https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Lujabetoni investoi Suomen suurimpaan elementtitehtaaseen Järvenpäässä

Lujabetoni Oy on ostanut Järvenpäässä sijaitsevan konepajarakennuksen maa-alueineen. Kohteeseen investoidaan vuoden 2018 aikana erittäin suuri betonielementtitehdas helpottamaan elementtipulaa vilkkaassa rakentamisen markkinassa. Erityisesti kapasiteettia lisätään Luja-Superlaatalle, joka on saanut hyvän vastaanoton markkinassa.

Lujabetonin-uusi-tehdaskiinteistö-Järvenpää-1200x900

– Uutuustuotteemme Luja-Superlaatta julkistettiin joulukuussa ja koko tämän vuoden tuotantokapasiteettimme on loppuunmyyty. Halusimme lisätä kapasiteettia nopeasti tärkeimpään kohdemarkkinaamme, pääkaupunkiseudun asuntorakentamiseen.  Nyt sitä tulee yllin kyllin, kertoo Lujabetonin toimitusjohtaja Mikko Isotalo.

Investointi on Lujabetonin suurin koskaan toteutetuista. Kokonaisinvestoinniksi arvioidaan noin 25 miljoonaa euroa. Uuden tehtaan tuotevalikoimaan kuuluvat Luja-Superlaatat, ontelolaatat, väliseinäelementit, seinäelementit ja kerrostalorakentamisen erikoiselementit. Tehtaan maksimaalinen tuotantomäärä vastaa jopa 10.000 kerrostaloasunnon elementtitarpeita vuosittain. Koko Suomessa aloitettiin noin 35.000 kerrostaloasunnon rakentaminen vuonna 2017.

Lujabetoni investoi kuluvan vuoden aikana tehtaan yhteyteen suurikapasiteettisen betoniaseman, josta toimitetaan valmisbetonia rakennuskohteisiin Järvenpäässä, sen ympäristökunnissa ja pääkaupunkiseudulla Kehä III:lle asti. Lisäksi aloitetaan välittömästi investoinnit betonielementtien koneisiin, muotteihin ja laitteistoihin.

Tavoitteena on aloittaa elementtituotanto vielä vuoden 2018 aikana ja kasvattaa sitä nopeasti. Uusi elementtitehdas tulee olemaan hyvin merkittävä työllistäjä Järvenpäässä. Yhteensä jopa satoihin nousevan henkilöstömäärän rekrytoinnit aloitetaan yhteistyökumppanin kanssa heti.

www.lujabetoni.fi

– Tehtaan sijainti on erinomainen Suomen tärkeimpiä päämarkkinoita, pääkaupunkiseutua, Tamperetta ja Turkua ajatellen, ja meillä on tilaa ja mahdollisuuksia lisätä tuotantoa erittäin paljon tässä kiinteistössä, sanoo Lujabetonin elementtiyksikön johtaja Kari Turunen.

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.