Acandon uusi mobiiliratkaisu tuo tehoa ja säästöjä huolto- ja kunnossapitoalalle
Acando lanseeraa huolto- ja kunnossapitosektorin tarpeisiin räätälöidyn mobiilin suunnittelu- ja ohjausjärjestelmän, joka antaa selkeän ja päivitetyn kokonaiskuvan käsillä olevista kohteista ja työn etenemisestä niin työntekijöille, esimiehille kuin johdollekin. Uusi mobiiliratkaisu auttaa järjestämään kenttäorganisaation koko toiminnan uusiksi niin, että se tuo merkittäviä parannuksia laatu- ja tehokkuusmittareihin.
Tuntikirjanpito ja työnohjaus vaativat perinteisellä tavalla toteutettuina paljon manuaalista työtä ja yhteydenpitoa, mikä vaikuttaa henkilöstön tuottavuuteen ja aiheuttaa usein odottamattomia katkoksia työnkulkuihin. Lisäksi yritykset joutuvat ottamaan toiminnassaan huomioon myös paperilla olevien tietojen siirtämisen taustajärjestelmiin, mikä vaikuttaa viime kädessä laskutuksen nopeuteen.
Uuden ratkaisun ansiosta huolto- ja kunnossapitohenkilöstö saa työlistan ja -kohteet suoraan älypuhelimeensa. Tehtävät voidaan vaivattomasti kuitata tehdyiksi paikan päällä työkohteessa. Valmiit valikot mahdollistavat sen, että älypuhelimen pienellä näppäimistöllä ei tarvitse kirjoittaa vaan tehtävät ja toimenpiteet voidaan raportoida helposti näyttöä koskettamalla. Reaaliaikainen raportointi vähentää päällekkäistä työtä: sisältöä ei tarvitse ylläpitää monissa eri paikoissa ja kaikella tiedolla on vain yksi yhteyspiste. Palvelun käyttö onnistuu ilman verkkoyhteyttä.
– IT-ratkaisujen rooli on laajentumassa kiinteäksi osaksi yritysten kenttätoimintaa. Mobiilipalveluiden tuominen huolto- ja kunnossapitoalalle on keskeinen ajuri yritysten asiakaspalvelun laadun parantamiseen, resurssien tehostamiseen ja laskutuksen nopeampaan kiertoon, toteaa Acandon myyntijohtaja Riku Jokinen ja jatkaa:
– Uuden palvelun myötä kaikki huolto- ja kunnossapitotoimintaan liittyvä tieto siirtyy digiaikaan ja muuttuu luonteeltaan välittömäksi.
Toiminnan kehittäminen on täysin riippuvaista tiedon saatavuudesta ja laadusta. Työnjohtaja voi selata työtehtäviä tai yksityiskohtaisia asiakasraportteja suoraan yhdestä käyttöliittymästä. Ratkaisu tarjoaa analysointityökalut, joiden avulla voi tarkastella palveluiden ja työnkulkujen tehokkuutta ja tilannetta. Tämä avaa valtavia kehitysmahdollisuuksia, kun yrityksellä on valmiudet arvioida toimintaa johdonmukaisesti.
Palvelu on valmis ratkaisu, jonka käyttöönotto on helppoa ja yksinkertaista. Asiakas maksaa palvelun käytöstä käyttäjämäärän mukaisesti. Palveluun voidaan liittää lisäkäyttäjiä tai vaihtoehtoisesti poistaa niitä joustavasti ilman kiinteitä kustannuksia. Fieldservice-palvelun ansiosta yritykset voivat välttää etupainotteisia investointeja ja näin ylläpitää liikkumavaraa yrityksen taloudessa.
Lisätietoa osoitteessa www.fieldservice.fi