https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

SKF toimittaa suurimman tiivistetyn pallomaisen rullalaakerinsa perulaiselle asiakkaalle

SKF:n Göteborgin tehdas on valmistanut yhtiön tähän mennessä suurimman tiivistetyn pallomaisen rullalaakerin (SRB). Rullalaakeri on 50 prosenttia suurempi ja kolme kertaa painavampi kuin edellinen suurin SKF:n tiivistetty SRB.

Largest-bearing3

Kolme tonnia painava 241/900 tiivistetty SRB on menossa Polysius Polycom 8 telapuristimeen suuressa perulaisessa kuparikaivoksessa. Mitoiltaan se vastaa SKF:n vakiomallista tiivistämätöntä versiota, sisähalkaisija (reikä) 900 mm, ulkohalkaisija 1 420 mm ja leveys 515 mm. Itse tiiviste käsittää kumilla päällystetyn teräslevyn, jonka profiili ja ominaisuudet ovat samat kuin nykyisissä SKF:n tiivistetyissä SRB-laakereissa. 
Asiakkaan tiivistetty SRB asennetaan äärimmäisen pölyisiin olosuhteisiin, joissa esiintyy erittäin hienoa kivipölyä johtuen sekä aavikkosijainnista että murskainprosesseista, jotka muodostavat suuren likaantumisriskin. Telapuristin on raskaasti kuormitettu laite (C/P 2–3), johon kohdistuu pääosin säteiskuormia, mutta myös toistuvasti iskukuormia. Yhdistettynä sijaintipaikan suureen epäpuhtauksien määrään laakerin ennenaikainen vikaantuminen on merkittävä riski. Räätälöidyn tiivisteen tarkoituksena on vähintään kaksinkertaistaa laakerin käyttöikä vähentämällä laakerin likaantumista. 
Tämän kokoluokan SRB:n tiivisteen varsinainen tehokkuus käy ilmi vasta asiakkaan käyttäessä sitä, mutta pienemmissä laakereissa käytetyt samanmalliset tiivisteet ovat vähintään tuplanneet käyttöiän verrattuna tiivistämättömään laakeriin. Tiivistämättömään laakerin verrattuna jopa kaksin- tai viisinkertaiseksia käyttöikiä on saavutettavissa käytettäessä SKF:n Three-Barrier-laakerinsuojausratkaisua, joka käsittää SKF:n ensiluokkaisen tiivistetyn SRB:n suljettuna tiivistettyyn laakeripesään, joka sisältää suojarasvaa. 
SRB:n on suunnitellut ja valmistanut tiiviissä noin kuuden kuukauden aikataulussa tiimi, jota johti Daniel Ortega - Project Manager, Business Development. 

www.skf.fi

Uusimmat artikkelit

5.6.2025 | Alan Uutiset

Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt: yhdistetään maat tehokkaalla meriverkolla

BOGI hankkeen raportin mukaan Itämeren energiantuotantopotentiaali on noin 93 gigawattia. Turvallisuus ja suojaus ovat keskeisessä asemassa infraa rakennettaessa.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.