Kumppaniartikkeli | 18.9.2019

Uusi puhtaasti kaasukäyttöinen Wärtsilä 31SG -moottori vähentää merenkulun päästöjä

Teknologiayhtiö Wärtsilä tuo markkinoille puhtaasti  kaasukäyttöisen Wärtsilä 31SG -moottorin  merisovelluksia varten. Wärtsilä 31 -tuotealustaan perustuvan moottorin dieselversio julkaistiin  Guinnessin ennätystenkirjassa maailman tehokkaimpana nelitahtidieselmoottorina

wart

Tehokas Wärtsilä 31SG -kaasumoottori on nyt saatavilla myös merenkulun ratkaisuihin.

Wärtsilä 31SG -moottori vähentää entisestään omistajuuden kokonaiskustannuksia sekä niiden alusten ympäristövaikutuksia, jotka toimivat alueilla, missä kaasuinfrastruktuuri on olemassa. Wärtsilä 31SG -moottori lanseerataan kaupallisesti syyskuussa Gastech 2019 -messuilla Houstonissa, Texasissa, sekä Neva St. Petersburg -messuilla Pietarissa, Venäjällä.

Wärtsilän lanseerattua monipolttoainemoottoriteknologian 1990-luvulla LNG:stä on kehittynyt kannattava ja houkutteleva meriliikenteen polttoaine, mikä on johtanut maailmanlaajuisen LNG-bunkrausinfrastruktuurin nopeaan kasvuun. Tämä on luonut edellytykset seuraavalle kehitysvaiheelle, nimittäin puhtaasti kaasukäyttöisten moottoreiden laajemmalle käytölle meri- ja offshore-teollisuudessa.

- Korkealla hyötysuhteella toimiva Wärtsilä 31SG -moottori kehittää meriteollisuutta edelleen tarjoamalla omistajille ja toimijoille käytännölliset keinot alentaa kustannuksia ja parantaa ympäristöystävällisyyttä. Kaasun käyttö ja kipinäsytytteinen moottori mahdollistavat entistä tarkemman palamistapahtuman optimoinnin vähentäen samalla kasvihuonekaasupäästöjä ja helpottaen mukautumista vaihtoehtoisiin kaasupolttoaineisiin kuten LPG:hen, sanoo Wärtsilä Marinen tuotepäällikkö Rasmus Teir.

Wärtsilän mukaan hybridipropulsion lisääntyvä käyttö tarjoaa lisämahdollisuuksia puhtaasti kaasulla toimiville installaatioille. Wärtsilä 31SG -moottori sopii t hybridisovelluksiin , sillä se tarjoaa erinomaisen hyötysuhteen ja vähentää samalla investointikustannuksia, mikä auttaa energian varastointiin liittyvien lisäkustannusten kattamisessa. Wärtsilä 31SG -moottorin yhdistäminen akkuteknologiaan edesauttaa redundanssin suunnittelua varmistaen korkeimman kokonaisjärjestelmätehon.

Tämä Wärtsilän viimeisin kehitysaskel on linjassa yrityksen tavoitteiden kanssa  vähentää kaasumoottoreiden kasvihuonekaasupäästöjä 15 prosentilla vuoden 2015 tasosta vuoteen 2020 mennessä .

Uusimmat artikkelit

Fortumilta ratkaisu jätteenpolton tuhkaongelmaan

Fortum avaa lähiviikkojen aikana Suomen ensimmäisen tuhkankäsittelylaitoksen Porin Mäntyluodossa. Kyseessä on merkittävä ratkaisu tuhkan polttamisen mukana syntyvän suolaongelman poistamiseksi.

15.10.2019 | Tutkimus ja koulutus

IoT:n hyödyntäminen yrityksissä on merkittävässä kasvussa

Elisan teettämän tutkimuksen* mukaan jo lähes puolet yli 500 hengen suomalaisista yrityksistä ja organisaatioista hyödyntää esineiden internetiä. Sen käyttäminen on lisääntynyt erityisesti 250–1000 hengen yrityksissä ja organisaatioissa.

Uusi moottoroitu sääsuoja edistää puurakentamista

NCC rakentaa Kruunuasunnoille Turun Linnanfälttiin kahta puukerrostaloa, jotka valmistuvat täysin uudenlaisen sääsuojan alla. 

14.10.2019 | Alan Uutiset

Rakentamisen hyvä suhdannevaihe on päättymässä

Rakentamisen tuotanto pysyy kuluvana vuonna lähellä nykytasoaan tai vähenee enintään kaksi prosenttia vuodentakaisesta, arvioi rakennusalan suhdanneryhmä 14. lokakuuta julkaistussa raportissaan. Ensi vuonna rakentamisen tuotanto vähenee 1,5–3,5 prosenttia.

Empower ja Visuon käynnistävät yhteistyön 360°VR-teknologiaa hyödyntävien digitaalisten ratkaisujen kehittämisessä

Empower ja 360° visuaalisten työkalujen toimittaja Visuon ovat aloittaneet yhteistyön, jossa teollisuudelle älykästä kunnossapitoa ja ylläpidon analytiikkapalveluita tarjoava Empower hyödyntää Visuonin 360° VR-teknologiaan pohjautuvaa alustaa Em360° toimitilojen mallinnus- ja etähallintaratkaisussa Suomessa.

Perusväylänpidon lisärahoitus tulee tiestölle viime tipassa

Hallitus on sopinut vuoden 2020 budjettiesityksestä.  Perusväylänpidon rahoitukseen ehdotetaan pysyvää 300 miljoonan euron tasokorotusta tie-, raide- ja vesiväylien korjausvelan kasvun pysäyttämiseksi ja korjausvelan vähentämiseksi. Yhdessä muiden korotusten kanssa perusväylänpidon rahoitukseen tulee lisäystä 362 miljoonaa euroa vuonna 2020.

6.9.2019 | Kumppaniartikkeli

Kunnossapitoalalla pula henkilöstöstä

Suomessa on kova pula osaavasta henkilöstöstä kunnossapitoalalla.