https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

DHL Expressin uusi terminaali avautui Pirkkalassa

DHL Express on ottanut käyttöön uuden terminaalin ja toimistotilat Pirkkalan Linnakalliossa. Uudesta 4000 neliömetrin suuruisesta terminaalista käsin hoidetaan Express-lähetysten nouto- ja jakelutoiminnot Pirkanmaalla sekä käsitellään koko Pohjois-Suomen alueen vienti- ja tuontilähetykset. Virallisia avajaisia vietettiin torstaina 24.10. asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa.

dhl

Kuva: DHL

Uutta tilaa ja kapasiteettia tarvitaan sekä yritysten välisille lähetyksille että nopeasti kasvaviin yksityisasiakkaiden tarpeisiin: verkkokaupan kasvu lisää pienten pakettien kuljetuksia. Terminaalin käsittelykapasiteetti on 5000 lähetystä tunnissa.  

- Globaali pikakuljetusverkosto mahdollistaa yrityksille nopeat ovelta-ovelle-kuljetukset Suomesta kansainvälisille markkinoille. Niiden avulla esimerkiksi kotimainen verkkokauppias voi sekä tarjota nopean kuljetusvaihtoehdon että laajentaa toimintaansa suoraan uusille ulkomaisille markkina-alueille, tarvitsematta investoida varastointiin tai jakelukanaviin kohdemaassa, sanoo DHL Express (Finland) Oy:n toimitusjohtaja Oktay Nuri.

Noin 15 miljoonan euron kokonaisinvestointi uuteen terminaaliin on merkittävä panostus sekä paikallisesti että tulevaisuuden kehitystä ajatellen. Investointi on osa laajempaa suunnitelmaa kehittää ja kasvattaa DHL Expressin verkostoa.

- Uusien ajanmukaisten tilojen sekä automaattisen lajittelujärjestelmän myötä varmistamme, että voimme entisestään kehittää palvelutasoamme myös lähetysvolyymien kasvaessa, kertoo operatiivinen johtaja Janne Appel.

Yksityisasiakkaat suosivat pakettiautomaatteja

Verkkokaupan kasvun myötä DHL Express on viime vuosien aikana myös laajentanut merkittävästi toimitusvaihtoehtojaan. Kotiinkuljetuksen sijasta asiakas voi valita pakettinsa toimituksen johonkin yli 600 pakettiautomaatista tai palvelupisteestä.

DHL Expressin palvelut ovat lähtökohtaisesti ovelta-ovelle-kuljetuksia, mutta yhä useammin vastaanottaja haluaa mieluummin noutaa lähetyksensä pakettiautomaatista tai palvelupisteestä.  Erityisesti kansainvälisen verkkokaupan asiakkaita palvelee On Demand Delivery -palvelu, jolloin DHL Express lähettää vastaanottajalle proaktiivisesti tietoa lähetyksen etenemisestä tekstiviesteillä. Vastaanottaja voi valita tarpeisiinsa parhaiten sopivan toimitusvaihtoehdon jo siinä vaiheessa, kun lähetys on vasta lähdössä matkaan.

Ympäristö huomioidaan kiinteistöissä ja kuljetuksissa

Deutsche Post DHL Groupin maailmanlaajuinen ympäristönsuojelutavoite on vähentää kaikki logistiikan päästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä. Tärkeitä osatekijöitä tämän tavoitteen saavuttamisessa ovat mm. kuljetusten ja kiinteistöjen hiilijalanjäljen pienentäminen. DHL Expressin uuden Pirkkalan kiinteistön ympäristöystävällisyys on huomioitu erityisesti energiaratkaisuissa: lämmöntuotantoon käytetään maalämpöä, ja lisäsähköä tuotetaan aurinkoenergialla. Kehittynyt kiinteistöautomaatiojärjestelmä, rakennusosien hyvä lämmöneristyskyky sekä LED-valaistus ovat energiatehokkuuden osatekijöitä. Myös valmiudet sähköautoille - sekä tuotantokäyttöön että henkilöstölle - on huomioitu.

DHL Express tarjoaa asiakkailleen myös helpon ja selkeän tavan kompensoida lähetystensä hiilidioksidipäästöt globaalisti valittujen ympäristöprojektien kautta. Palvelun voi ottaa yksittäiselle lähetykselle tai tehdä vuosisopimuksen ja saada sertifikaatin, josta ilmenevät yrityksen kuljetuksista kompensoidut hiilidioksidipäästöt vuositasolla.

DHL Express on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka on erikoistunut maailmanlaajuisiin lentopikakuljetuksiin. DHL Express kuljettaa kiireellisiä asiakirjoja ja paketteja luotettavasti ja nopeasti ovelta ovelle yli 220 maassa ja alueella. DHL Expressin Helsinki-Vantaan terminaalin sekä Euroopan päälajittelukeskuksen Leipzigin väliset päivittäiset lennot tuonnissa ja viennissä luovat yhteydet DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon. Lisäksi DHL Expressillä on omat terminaalit Tampereella (Pirkkalassa) ja Turussa.

Uusimmat artikkelit

16.1.2025 | Alan Uutiset

Sähkön vuosi 2024: päästöt vähenivät 25 prosenttia

Ydinvoima on edelleen suurin sähkön tuotantomuoto, tuuli on noussut toiseksi suurimmaksi. Sähkön päästöt ovat nyt vain kymmenes vuoden 2010 päästöistä.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

30.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Ammoniakki -tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakki kytkeytyy erittäin vahvasti vetytalouden edistämiseen. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.