https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 12.8.2021

DHL Express sähköistää jakelukuljetuksiaan

Pikakuljettaja DHL Express kertoo aloittavansa paketti- ja asiakirjalähetysten kuljetukset sähköautoilla pääkaupunkiseudulla. Nyt käyttöön otettua viittä täyssähköistä Mercedes eSprinter -jakeluautoa tullaan käyttämään erityisesti iltajakeluissa kuluttaja-asiakkaille. DHL:n ympäristönsuojelutavoitteena on ilmastoneutraali logistiikka vuoteen 2050 mennessä.

bb8efb85daaa7efd_800x800ar

– Nouto- ja jakelutoimintojen päästöjen vähentäminen on tärkeä osa tätä matkaa. Kuriirimme ovat jo viitenä kesänä jaelleet lähetyksiä kaupunkikeskustoissa sähköisillä tavarapyörillä. Sähköautojen käyttöönotto on seuraava askel kohti ympärivuotista päästötöntä jakelua, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Oktay Nuri.

Nuri lisää, että tarvittava latausinfrastruktuuri rakennettiin samalla kun yhtiön Helsinki-Vantaan terminaalin laajennus tuli ajankohtaiseksi. Muun muassa verkkokaupan pakettivolyymit ovat kasvaneet viime vuosina ennätyksellisesti, ja kehitys näkyy myös kansainvälisissä pikakuljetuksissa.

– Saimme viime vuonna erittäin positiivista käyttökokemusta sähköautopilotistamme Turussa, ja nyt valitsimme tarjolla olevista sähköautoista toimintaamme parhaiten sopivan vaihtoehdon, kertoo DHL Expressin operatiivinen johtaja Janne Appel.

Operatiivisen toiminnan päästöjen vähentäminen on yksi Deutsche Post DHL Groupin alkuvuodesta 2021 julkaiseman uuden kestävyysstrategian kulmakivistä. Konserni investoi vuoteen 2030 mennessä kaikkiaan 7 miljardia euroa erilaisiin toimenpiteisiin, joilla hiilidioksidipäästöjä leikataan. Tärkeimpiä niistä ovat jakelukaluston sähköistäminen, kestävien lentopolttoaineiden käyttö sekä ilmastoneutraalit kiinteistöt.

DHL Express on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka on erikoistunut maailmanlaajuisiin lentopikakuljetuksiin.

 

Uusimmat artikkelit

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

18.4.2024 | Alan Uutiset

Finavia liittyi Suomen vetyklusteriin – valmistautuu vedyn käyttöön ja siihen tarvittavaan infrastruktuuriin lentoasemalla

Finavia osallistuu lisäksi EU-hankkeeseen, jossa yhtiö pilotoi Helsinki-Vantaalla vedyn käyttöä kunnossapidon kalustossa ensimmäisenä Euroopassa.

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.