https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

SKF toimittaa suurimman tiivistetyn pallomaisen rullalaakerinsa perulaiselle asiakkaalle

SKF:n Göteborgin tehdas on valmistanut yhtiön tähän mennessä suurimman tiivistetyn pallomaisen rullalaakerin (SRB). Rullalaakeri on 50 prosenttia suurempi ja kolme kertaa painavampi kuin edellinen suurin SKF:n tiivistetty SRB.

Largest-bearing3

Kolme tonnia painava 241/900 tiivistetty SRB on menossa Polysius Polycom 8 telapuristimeen suuressa perulaisessa kuparikaivoksessa. Mitoiltaan se vastaa SKF:n vakiomallista tiivistämätöntä versiota, sisähalkaisija (reikä) 900 mm, ulkohalkaisija 1 420 mm ja leveys 515 mm. Itse tiiviste käsittää kumilla päällystetyn teräslevyn, jonka profiili ja ominaisuudet ovat samat kuin nykyisissä SKF:n tiivistetyissä SRB-laakereissa. 
Asiakkaan tiivistetty SRB asennetaan äärimmäisen pölyisiin olosuhteisiin, joissa esiintyy erittäin hienoa kivipölyä johtuen sekä aavikkosijainnista että murskainprosesseista, jotka muodostavat suuren likaantumisriskin. Telapuristin on raskaasti kuormitettu laite (C/P 2–3), johon kohdistuu pääosin säteiskuormia, mutta myös toistuvasti iskukuormia. Yhdistettynä sijaintipaikan suureen epäpuhtauksien määrään laakerin ennenaikainen vikaantuminen on merkittävä riski. Räätälöidyn tiivisteen tarkoituksena on vähintään kaksinkertaistaa laakerin käyttöikä vähentämällä laakerin likaantumista. 
Tämän kokoluokan SRB:n tiivisteen varsinainen tehokkuus käy ilmi vasta asiakkaan käyttäessä sitä, mutta pienemmissä laakereissa käytetyt samanmalliset tiivisteet ovat vähintään tuplanneet käyttöiän verrattuna tiivistämättömään laakeriin. Tiivistämättömään laakerin verrattuna jopa kaksin- tai viisinkertaiseksia käyttöikiä on saavutettavissa käytettäessä SKF:n Three-Barrier-laakerinsuojausratkaisua, joka käsittää SKF:n ensiluokkaisen tiivistetyn SRB:n suljettuna tiivistettyyn laakeripesään, joka sisältää suojarasvaa. 
SRB:n on suunnitellut ja valmistanut tiiviissä noin kuuden kuukauden aikataulussa tiimi, jota johti Daniel Ortega - Project Manager, Business Development. 

www.skf.fi

Uusimmat artikkelit

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

12.4.2024 | Alan Uutiset

Volvo Cars käyttää biokaasua ensimmäisessä ilmastoneutraalissa tehtaassaan Kiinassa

Volvon tehdas Taizhoussa on siirtynyt käyttämään biokaasua. Taizhou on toinen Volvon ilmastoneutraali autotehdas Göteborgissa sijaitsevan Torslandan-tuotantolaitoksen jälkeen.

SSAB:n vihreä energian jätti-investointi meni Ruotsiin, Raahen terästehtaan vuoro myöhemmin

Uusi huippumoderni fossiilivapaan teräksen minimill-tuotantolaitos rakennetaan Ruotsiin. Tehtaan uudistus vähentää Ruotsin hiilidioksidipäästöjä seitsemän prosenttia. SSAB kertoo liiketoiminnallisten syiden puoltaneen hankkeen etenemistä seuraavaksi Luulajan tehtaassa.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.