https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Alan Uutiset | 11.12.2013

Turso vuonna 2013

Liki seitsemän vuotta kestänyt kunnostus- ja entisöintiprojekti alkaa olla pääsääntöisesti valmis. Alus on saatu hienoon ja toimivaan kuntoon. Toisaalta vanha perinnelaiva on tuskin koskaan täysin valmis, sillä kuten muissakin laivoissa monenlaista kunnostustyötä kyllä riittää loputtomasti.

Kuluneen vuoden aikana Turson normaalien kunnostus- ja ylläpitotoimien lisäksi ovat työlistalla olleet ankkurikoneen ja ruorikoneen peruskorjaukset sekä aluksen kannen, vesiputkien ja matalapaineluistin kunnostustyöt, jotka saadaan valmiiksi ennen seuraavaa purjehduskautta. Takakannelle ulos on teetetty lisäkalusteita, komentosillalle lippukaappi ja konehuoneen tiloihin työkalukaapisto.

Kulunen kauden aikana olemme tehneet jäsenistön ja tukijoittemme kanssa useita risteilyjä Helsingin vesillä. Yksi niistä tehtiin yhden pääsponsoreistamme, Arctech Helsinki Shipyardin henkilöstön kanssa. Suuri joukko alan ammattilaisia pääsi aistimaan aitoa höyrylaivan tunnelmaa.

Lisäksi Tursolla on pidetty satamassa useita esittelytilaisuuksia ja kokouksia. Aluksella on käynyt monia erillisiä aiheesta kiinnostuneita pienryhmiä. Valga Country Dev. Agency toi virosta elokuussa suurehkon ryhmän matkailuihmisiä tutustumaan Tursoon ja muuhunkin merelliseen aiheeseen Suomessa. Alus osallistui myös yhtenä tapahtumakohteena Helsinki Open House -tapahtumaan 15.9.2013.

Luonnollisesti olimme mukana Suomen Höyrypursiseuran järjestämässä Helsingin höyrylaivatapahtumassa syyskuussa. Alkusyksystä järjestyi myös Promaint ry:n toimikuntavierailu alukselle. Arvovaltainen joukko painelaiteasiantuntijoita osallistui tilaisuuteen. Kaikkiaan on aluksella käynyt satoja vierailijoita eri tapahtumien yhteydessä.

Turso-yhdistyksen uudet kotisivut julkaistiin elokuun lopulla, ja materiaalia lisätään sivuille loppuvuoden aikana. Sivut toimivat myös tiedotuskanavana jäsenistölle.

Turso on saanut kutsun osallistua tulevan kesän Tallinnan Meripäiville 18.–20.7.2014. Tapahtumaan liittyy myös historiallisen höyrykäyttöisen jäänmurtaja Suur Töll’in 100-vuotisjuhla. Luonnollisesti Turso tekee jäsenristeilyn tapahtumaan, ja kevään aikana selviää myös, lähteekö muita perinnehöyrylaivoja samalle matkalle. Tiedotamme Tallinnan matkasta ja myös mahdollisista muista jäsenristeilyajankohdista ja suunnitelmista mahdollisimman pian kotisivujemme kautta. Yhdistys toivoo myös lisää jäseniä varmistamaan Turson tulevaisuuden. Kotisivujen kautta on helppo liittyä mukaan yhdistykseen.

Yhdistykseen otetaan kannatusjäseniksi henkilö- ja yhteisöjäseniä. Henkilöjäsenten liittymismaksu on ainoastaan 20 € ja vuosimaksu 30 €, yhteisöjen liittymismaksu on 500 € ja vuosimaksu 250 €. Jäseneksi liittyminen mahdollistaa myös osallistumisen erilaisiin järjestettyihin jäsentapahtumiin Tursolla.

Pekka Snellman

Satamajäänsärkijä s/s Turso yhdistys ry puheenjohtaja

Kuva 1
Kuva 2

Uusimmat artikkelit

Olkiluodon vuosihuollot on tehty - löytyi myös kehitettävää

Olkiluodon vuosihuollot ovat tämän vuoden osalta ohi. Ne päättyivät 24. kesäkuuta kello 22.06, kun Olkiluoto 2 -laitosyksikkö kytkettiin valtakunnan verkkoon.

25.6.2025 | Alan Uutiset

Konwell osti Energytech Finlandin

Konwell tarjoaa teollisuuden höyry- ja energiakaasujärjestelmien palveluita sekä tuote- ja järjestelmäratkaisuja. Energytech Finland on erikoistunut teollisuuden energiajärjestelmien toimituksiin, valvontaan, huoltoon ja asennuksiin.

Työturvallisuusrikoksesta ja ympäristön törkeästä turmelemisesta ehdollista vankeutta

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi kauhavalaisen yrityksen törkeästä ympäristön turmelemisesta ja työturvallisuusrikoksesta yhteisösakkoon ja rikoshyödyn menettämiseen. Laiminlyönnit paljastuivat työsuojelutarkastuksessa.

HSY uusi laitos jalostaa biojätteen lannoitteeksi pelloille

Biojätteen käsittelyssä siirrytään tehokkaampaan tapaan hyödyntää pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella kerättyä biojätettä.

Aalto-yliopistosta valmistuu avoimen automaation osaajia

"Oppiminen on sujunut parhaiten silloin, kun opiskelijoilla ei ole ennakko-oletuksia oikeasta tai väärästä tavasta tehdä automaatiota," tekniikan professori Valeriy Vyatkin toteaa. 

Rail Baltica -ratatyömaalla hyödynnetään suomalaista 3D-koneohjausjärjestelmää

Täysin digitalisoidussa mallipohjaisessa rakentamisessa työtä voivat tehdä yhdessä reaaliaikaisesti infrasuunnittelija, työkoneenkuljettaja, työmaapäällikkö ja projektinjohto.

10.3.2025 | Kumppaniartikkeli

Sulzerin innovatiiviset ratkaisut vedenkäsittelyyn ja pumppaamiseen

Sulzer on yksi Suomen johtavista vedenkäsittelyn ja pumppausteknologian toimijoista. Yhtiön panostukset kotimaisuuteen, kestävään kehitykseen, kokonaisratkaisuihin ja asiakaspalveluun tekevät siitä luotettavan kumppanin sekä kunnallisille että teollisille toimijoille.