https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Teollisuudessa voi automatisoida haarukkatrukkeja ilman pitkiä odotusaikoja

Skandinavian suurin automaatiotoimittaja BILA A/S on esittänyt uuden ratkaisun, Global AGV:n, jonka avulla vanhanaikaiset haarukkatrukit voidaan automatisoida. Samaan aikaan yhtiö kertoi perustavansa uuden osaston, Bila Logisticsin, joka keskittyy yksinomaan logistiikka-automaatioon. 

Global_AGV_1140x400

- Olemme yksinkertaistaneet itsestään automaattisesti ohjautuvan AVG-trukin monimutkaisuutta rakentamalla moduulin manuaaliseen haarukkavaunuun. Se on niin kevyt, että yritykset voivat tehdä asennuksen itse ja säästää aikaa ja rahaa suurten konsulttihankkeiden sijaan. Ohjelmistointegrointia yksinkertaistetaan tai poistetaan kokonaan,  BILA Logisticsin toimitusjohtaja Ole Madsen kertoo.

Madsenin mukaan uutta ratkaisua voi myös vuokrata tai liisata, jolloin kuukausikustannukset ovat noin neljäsosa perinteisen ajajan kuljettaman trukin kuukausittaisista kustannuksista.

- Lisäksi tarjoamme esittelyjakson, jonka aikana on palautusoikeus, jos takaisinmaksu ei ole tyydyttävää. Viimeisenä muttei vähäisimpänä työskentelemme Global AVG -ratkaisussa varastointia vastaan, joten on vain viikkojen kysymys, milloin trukkikuljettajat voidaan vapauttaa enemmän arvoa luoviin tehtäviin yrityksessä, Madsen sanoo.

Lean-logistiikka lisää kilpailukykyä

Huippuunsa viritetty logistiikka tuo paljon mahdollisuuksia tulevaisuuden yrityksille. Kirjassa ”Den stærke værdikæde – sådan skaber du konkurrencekraft” (Vahva arvoketju – näin luot kilpailukykyä) Etelä-Tanskan yliopiston (SDU) professori Jan Stentoft ja Implementin konsultti Einar Scholte kirjoittavat, että ylä- ja pohjatason linjoja voidaan tehostaa 20 prosentilla 24 kuukaudessa jos arvoketjuun panostetaan.

Madsenin mukaan Pelkästään Euroopassa yrityksissä käytetään vuosittain yli 400 miljoonaa kuormalavaa. Huolimatta siitä, että automaatio voisi vapauttaa työvoimaa monimutkaisempiin ja arvoa luoviin logistiikkatehtäviin.

Korkea automaatiotaso tarkoittaa vahvaa kilpailukykyä sekä paikallisilla että globaaleilla markkinoilla. Robotit maksavat saman kaikkialla maailmassa, ja niiden avulla yrityksen työntekijät voivat saada aikaa tehtäviin, joita ei puolestaan voida automatisoida. Esimerkiksi täysin automatisoitu liisattu kuormalavojen käsittelyratkaisu maksaa noin 25 prosenttia tunnissa perinteisen miehitetyn ratkaisun kustannuksista, kertoo Madsen.

BILAn uusi logistiikkaosasto sijaitsee Tanskan Aalborgissa, jossa BILA on juuri avannut uuden toimiston. Yhtiö kertoo palkkaavansa suuren määrän logistiikan osaajia uuden panostuksensa toteuttajiksi ja samaan aikaan hyödyntävänsä synergiaetuja konsernin muiden 350 työntekijän kanssa, jotka työskentelevät Nykøbing Morsin pääkonttorissa ja kymmenessä muussa toimistopaikassa Tanskassa.

BILA konsernissa on yli 350 työntekijää toimipisteissä eri puolilla Tanskaa sekä paikallistoimistoissa Ruotsissa, Norjassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa. Britannian osasto on rakenteilla. Lisäksi PALOMAT® on jo edustettuna jälleenmyyjien kautta 22 maassa. Vuosien mittaan BILA on toimittanut yli 2 000 automaatioratkaisua teollisuudelle Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

AGV on lyhenne sanoista ”Automated Guided Vehicle”. Kyse on siis ilman kuljettajaa sähköllä toimivista haarukkavaunuista, jotka löytävät tuotantoyrityksessä tiensä hyllyjen välissä laserskannereiden avulla.  BILA Logisticsin tuotevalikoimaan kuuluu Global AGV:n lisäksi kaksi muuta tehokasta logistiikka-automaatioratkaisua: PALOMAT® ja Dan Palletiser.

Uusimmat artikkelit

16.1.2025 | Alan Uutiset

Sähkön vuosi 2024: päästöt vähenivät 25 prosenttia

Ydinvoima on edelleen suurin sähkön tuotantomuoto, tuuli on noussut toiseksi suurimmaksi. Sähkön päästöt ovat nyt vain kymmenes vuoden 2010 päästöistä.

Iijoen Haapakosken vesivoimalaitoksen turbiinin peruskunnostus valmistui

Tammikuun alussa tehtyjen onnistuneiden koekäyttöjen jälkeen voimalaitoksen molempien turbiinien koko kapasiteetti on taas käytössä.

30.12.2024 | Tutkimus ja koulutus

Ammoniakki -tutkimusprojekti sai miljoonarahoituksen

Ammoniakki kytkeytyy erittäin vahvasti vetytalouden edistämiseen. Sen käyttöön liittyy kuitenkin monia kysymyksiä, joita selvitetään yliopistojen ja teollisuuden yhteisessä tutkimushankkeessa.

12.12.2024 | Kumppaniartikkeli

Väylät kuntoon

Väylävirastolla, kunnilla ja kaupungeilla on paljon tieverkoston korjausvelkaa. Teitä ei kuitenkaan kannata päällystää ennen kuin on tutkittu kantavatko teiden pohjat. Pahimmassa tapauksessa päällystetty tie on seuraavana keväänä taas rikki.

Metsä Group: Puuperäisen hiilidioksidin talteenotto on iso mahdollisuus

Metsä Group ja Andritz ovat selvittäneet, millaisia vaikutuksia aiheutuisi noin neljän miljoonan hiilidioksiditonnin talteenotosta Kemin biotuotetehtaalla.

Fazer sähköistää Lappeenrannan makeistehtaan höyryn tuotannon – yli 10 prosentin vähennys koko konsernin päästöihin

Höyryn tuotannon sähköistyksen myötä tehtaan hiilidioksidipäästöt vähenevät vuositasolla noin 90 prosenttia ja koko Fazer-konsernin päästöt yli 10 prosenttia.

Vesilaitosyhdistyksen Kalkkikivialkalointiopas on päivitetty ajantasalle

Päivitettyyn oppaaseen on kerätty käyttökokemuksia vedenkäsittelylaitoksilta ja uutta tietoa muun muassa kalkkikivialkaloinnin hiilijalanjälkeen, huoltovarmuuteen ja turvallisuuteen liittyen.