UPM etsii uusia digitaalisia ratkaisuja Helsingin Junction-tapahtumassa
Metsäyhtiö UPM:n paperiliiketoiminta hakee uusia, innovatiivisia ratkaisuja toimitusketjunsa tehostamiseen Helsingissä järjestettävässä Junction-tapahtumassa marraskuussa. Junction on Euroopan johtava hackathon-tapahtuma ja kokoontumispaikka kehittäjille, suunnittelijoille ja yrittäjille ympäri maailman.
UPM haastaa hackathonin osallistujat kehittämään digitaalisia ratkaisuja, palveluita ja analytiikkaa toimitusketjun dataa hyödyntämällä. Hakuaika on nyt käynnissä ja päättyy lokakuussa.
UPM:n paperitehtailta lähtee joka päivä konteittain paperia asiakkaille eri puolille maailmaa. Toimitusaikataulussa pysyminen vaatii tarkkaa suunnittelua ja lastin jatkuvaa paikantamista. Mobiili, esineiden internet (IoT) ja analytiikka mahdollistavat työn tehostamisen ja asiakastyytyväisyyden kasvattamisen innovatiivisilla ratkaisuilla.
- Osallistumalla Junctioniin pyrimme löytämään aitoja innovaatioita, konsepteja ja ratkaisuja sekä uusia kehitysalueita paperin toimitusketjun tehostamiseksi. Ratkaisun pitäisi parantaa toimitusketjua sekä meidän että asiakkaidemme näkökulmasta. Hackathonin osallistujat pääsevät kanssamme luomaan kestävää tulevaisuutta kehittyvän ja innovatiivisen liiketoiminnan saralla, sanoo UPM Paper ENA:n liiketoiminnan tuesta vastaava johtaja Linda von Schantz.
UPM:n Junction-tapahtumassa isännöimän IoT-hackathonin teknisenä alustana toimii IBM Bluemix. IBM Bluemix on johtava pilvialusta sovellusten nopeaan rakentamiseen, hallinnoimiseen ja ylläpitämiseen. IoT-ohjelmakokonaisuutta isännöivät UPM:n liiketoiminnan edustajien rinnalla UPM:n kumppanit Tieto ja maailman johtava IoT-alustojen tarjoaja IBM.
- Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman tarjoamat mahdollisuudet. Yhdessä hakkereiden ja ekosysteemimme kanssa haluamme luoda toimitusketjun datasta täysin uudenlaisia UPM:ää hyödyttäviä palveluita. Matkasta tulee varmasti erittäin mielenkiintoinen, sanoo Ari Järvelä, Tiedon datakeskeisten palvelujen vetäjä.
Tieto toimii UPM:n kumppanina strategisessa innovaatiotyössä, jonka päätavoitteena on luoda innovatiivisia liiketoimintaratkaisuja ja parantaa digitaalista asiakaskokemusta. Tieto tarjoaa Tieto Experience Hub -innovaatio-ohjelmansa kautta osaamista erilaisista innovaatiotapahtumista, kuten hackathoneista ja auttaa näin UPM:ää ja sen asiakkaita saamaan tapahtumasta parhaan mahdollisen hyödyn.
Hackathon järjestetään Helsingissä 25.-27. marraskuuta.
Lue lisää: www.upm.com/upmhack