https://promaintlehti.fi/cialis-hinta-pfz.html
https://promaintlehti.fi/viagra-hinta-pfz.html

Kaksi voitelupistettä yhdellä annostelijalla: Uusi FAG CONCEPT2 - voiteluaineannostelija Schaeffleriltä

Schaeffler on tuonut markkinoille vierintälaakereiden kaksipistevoiteluun soveltuvan annostelijan. Annostelijalla voidaan suorittaa kahden voitelupisteen voiteluhuolto toisistaan riippumatta. Näin kahden laakerin samanaikainen voitelu on mahdollista, vaikka niiden voitelutarve olisi erilainen.

FAG consept2 hr

FAG CONCEPT2 on kompakti ja edullinen voiteluaineannostelija vierintälaakereille. Se varmistaa jatkuvan, laakerikohtaisesti optimoidun voitelun ilman manuaalista jälkivoitelua. Tämä on tärkeää etenkin, jos koneet sijaitsevat hankalassa paikassa tai ovat tuotantoprosessin kannalta kriittisiä.

Annostelijassa on mallista riippuen yksi- tai kaksi syöttöpumppua. Koska pumppuyksiköitä voidaan ohjata toisistaan riippumatta, annostelija voidaan säätää kahden erikokoisen laakerin voitelutarpeen mukaan. Kahden yksipisteannostelijan sijaan tarvitaan siten vain yksi annostelija. FAG CONCEPT2 soveltuu lukuisiin teollisuussovelluksiin, kuten pumput, tuulettimet, kompressorit ja sähkömoottorit.

Annostelija toimii itsenäisesti, mutta sitä voidaan ohjata myös ulkoisella ohjausjärjestelmällä, joka liitetään koneeseen tai tuotantojärjestelmään. FAG CONCEPT2 on IP65-suojattu, virransyöttö tapahtuu joko paristolla tai 24V DC -verkkolaitteella. Voiteluaineena voidaan käyttää öljyä tai rasvaa NLGI 2 -luokkaan asti. Suurin toimintapaine on 50 bar (24V DC -verkkovirralla) tai 30 bar (paristolla). Käyttölämpötila-alue on -20 °C … +70 °C.

Annostelijan vaihdettava voiteluainepatruuna on läpinäkyvä, joten jäljellä olevan voiteluaineen määrää on helppo seurata. Patruunan tilavuus on 250cm3. Annostelijassa on integroitu LCD-näyttö ja kaksi käyttönäppäintä.

Annostelijassa käytetään Schaefflerin Arcanol-laakerirasvoja, jotka on kehitetty yhteistyössä johtavien kansainvälisten voiteluainevalmistajien kanssa. Nämä laakerirasvat on suunniteltu vastaamaan eri käyttökohteiden vaatimuksia, joten Arcanol-tuoteohjelmasta löytyy oikea rasva lähes kaikkiin teollisuuden sovelluksiin.

Lue lisää: http://www.schaeffler.fi/

Uusimmat artikkelit

22.4.2024 | Alan Uutiset

Nesteen ensimmäinen koeajo käytetyistä renkaista valmistetulla pyrolyysiöljyllä onnistui

Koeajossa Neste tuotti korkealaatuista raaka-ainetta uusien muovien ja kemikaalien valmistukseen.

Euroopan suurin ja modernein taivekartonkikone vihittiin käyttöön Husumissa Ruotsissa

Metsä Boardin Husumin taivekartonkikone on 600 000 tonnin vuosikapasiteetilla Euroopan suurin ja modernein, ja sen tuotannossa käytetty energia on 98-prosenttisesti fossiilitonta

15.4.2024 | Tutkimus ja koulutus

VTT:n miljoonainvestointi plasma-FIB-pyyhkäisyelektronimikroskooppiin – Huippuluokan materiaalikehitystä teollisuuden tarpeisiin

Suomen ensimmäinen plasma-FIB-tekniikkaan perustuva pyyhkäisyelektronimikroskooppi on otettu käyttöön VTT:n tiloissa Espoossa. Investointi edistää merkittävästi suomalaista materiaalien tutkimusta esimerkiksi vetytalouden, laivateollisuuden ja akkuteollisuuden tarpeisiin sekä palvelee materiaalivaurioiden selvitystä.

Kuinka hyvä 3D-tulostettu ja laserkarkaistu työkalu voi olla?

SSAB:n Borlängen tehtaalla testattiin 3D-tulostettuja työkaluja tuotannossa. Laserkarkaistu lävistin saavutti kolminkertaisen käyttöiän verrattuna alkuperäiseen osaan. Pidemmän käyttöiän lisäksi kustannukset ovat huomattavasti alhaisemmat.

16.2.2024 | Kumppaniartikkeli

Sulzerilla panostetaan asiakassuhteisiin

Maailmanluokan pumppukaupoissa suurin arvo luodaan asiakkaan kanssa.

Espoosta ensimmäinen kaupunki, jonka sähköverkosta tulee pullonkaula puhtaalle siirtymälle?

“Espoossa sähköverkon kapasiteetti tulee vastaan ensimmäisenä ja datan perusteella muutos tapahtuu nyt nopeammin kuin kukaan olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut”, Carunan asiakkuusjohtaja Kosti Rautiainen sanoo.

Metsä Tissuen Kreuzaun tehtaalla siirryttiin puupelletteihin - päästöt vähenevät 30 000 CO2-tonnia vuodessa

Siirtymän taustalla oli yksinkertainen idea vaihtaa polttoainetta, mutta säilyttää tekninen infrastruktuuri ennallaan.