https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 12.8.2021

DHL Express sähköistää jakelukuljetuksiaan

Pikakuljettaja DHL Express kertoo aloittavansa paketti- ja asiakirjalähetysten kuljetukset sähköautoilla pääkaupunkiseudulla. Nyt käyttöön otettua viittä täyssähköistä Mercedes eSprinter -jakeluautoa tullaan käyttämään erityisesti iltajakeluissa kuluttaja-asiakkaille. DHL:n ympäristönsuojelutavoitteena on ilmastoneutraali logistiikka vuoteen 2050 mennessä.

bb8efb85daaa7efd_800x800ar

– Nouto- ja jakelutoimintojen päästöjen vähentäminen on tärkeä osa tätä matkaa. Kuriirimme ovat jo viitenä kesänä jaelleet lähetyksiä kaupunkikeskustoissa sähköisillä tavarapyörillä. Sähköautojen käyttöönotto on seuraava askel kohti ympärivuotista päästötöntä jakelua, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Oktay Nuri.

Nuri lisää, että tarvittava latausinfrastruktuuri rakennettiin samalla kun yhtiön Helsinki-Vantaan terminaalin laajennus tuli ajankohtaiseksi. Muun muassa verkkokaupan pakettivolyymit ovat kasvaneet viime vuosina ennätyksellisesti, ja kehitys näkyy myös kansainvälisissä pikakuljetuksissa.

– Saimme viime vuonna erittäin positiivista käyttökokemusta sähköautopilotistamme Turussa, ja nyt valitsimme tarjolla olevista sähköautoista toimintaamme parhaiten sopivan vaihtoehdon, kertoo DHL Expressin operatiivinen johtaja Janne Appel.

Operatiivisen toiminnan päästöjen vähentäminen on yksi Deutsche Post DHL Groupin alkuvuodesta 2021 julkaiseman uuden kestävyysstrategian kulmakivistä. Konserni investoi vuoteen 2030 mennessä kaikkiaan 7 miljardia euroa erilaisiin toimenpiteisiin, joilla hiilidioksidipäästöjä leikataan. Tärkeimpiä niistä ovat jakelukaluston sähköistäminen, kestävien lentopolttoaineiden käyttö sekä ilmastoneutraalit kiinteistöt.

DHL Express on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka on erikoistunut maailmanlaajuisiin lentopikakuljetuksiin.

 

Uusimmat artikkelit

5.6.2025 | Alan Uutiset

Itämeren alueen kantaverkkoyhtiöt: yhdistetään maat tehokkaalla meriverkolla

BOGI hankkeen raportin mukaan Itämeren energiantuotantopotentiaali on noin 93 gigawattia. Turvallisuus ja suojaus ovat keskeisessä asemassa infraa rakennettaessa.

Tekoäly torjuu törmäykset – sensorijärjestelmä saa junan pysähtymään ajoissa norsunkin edessä

VTT:n kehittämää sensorijärjestelmää on testattu Intiassa. Se estää liikenneonnettomuuksia ja parantaa kaivosteollisuuden tuottavuutta.

Valmet lanseerasi DNAe-ratkaisun meriteollisuudelle

Täysin selainpohjainen merenkulun ohjausjärjestelmä integroituu saumattomasti laivojen laitteisiin.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

Kemikaalit aiheuttavat paljon vakavia työtapaturmia – laiminlyönnit voivat johtaa rikosseuraamuksiin

”Työpaikoilla käytetään paljon vaarallisia kemikaaleja huolimattomasti. Valitettavasti monet työnantajat eivät tunnista kemiallisten tekijöiden aiheuttamaa vaaraa omalla työpaikallaan”, työsuojelutarkastaja Mikko Järvenreuna toteaa.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.