääkseen projektin tiukkaa aikataulua.

- Suomalainen IoT-ekosysteemi on todistanut osaamisensa ja yhteistyön laadun OPTIME-järjestelmän kehittämisessä. Tämä on vakuuttanut saksalaisjätin siitä, kuinka Suomessa on maailman toimivin teollinen IoT ekosysteemi, kommentoi hankeessa mukana ollut Invest in Finlandin toimialajohtaja Janne Kari.

Schaefflerin Suomeen tuoma toiminta hyödyllinen monella tasolla. Yritys itsessään työllistää tällä hetkrllä noin 20 henkeä Jyväskylässä, mutta se on myös lisännyt työntekijöiden määrää partneriverkoston sisällä. Lisäksi suomalaiset partnerit ovat saaneet viestikanavan ja merkittävää myyntiä vientimarkkinoille.

Teksti: Ossi Hiltunen

Uusimmat artikkelit

Olkiluoto 3:n ensimmäinen vuosihuolto on lopulta ohi – palasi yöllä sähköntuotantoon

37 vuorokaudeksi tarkoitettu huolto kesti noin 74 vuorokautta ja yhdeksän tuntia. Teollisuuden Voima arvioi jo ennakkoon ensimmäisen vuosihuollon olevan työläs. Sähköntuotannonjohtaja Marjo Mustosen mukaan nyt päättyneistä huolloista saatiin arvokasta oppia tulevaisuuteen.

16.5.2024 | Alan Uutiset

Suomen kolmanneksi suurin tuulipuisto vihittiin käyttöön Pjelaxissa

Fortumin ja Helenin yhteishanke, 56 tuulivoimalan Pjelax-tuulipuisto tuottaa vuosittain noin viisi prosenttia Suomen koko tuulivoimatuotannosta.

VTT rakentaa uuden puolijohteiden pilottilinjan

Puolijohdealalla kiekkokoko on keskeisessä roolissa. Uuden yhteiskäyttöisen pilottilinjan laitteistot tulevat tukemaan sirukehitystä ja piensarjatuotantoa sekä 300 millimetrin että 200 millimetrin piikiekoille.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.